Gå til innhold

Hjelp!Jeg gir opp min E39 2,2 ,starter ikke..


Rollerboy
 Share

Anbefalte innlegg

Den nekter å starte ! Bilen får bensin (ny pumpe og filter) coiler er Ok,den har gnist, Og pluggene er våte.ingen feilkoder,alle sensorer er Ok . Luft og inntak er Ok. Sjekket ALLE sikringer og releer. Finner ingen feil. Bilen stoppet under kjøring . Går på starteren nå bare. Noen som har tips til hva det kan være? Manuelt gir . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg så god peil på bmw 2.2 motorer. Men før jeg kjøpte min f11 520d hadde jeg en saab 9-5 2.0T som oppførte seg til tider veldig likt det du  beskriver.Spesielt på varm bil så kunne du kinne den i en halv evighet uten å få start. Det viste seg å vævre veivaksel giver som tullet. Det var ingen feilkoder å lese ut. Men vil tippe at den 2.2 literen sikkert har veiv eller kam aksel giver for å vite hvor stemplene er (på vei opp eller ned)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, dopus skrev:

Nå har ikke jeg så god peil på bmw 2.2 motorer. Men før jeg kjøpte min f11 520d hadde jeg en saab 9-5 2.0T som oppførte seg til tider veldig likt det du  beskriver.Spesielt på varm bil så kunne du kinne den i en halv evighet uten å få start. Det viste seg å vævre veivaksel giver som tullet. Det var ingen feilkoder å lese ut. Men vil tippe at den 2.2 literen sikkert har veiv eller kam aksel giver for å vite hvor stemplene er (på vei opp eller ned)

Får ingen feil på kam/veiv sensorer. Når jeg kopler de fra, får jeg feilkode på de. Naturlig nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våte plugger funker dårlig da. Har opplevd tilsvarende på M52, den drukner i bensin om du kaldstarter og stopper kort tid etterpå. Kan jo ta ut alle pluggene og tørke dem, nappe ut sikring for bensinpumpen og kjøre på starteren uten plugger i 10-15 sek. Skru inn pluggene igjen og prøv på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt dette problemet noen ganger når det har vært kaldt og jeg har startet og stoppet bilen uten å kjøre den varm.  Jeg vet ikke hva som er problemet, men jeg tror ventilene er synderne.  Første gangen kjørte jeg bilen på verksted og de påstod toppakningen var ødelagt fordi jeg hadde dårlig kompresjon.  Jeg regnet med at dette var feil fordi bilen fungerte 100 % uten olje eller vannforbruk.  Tror jeg stod i 2 timer og chinnet (10 sekunder chinning og 30 sekunder pause for ikke å brenne starteren).  Fikk strøm fra en stor dieselbil.  Til slutt hostet og harket den i gang.  Gikk svært urent i noen minutter før den fungerte 100 %.  

Ps!  Hvis du har manuell gir kan du selvsagt slepe den i gang.

Lykke til ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...