Gå til innhold

BMW F11 drivlinje feilmelding - hjelp!


michaelskare
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, nylig kjøpt en BMW 520d 2010mod f11 184hk. Nå har det komme opp feilmelding på drivlinje - kjør forsiktig hjem om mulig. Når jeg var inne på idrive så jeg også at det var litt over maks med olje på motoren. 

For 8000km siden fikk bilen så og si ny motor hos BMW, alt fra registerkjede, turbo, veiv, topp osv hos BMW i utlandet. Jeg har et enkelt diagnoseapparat hjemme, hvor det kommer opp følgende feilmeldinger:

- Exhaust back pressure sensor 25c800

- Particulate filter system heavily clogged, denne får jeg to ganger med følgende kode: 245700, 245800

- Fuel-filter heating, activation: open circuit 24f700

Noen tips her? Er ingen mekaniker, men hvor burde jeg begynne? Om jeg eventuelt burde sette den inn hos BMW for en ordentlig diagnose. 

Bemerker at jeg er langt ifra en mekaniker, men kan det ha en sammenheng med at det er kjørt med for mye olje, slik at den har sota som gjør at det er blitt tett partikkelfilter? Og det derfor kommer opp feilmelding på drivlinje. 

 

Takker for alle svar! 

Endret av michaelskare
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ///M-ini95 skrev:

De to første feilkodene sikter jo til at DPF er stappfull. Dette vil fungere som en ekstrem restriksjon i eksossystemet og gi en slik feilmelding som du har fått nå. 

Takk for kjapt svar! Er beste løsning da å tvinge den til å starte regenerering eller bytte den ut? Eventuelt fjerne den.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, michaelskare skrev:

Takk for kjapt svar! Er beste løsning da å tvinge den til å starte regenerering eller bytte den ut? Eventuelt fjerne den..