Gå til innhold

Skal kjøpe i3. Hva må man ha av utstyr? 60/94ah?


Lars89
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har kjørt 37000km siden november 2016 med min 94ah. Lite knirking i min. Kan høre litt på venstre ventilasjonsdeksel innimellom. Det er det eneste. Det er også litt lyd i forstilling når det er kaldt spesielt.

En veldig fin by og pendlebil, lettkjørt og bra svingradius. Føles kjapp.

Setter mest pris på Navipro og H/K høytlare. Viktig å få med hutiglading. På de tidligste var vel ikke det standard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 25.5.2018 at 10.15, CrZyWiz skrev:

Sånn drivlinjemessig er en elbil langt enklere konstruert enn en moderne turbomotor, så ser ikke hvorfor en BMW i3 skal ha høyere risiko utenfor garantitiden.

Foreslår at du prøver noen aktuelle biler, så velger du den som gir best inntrykk. Noen biler er mandagsbiler, andre virker plettfritt.

Er ikke høyere risiko enn fossilbil selvfølgelig, men har blitt litt skeptisk etter å ha hatt endel 5-6 år gamle BMW innom verksted med alt for mye feil. 

 

Prøver å snevre ned søket til aktuelle biler og satser på å handle i løpet av 2 uker.

Har vel kommet fram til at jeg ønsker mye utstyr, norsk bil og ikke hvit/svart. Dukker jo opp mange hver dag på Finn. De som er noe ryker fort.

 

Denne har "alt", men er "gammel".

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=121609040

Nyere, men mangler park assist og ryggekamera

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=120696213

 

Og så har man 94ah da. Mer brukanes bil, men kan fort tape seg endel når 120ah kommer. Og overprisa til å være nesten 2 år gammel bil. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=118245112

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er veldig fornøyd med vår/min i3 94ah

litt knirk er det, og 20’ hjul støyer voldsomt noe jeg har lest flere reagerer på. Vinter hjul er noe helt annet og så legger ikke merke til støyen pga det er så mye lavere.

Har alt utstyr utenom skinn seter. Bilen er importert fra Nederland. 

Lader i garasjen men ved 3 av 4 hurtigladinger jeg har gjort har det vært feil på ladestasjonen. 

Om vinteren har jeg ca 170km på displayet når det er 20+ grader er det 250km. Men hvor langt jeg faktisk kjører har jeg ikke sjekket. Men med eco pro kjører jeg på 1,2kw på milen ved 15-25grader. Til daglig hadde jeg klart meg med 60ah men for den ene lange turen vi tar i måneden så ble det 94ah.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det must å ha 94ah fremfor 60ah batteri? Skal stort sett kjøres korte turer på maks 6-7 mil om dagen.
Lurer litt da jeg har vurdert i3 fra 2015 oppover. Tenkte å se på noe rundt 200-240K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kjennern skrev:

Er det must å ha 94ah fremfor 60ah batteri? Skal stort sett kjøres korte turer på maks 6-7 mil om dagen.
Lurer litt da jeg har vurdert i3 fra 2015 oppover. Tenkte å se på noe rundt 200-240K.

Jeg hadde ikke kjøpt noe mindre enn 94ah. Denne har du rundt 170km med om vinteren. Usikker på hvor mye 60ah har, men kanskje 100km vinter? Eller er det lavere?

Har hatt en 94ah selv, rekkevidden kunne vært bedre for min del. Ble litt lei av å planlegge all kjøring hele tiden. Hvis du kan sprekke budsjettet ditt så er ikke steget fra 240' og opp til en 94ah veldig stort hvis du har litt is i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så også mye på 2015 60ah til rundt 200k, men endte opp med en 94ah. For egen del har jeg ofte bruk for de ekstra km denne tilbyr. Muliggjør turer man ikke kunne tatt med en 60ah. Man kan selvsagt hurtiglade mange plasser, men ikke alltid dette fungerer.(egen og andres erfaring)

Vil tro prisene får seg en knekk når 120ah kommer om få måneder. 

 

Og for all del kjøp en Fully Charged e.l. Bilen føles ikke komplett uten "alt" utstyr.

Endret av Lars89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...