Gå til innhold

Bremseklosser til BMW F30 M-sport


krizy
 Share

Anbefalte innlegg

31 minutter siden, macrorain skrev:

Ja det var det visst, sorry :) Men nesten like dyrt som gsbildeler. :(

 

Ja men jeg har brukt koed sine alternative deler på mangen av mine biler, har ikke noe å si på det. TS snakk med dem og hør hva dem har å si. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, krizy skrev:

Ønsker gjerne anbefalinger til gode bremseklosser, til en grei pris. 

Litt festlig (men ikke overraskende) at de originale bemseklossene i testen tydelig er merket "Textar":

59767d2923c6f_Skjermbilde2017-07-25kl_01_06_41.png.406293a273c7b108c2b7298c29c44144.png

Bilen i testen var en 5-serie, men skulle ikke forundre meg om du også har bremseklosser fra Textar originalt. Med Textar-klosser slipper du unna med rundt 2000 kr foran og bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Otis skrev:

Videoen sammenligner falske produkter som gir seg ut for å være ekte. Og ikke alternaltive produkter som ikke er originale. 

Jepp, det er et viktig poeng, men de aller rimeligste alternative produktene (typ til en tiendel av prisen) er vel kanskje heller ikke så kjempebra. Poenget er vel egentlig at det er forskjell. Men de originale er sikkert ovepriset. EBC eller noe er sikkert fint. 

Jeg har jo nesten ny bil da, så må vel gjerne følge servicene. Men kan vel bytte klosser selv likevel antar jeg. Ser de har servicepakker, vurderer en sånn. Man kan få vanlig (som ikke dekker bremser), eller en som dekker bremser til ca 7000kr ekstra, som i teorien dekker bremseklosser og skiver. Men litt uklart om de bytter skiver uansett eller bare hvis det trengs. Hvis sistnevnte så blir det dyre bremseklosser. Får undersøke litt. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Otis skrev:

Videoen sammenligner falske produkter som gir seg ut for å være ekte. Og ikke alternaltive produkter som ikke er originale. 

Helt enig. 

Har selv kjøpt flere ganger klosser fra samme produsenten som leverer klosser til BMW til halveprisen og forskjellen er at det ikke står BMW på dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20292916_10154874652611647_5017181619690

Ser dette riktig ut? Jeg har kjøpt bremseklosser som skal passe til mine m-sport bremser.
Holder det med 1 slitasjevarsler fremme og 1 slitasjevarsler bak, eller må jeg ha 2 av hver?

Den slitasjevarsleren som jeg fant for bak sto at den ikke gjaldt for m-sport bremser, mens den jeg fant for fremme gjorde det. Har det noe å si? Fant ingen andre der inne til min bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Otis skrev:

Det er sikkert en slitasjevarsler per aksel som på alle BMW. Venstre foran og høyre bak. Bare kjøp den som hører til m sport så.

Ah ok, men ser ikke ut til at de har slitasjevarsler bak som gjelder for m-sport.. Fant kun til fremme :/ får høre med de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turner motorsport selger fullt sett med klosser til 316USD (ca 2500NOK) inkludert frakt. Si maks skade kanskje 3500kr inkludert moms og tollavgift og styr. 

Klosser foran: https://www.turnermotorsport.com/p-190175-front-m-sport-brake-pads-set-f30-335i-f32-435i-m-sport-s2nha/

Klosser bak: https://www.turnermotorsport.com/p-384824-rear-m-performance-brake-pads-set-f22-m235i-f30-335i-f32-435i/

Dette er originale OEM klosser såvidt jeg kan skjønne.  Så dette blir under halv pris. 

 

Her er en generell infoside om F30 bremse-varianter som også er ganske informativ. https://www.turnermotorsport.com/t-brakes-F30-Brake-Differences

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...