Gå til innhold

Flere feil på F11 enn E61?


Pekka
 Share

Anbefalte innlegg

On 17.9.2017 at 21.52, Fredrik 90 skrev:

Er da ingen som mener at E60 er "gamle drittbiler", ikke legg ord i munnen på meg! Jeg mener å huske at de første E60ene sleit med elektronikk, brudd i bakluke, og lekk panorama tak. Det er helt naturlig at en ny modell har noen barnesykdommer, det jeg vil frem til at BMW var litt heldigere med disse barnesykdommene når det kom til F10 :) 

E60 pre face var kraftig belemret med feil. Jeg hadde en 04 modell og gikk lei hele bilen. Samme følelsen som når man kjører passat..."hva kan ryke denne uken?" 

Hvis vi derimot sammenligner e6x lci med første årgang f1x så tror jeg nok forskjellene er små. Men mitt totale inntrykk er at f1x er en bedre sammenskrudd bil totalt sett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Evopower skrev:

E60 pre face var kraftig belemret med feil. Jeg hadde en 04 modell og gikk lei hele bilen. Samme følelsen som når man kjører passat..."hva kan ryke denne uken?" 

Hvis vi derimot sammenligner e6x lci med første årgang f1x så tror jeg nok forskjellene er små. Men mitt totale inntrykk er at f1x er en bedre sammenskrudd bil totalt sett. 

Det gjelder alle nye serier som er pre-face. Spesielt de som er fundamentalt ny på en del områder slik E6X var ift E39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvordan folk kan mene at E6x pre-LCI var kraftig belemret med feil, ei heller at E6x LCI er så vanvittig mye bedre enn pre-LCI utgavene. De første barnesykdommene ble utbedret etter et par år. Hver modellserie har enkelte feil som er en gjenganger, E6x er intet unntak, men isolert sett er faktisk E6x veldig godt sammenskrudde biler med generelt sett lite feil. Etter flere års eierskap med E6x og solid erfaring etter diverse ettermonteringer på egne og andres biler, er det liten tvil svært mye av feilkildene er en direkte konsekvens av dårlig utført arbeide, slett bilhold og bruk av uoriginale komponenter. Når folk på død og liv skal ettermontere det billigste av det billigste innen elektronikk og utfører dårlig el-arbeide i bilens ledningsnett, er veien dessverre svært kort til en bil full av problemer.

Når det gjelder gjengangere på E6x, er f.eks. defekt bluetooth-modul, CCC, lekkasje og funksjonsmessige feil fra panoramatak med dertilhørende lekkasje i bagasjeromsgulv, nivåregulering, kabelbrudd i bakluke og rust i bakluke like vanlig som for pre-LCI som for LCI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte e61 uten panorama - egentlig tilfeldig, men da slapp jeg å bekymre meg. Bakluka har bittelitt rust men funker å lukke opp og ned. Har dog noen feilmeldinger, men det skjer alle biler, dette er jo vanlig slitasje. Har hatt både preface E39 og e61 uten store problemer. Det største problemet er vel heller "hvilke feilmeldinger kommer opp i dag?" For min del :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...