Gå til innhold

BMW 525 2010 går ujevnt ved start


Roy Hugo Øren
 Share

Anbefalte innlegg

@Tiller48

Absolutt ett tema. Men jeg har aldri hørt om det her inne. Men det kan selvsagt skje.

Tipset er å kjøre motor varm før demontering. Da pleier de å løsne.

Gjør de ikke det kan man forsøke å spraye noe middel på og vente ei stund eller noen dager før å prøve på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Hei.

Jag hadde juksing på min bmw 525 da den sto inne i garage i plus 10 grader. Når bilen sto ute i -10 jukset den ikke?

Nå når temperaturen er ca 10 grader ute jukser den igjen. Jeg har skiftet glødeplugger og gløderelee- samme symtom.

Kjører jeg nå sakte når den er kald jukser den bare mer og mer.- Er det andre her som kan hjelpe meg og fortå hva som er galt. Glødepluggene jeg tok ut etter 115000 km var helt i orden- de glødet på tuppen og alle var like......???

Er veldig åpen for råd.. 

Moen Halden 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet du også pluss kablene til releet? 

Timer alikevel ikke helt med gløde problem om den starter og går perfekt ved 10minus .

Du må lese av feilkoder. Det kan være en dårlig tempsensor osv selv om du ikke har motorlampe som lyser 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kimhas skrev:

Byttet du også pluss kablene til releet? 

Timer alikevel ikke helt med gløde problem om den starter og går perfekt ved 10minus .

Du må lese av feilkoder. Det kan være en dårlig tempsensor osv selv om du ikke har motorlampe som lyser 

Hei og takk for tips. 

Nei jeg har ikke skiftet ledningene til relee. Klarer liksom ikke helt og forstå at de blir dårlig men jeg prøver og bestille. Tror kanskje at en tempmåler er mer sannsynlig??  Så det må jeg forsøke å få sjekket. Ingen feilmeldinger å finne på min iconsult for BMW F10. Men er veldig takknemlig for råd.  

Halden. 😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det stemmer. 3,0l diesel laget februar 2011. Det som er underlig er at når det var kaldt så jukset den ikke men ved 10 varmegrader og oppover begynner dette. Fra 10 sec til et par tre minutter. Så går den som den skal. Kjører jeg vanlig merker jeg ikke problemet da det kun er tomgang og jeg setter den i gir som belaster motor. 

Får prøve kontakte BMW om de kan sjekke ut tempgivere som  glødereleet bruker. 

Takker for svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har liten tro på at problemet ditt er relatert til gløding. For etter 3 min bør dette absolutt ikke være ett problem.

Jeg har glødefeil på sylinder 4, og den henger bare etter i maks 10 sekunder, og det er ved -10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les ut feilkoder og se om det er noe relatert til egr og/eller innsugsspjeld. Nedkokset innsug er ikke uvanlig på n57 og da vil du få fjusk etter oppstart.

Denne 330d n57  hadde gått ca 90 000km og fjusket etter oppstart. Vasket opp innsug og "sandblåste" innsugskanaler med granulat så ble den bra. Men en møkkajobb....😷

 

20171221_081747.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

😊👍😜. Ja der hadde dere helt rett. Ved måling av luftstrøm i motor på gitte turtall kom de til at den fikk for lite. Prisen jeg ble presentert var 23.000.- for skifte av innsug kanal og nøtt blåsing av innsugskanaler i topp.  Jeg er en gjerrigknark og tok jobben selv. Kostet 145,- i pakninger og et par 100 i rensevæske. Nå ønsker jeg og koble ut egr så jeg sparer den jobben neste gang. Noen med tips om hvor det kan gjøres av de som kan?  Takk for Bimmers.no og dere som tipset..

Et siste spørsmål  BMW 525 dA  den har den lille girkasse som heter 450  Det er sykt irriterende at jeg må har 1700 o/m for at den girer til 3 og da eksakt 30 km. Rundt svinger og i kryss så ruser den. Er dette kjent og kan noe gjøres med dette? 

 

67B675FE-E76B-4F96-BE56-4B016FB154C6.thumb.jpeg.831d0fa183d653e5f94748f9128695ca.jpeg37F5ACA6-A2C6-4EAC-B902-57E17AD1B52D.thumb.jpeg.7c46bd07df2c5e6c8fa00ad7fb6e09b9.jpeg 

 

B6223679-1B02-47F1-A3D0-DA83D7DB3366.thumb.jpeg.e791e1f0cf3a364ae8d8862635e43aa9.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...