Gå til innhold

BMW F25 baklykt


ko-stens
 Share

Anbefalte innlegg

Fruen har en 2011-modell X3. Denne har, som de fleste vet, baklykter... Den ene lyktedelen som sitter på bakluka har fått en feil. Jeg tittet på pærene, men de ser ut til å være i orden, og det kommer heller ingen feilmelding i dashbordet. Er det led-striper, eller hva?

Har mest lyst å fikse dette selv, for hver j..la gang vi er innom verkstedet med denne bilen, ryker ti tusen kroner...  :x

Endret av ko-stens
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar. Da får jeg se litt nærmere på lykta før jeg bestiller ny. Ser det er type med led og uten led, men regner med det er led siden det er xenon-lys foran. Har vel en sammenheng det, forstår jeg.

Edit: Ellers, et par tusen kroner er mer enn nok det også, synes jeg. Særlig når bilen har kostet oss ca 25 000,- i reparasjoner ellers det siste halvåret. :-(

 

Endret av ko-stens
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lodding på kretskortet som sprekker og det blir dårlig kontakt. Kan prøve å trykke på loddingene for å se om du får kontakt.  Så en på youtube som testet og la på ny lodding der det var dårlig kontakt.

Så nå kretskort på ebay til 160 + frakt 40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
On 1.11.2017 at 10:26 PM, Perro said:

Det bruker å være kretskortet som sitter i lykta som går, ligger bruksanvisning på youtube på reparasjon. Jeg kjøpte nytt kretskort på ebay og monterte, var enkelt, ca 500.- kr.

Og det var det!

Kjøpte dette på Ebay: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItemVersion&item=202096940382&view=all&tid=1590183760010

Tok en ukes tid fra Russland, men har somlet grusomt med å gjøre jobben. Har trodd jeg måtte av med hele bakpanelet, men jeg fant jo fort ut at det ikke var nødvendig. Hele jobben tok jo bare fem minutter. Og vips, lys ble det.

Takker for tips her, for det sparte oss 2 840 kroner! :-D

 

Verkstedet hadde store planer om å bytte lykta på service, da fruen sa det var noe feil med den. Jeg kastet meg over telefonen da hun nevnte på det og ba henne gi kontrabeskjed. De skulle ha ganske nøyaktig tre tusen for jobben.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Jeg kjøpte et kretskort på Ebay fra en mann i Moskva til ca.kr.170,- inkl.frakt. ( Stod BWM på kretskortet :)).

Skiftet på den ene indre lykta på min X3 2012, og det har fungert fint etterpå.

Bmw skulle ha ca.kr.2500,- for hele lykta, så sparte en del....

Tror det er like kretskort på både indre og ytre lykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...