Gå til innhold

BMW F11 drivlinje feilmelding - hjelp!


michaelskare
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, nylig kjøpt en BMW 520d 2010mod f11 184hk. Nå har det komme opp feilmelding på drivlinje - kjør forsiktig hjem om mulig. Når jeg var inne på idrive så jeg også at det var litt over maks med olje på motoren. 

For 8000km siden fikk bilen så og si ny motor hos BMW, alt fra registerkjede, turbo, veiv, topp osv hos BMW i utlandet. Jeg har et enkelt diagnoseapparat hjemme, hvor det kommer opp følgende feilmeldinger:

- Exhaust back pressure sensor 25c800

- Particulate filter system heavily clogged, denne får jeg to ganger med følgende kode: 245700, 245800

- Fuel-filter heating, activation: open circuit 24f700

Noen tips her? Er ingen mekaniker, men hvor burde jeg begynne? Om jeg eventuelt burde sette den inn hos BMW for en ordentlig diagnose. 

Bemerker at jeg er langt ifra en mekaniker, men kan det ha en sammenheng med at det er kjørt med for mye olje, slik at den har sota som gjør at det er blitt tett partikkelfilter? Og det derfor kommer opp feilmelding på drivlinje. 

 

Takker for alle svar! 

Endret av michaelskare
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ///M-ini95 skrev:

De to første feilkodene sikter jo til at DPF er stappfull. Dette vil fungere som en ekstrem restriksjon i eksossystemet og gi en slik feilmelding som du har fått nå. 

Takk for kjapt svar! Er beste løsning da å tvinge den til å starte regenerering eller bytte den ut? Eventuelt fjerne den.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, michaelskare skrev:

Takk for kjapt svar! Er beste løsning da å tvinge den til å starte regenerering eller bytte den ut? Eventuelt fjerne den.. 

Vet helt ærlig ikke om tvungen regen vil hjelpe noe særlig. Disse bilene er veldig flinke til å styre sånt, så når det er stappfult så er det stappfult. Er jo noen som har eksperimentert med alt fra å høytrykkspyle selve filteret eller å dytte oppi en spraykanne med ett ell annet stoff som liksom skal rense. Kanskje er det verdt et forsøk før man bytter ut dpf?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, ///M-ini95 skrev:

Vet helt ærlig ikke om tvungen regen vil hjelpe noe særlig. Disse bilene er veldig flinke til å styre sånt, så når det er stappfult så er det stappfult. Er jo noen som har eksperimentert med alt fra å høytrykkspyle selve filteret eller å dytte oppi en spraykanne med ett ell annet stoff som liksom skal rense. Kanskje er det verdt et forsøk før man bytter ut dpf?

 

Ja, bytte dpf har jeg inntrykk av er en dyr påkost så verdt et forsøk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

3 minutter siden, michaelskare skrev:

Jeg tappet av olje, slik at den ble midt i mellom maks og min på peilepinnen, men i Idrive står det fortsatt langt over maks. Hva kan dette skyldes?

Ville kjørt en stund først. Idriven henger litt etter sammenlignet med peilepinnen. Har erfart det med min egen bil iallefall. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ///M-ini95 skrev:

 

Ville kjørt en stund først. Idriven henger litt etter sammenlignet med peilepinnen. Har erfart det med min egen bil iallefall. 

 

Kjørte en veldig kort tur, men skal ta den en litt lenger tur i morgen. Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...