Gå til innhold

Verdi på en pen 1991 E30 Cabriolet?


Martin-D
 Share

Anbefalte innlegg

Bilde nedenfor viser en pen 1991 E30 318i (manuell) Cabriolet i god stand.

Knapt noe rust å snakke om, helt og pent stoffinteriør uten hull (sportsstoler). Gått ca 190.000. Kun sommerkjørt i mitt eie, har vel hatt den nå i 10 år. Den fikk ny kalesje for en del år tilbake som enda ikke har sett regn.. :-) Alltid tatt godt vare på og stelt pent med siden dag 1. Den står nå på 16" Lenso BSX-felger, med så og si nye dekk. Følger ikke med vinterdekk, men et sett med originale 15" BBS felger. Alltid parkert i garasje!

Er ingen bil jeg må kvitte meg med, men ønsker å vite hva en slik en ligger på i pris i dag?

DSC00273.JPG

xc3uxht3wvkbh56re9n1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 316 skrev:

60 synes jeg er "billig" forhold til mye annet på finn men, er helt feil salgstid for en cab også 😝

Blir hvertfall ikke salg nå i vinter, ligger vel en halvmeter med snø foran garasjen, samt at den ikke har vinterdekk :-P

Når jeg først har hatt den så lenge, så frister salg lite. Har E30 steget veldig i pris siste par åra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har de virkelig gjort... Får knapt nok er vrak for 50k så jeg hadde aldri sluppet denne avgårde for 60. ☺️ Selv om dette er en 318, så har du jo historien på den, den er godt holdt og har super pent interiør. 

Endret av 316
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En pen, fornuftig og nogenlunde rustfri E30 Cabriolet (318i-325i) er mye mer verdt enn 60000 NOK. Et tilfeldig søk på mobile.de forteller at disse bilene nå omsettes for 110000-160000 NOK i Tyskland. Det er forøvrig en myte at tidspunktet på året avgjør når slike gamle klassikere er mest verdt (det er ikke vinter fom Danmark og sydover nå). De som er i markedet for disse bilene slår til når de rette bilene kommer på markedet. Legg bilen ut på det internasjonale markedet. Frakten til kontinentet koster kanskje 10K og til USA rundt 25K... :)

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

e30 markedet er veldig tilspisset, og prisene man lett blir blindet av er 2 dørs med 2,5l+ motor og mtech 1 eller 2. 

Syns 60 er en grei pris, cab markedet er veldig lite, men legg den gjerne ut for 80 og se.  Interessen/verdien mener jeg går fra m3, 2 dørs, 4 dørs, touring og til slutt cab. I tillegg drar det også en del ned at det ikke er sekser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske enkelt å bygge om E30 fra rekkefirer til rekkesekser (mange har gjort dette før). Så en pen, fornuftig og nogenlunde rustfri E30 318i kan uten signifikante problemer danne utgangspunktet for en veldig fin E30 325i... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...