Gå til innhold

E60 preface. Trenger hjelp med og finne deler.


Fireblade
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, dette Bmw nr.2 for min del.

Nylig kommet ut av 4 års fangenskap i Skoda leiren.

 

Får E60 525D 2006 levert om få dager, trenger nå hjelp med og finne noen deler, har allerede søkt en del på bimmers.no funnet svar på mye, men mangler noen småting.

 

1.) Leter etter beige girpose til min bil. Har "Leder Dakota/beige 3 - LCBA"  interiør, men girpose er svart skinn. Leter etter beige skinn men finner ingen. Hvor kan jeg finne den?

2.) Deksel under girvelger / start/stop knapp er slitt, disse skal byttes, har funnet begge på ebay/BS. Vill Haynes manualen forklare meg hvordan jeg bytter disse? (og passer facelift knapp på preface?)

3.) Ønsker volumknapp fra facelift, leste Saltkjelen sin tråd om forskjeller på preface/facelift, og den ser bedre ut. Passer den over på preface?

4.) M-tech / M Sport frontfanger, er det noe forskjell på disse fangerne?

5.) Har komfort seter, har sett noen pene komfort nakkestøtter som hadde ekstra pølse i nakken (de kom etter etter slakt i kollisjonstest?) passer disse på min?

 

Mvh Roy

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket finndel? Edit: Ser at det ikke var deler du primært spurte etter, beklager.

Det er ikke uvanlig at girbelgen er svart selv om skinninteriøret for øvrig har en annen farge. Hva som er originalt i din bil vet jeg ikke, men har hatt en E90 med Dakota/beige (LCB4) hvor girbelgen var svart originalt.

Endret av Basse Lusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Basse Lusk Takker for svar. 

Jeg sjekket hvilket utstyr som var i bilen ved bruk av VIN nr, fant oppskriften i en annen tråd her på forumet. Det bildet som kom opp av bilen på den siden hadde beige girbelg, å det løftet interiøret noen hakk. Så det var det som trigget søket etter beige girbelg.

Er det spesielle sider i tyskland man kan sjekke om dette utstyret også? Har saumfart ebay etter riktig belg.

20170423_001417png.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant bare denne hos GS, svart farge, kan prøve og ringe til de og høre om andre farger.

Delenr: 25167522370

@Evopower

 

Noen som vet om Haynes gir forklaring på alt av dekselbytter og lignende? 

Sliter litt når det kommer til bil, men får til å følge oppskrifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Så vidt jeg husker er det kun manuelle biler som ble levert med girbelg i andre farger enn svart (bilder fra konfiguratoren kan/inneholder en del feil som vedlagt bilde f.eks). Skal du ha beige girbelg må du bestille deg en Individual-belg, denne koster ca 1.300kr.

2) Litt vanskelig å forstå hva du er ute etter her, da girvelger og start/stopp-knapp sitter på to vidt forskjellige steder i bilen. Hvis du mener dekselet rundt klimapanelet og CD-spilleren kan du ikke benytte et LCI deksel på pre-LCI (du kan, men du vil få store glipper rundt knapper og brytere).

3) Nei. Da må du bytte spiller.

4) M-tech / M-sport / M-sportspakke / M-pakke / M-younameit = kjært barn, mange navn. Akkurat det samme.

5) Ekstra pølse i nakken? Begge nakkestøttene har vinklingsbare nakkeputer, men nakkeputene etter 09/2007 har vinklingsbar flate over hele frontpartiet, mens de gamler har på halve. Personlig synes jeg de gamle er best i bruk. Dersom konfiguratorbildet er av din bil (og det ikke er noen feil her nå), så har du standardseter. Nakkestøtter fra komfortseter passer dersom setene er helelektriske, men det har lite for seg å sette på disse når man ikke har knekk i øvre del av seterygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Saltkjelen skrev:

1) Så vidt jeg husker er det kun manuelle biler som ble levert med girbelg i andre farger enn svart 

Min 2004 520ia med lyst skinn ble levert med beige girmanskjett originalt. Svart tar seg bedre ut mener jeg, da midtkonsollen fra før har mye mørkt i seg, og spesielt ilag med dark wood eller svart piano finish på trimmen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Saltkjelen skrev:

1) Så vidt jeg husker er det kun manuelle biler som ble levert med girbelg i andre farger enn svart (bilder fra konfiguratoren kan/inneholder en del feil som vedlagt bilde f.eks). Skal du ha beige girbelg må du bestille deg en Individual-belg, denne koster ca 1.300kr.

Hvor kan jeg finne denne i beige som matcher mitt interiør?  Har funnet noe på denne siden  http://bmwfans.info/parts-catalog/E60/Europe/530d-M57N/L-N/oct2004/browse/individual_equipment/individual_selector_lever_boots/  men usikker på om dette blir riktig. Hvor finner man best utvalg?

2) Litt vanskelig å forstå hva du er ute etter her, da girvelger og start/stopp-knapp sitter på to vidt forskjellige steder i bilen. Hvis du mener dekselet rundt klimapanelet og CD-spilleren kan du ikke benytte et LCI deksel på pre-LCI (du kan, men du vil få store glipper rundt knapper og brytere).

Trenger deksel under girvelger + en ny start/stopp knapp, beklager det første innlegget, da dette var dårlig formulert (prøvde og spare plass) http://www.ebay.com/itm/BMW-E60-GEAR-SHIFTER-TRIM-COVER-CENTER-CONSOLE-525i-530i-545i-7077662-/311357903727?fits=Make%3ABMW&hash=item487e60936f:g:tzsAAOSweW5VJZqA&vxp=mtr altså dette dekselet. Hvis dette også finnes med finere finish annen lakk osv så hadde det vert utmerket. (nytt)

Start/stopp knapp - passer både pre LCI og LCI på preface?  Ser også at man kan kjøpe button/stickers på ebay, men det kan bli litt for klumpete for min smak.

3) Nei. Da må du bytte spiller.

Takk for svar! :)

4) M-tech / M-sport / M-sportspakke / M-pakke / M-younameit = kjært barn, mange navn. Akkurat det samme.

Takk for oppklaring! :)

5) Ekstra pølse i nakken? Begge nakkestøttene har vinklingsbare nakkeputer, men nakkeputene etter 09/2007 har vinklingsbar flate over hele frontpartiet, mens de gamler har på halve. Personlig synes jeg de gamle er best i bruk. Dersom konfiguratorbildet er av din bil (og det ikke er noen feil her nå), så har du standardseter. Nakkestøtter fra komfortseter passer dersom setene er helelektriske, men det har lite for seg å sette på disse når man ikke har knekk i øvre del av seterygg.

Lagt ved bilde av mine seter, og de er standardseter. Må bruke spak for og regule frem/tilbake, så jeg har vell halvelektrisk?

Legger også til bilde av nøkkestøtte som ønskes i min bil (øverst til høyre) Hvis dett passer, noen tips til hvor man kan finne de?

Og helt til slutt, vill Haynes manualen vise meg hvordan jeg bytter deksler/lister/start/stopp knapp samt større inngrep?

 

E60.png

nakkestøtter.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse får man ikke tiltet fremover slik man gjør med nakkestøttene til standard- og sportssetene. I så fall skal man sitte rett opp og ned om man skal ha nogen Lunde glede av dem. Eventuelt hvis man legger ryggen helt ned og sover en del i bilen. Da kan de ha en funksjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...