Gå til innhold

Finn.no


stfoer
 Share

Anbefalte innlegg

Ble i dag kastet ut av finn.no fordi jeg hadde for mange annonser der og ble da oppfattet som forhandler.

Prøvde og forklare at jeg ikke er forhandler, men har en del deler til overs som jeg ville selge.

Umulig å få forståelse fra de og ble da til slutt kastet ut.

Noen andre som har opplevd dette?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke opplevd dette (heldigvis), men har fått med meg at du ikke er alene ved å lese på Finn.no sine Facebook-sider.

Av ren nyskjerrighet, hvor mange annonser hadde du, og hva er det i hovedsak du solgte? Nye eller brukte ting?

...ønsker ikke å gå i samme felle selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan si mye om finn. Er ikke særlig glad i de selv, men de skal ha for at det faktisk er gratis annonsering på torget. Hvis man har 15-20 annonser på torget synes jeg det bare er rett og rimelig at man betaler for det. Vil dere heller tilbake til 90-tallet der man betalte 500kr for 2 dager med en bitteliten rubrikk uten bilder og særdeles lite informasjon i Aftenposten?...

Har selv de siste tre ukene solgt ting som bare lå og tok opp plass via finn for 6000kr uten at jeg har betalt et øre til Schibsted, og kan ikke annet enn å være fornøyd. Det er vel på grensen til frekkhet å syte og klage når tjenesten er gratis?...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, awt said:

Jeg har ikke opplevd dette (heldigvis), men har fått med meg at du ikke er alene ved å lese på Finn.no sine Facebook-sider.

Av ren nyskjerrighet, hvor mange annonser hadde du, og hva er det i hovedsak du solgte? Nye eller brukte ting?

...ønsker ikke å gå i samme felle selv.

Jeg hadde 18 (tror jeg, har slettet kontoen min siden jeg ikke fikk annonsere mer uten å måtte betale) mesteparten brukt men også noe nytt, kun bildeler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Werther skrev:

Har selv de siste tre ukene solgt ting som bare lå og tok opp plass via finn for 6000kr uten at jeg har betalt et øre til Schibsted, og kan ikke annet enn å være fornøyd. Det er vel på grensen til frekkhet å syte og klage når tjenesten er gratis?...

Problemet her er ikke det at man ikke kan/vil betale for seg, men at finn.no mener man er en forhandler når man ikke er det. Er man en forhandler er det snakk om et helt annet ansvar når det gjelder kjøp og salg, og man vil også havne under "forhandler" ved kjøp (jeg velger stort sett bare private selgere selv på finn.no, for å slippe tusen like ting).

Det er naturligvis heller ikke en hemmelighet at det blir endel dyrere, men det er feil at finn.no bare skal bestemme seg for at man er en forhandler uten at man har noe spesielt man skulle ha sagt.

Tror jeg selv har hatt 12 annonser på det meste uten et jeg har vært borti dette problemet, men tror kanskje man bør holde seg unna ti for å være på den sikre siden... Heller annonsere flere ting i en annonse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også opplevd dette, men ordnet opp i forholdet ved mailutveksling. For mitt vedkommende hang de seg opp i at jeg har eierandeler og styreverv i bedrifter. Ikke at bedriftene har noen sammenheng med produktene som ble solgt, men de anså det som nærliggende å tro at dette var virksomhetsrelatert.

Den største utfordringen jeg ser med denne praksisen er at Finn/Schibsted krever opprettelse av firmaavtale med dertilhørende organisasjonsnummer - hvilket ikke vil være mulig når man opptrer som privatperson. I tillegg er det en juridisk side av dette om man etter deres forgodtbefinnende plutselig er å anse som en næringsperson/privat forhandler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...