Gå til innhold

2008 Alpinhvit 530xD M sport *A8L Kjøpt*


 Share

Anbefalte innlegg

Da var M3`n solgt og ny bil på gårdsplassen.

Denne gangen ble det en veldig familievennlig Faceliftet E61 med en råsterk 3.0D og 4x4 med tilnærmet alt utstyr som gikk ant å oppdrive i 2008 til E61.

I tilegg er bilen en Individual bil med alle servicer hos BMW og jeg er første eier i Norge etter import :-)

Utstyr som gjør denne spesiell å eie og veldig morsom å kjøre:

-DEFA m/fjernkontroll (originalt)

-Comfort acess (keyless go)

-Integrert garasjeport åpner

-Bixenon

-Hill decent controll

-Adaptive lykter

-Elektrisk bakluke

-Høyglans shadowline utvendig

-Fjernlysassistent

-Pianolakk på innvendige lister

-Koppholdere

-Doble ruter rundtom for mindre støy i kupè

-Soft close på alle dører

-Head Up Display

-Active cruise controll+ stop&go funksjon

-Nightvision

-Individual stereo (825W og 16 høytalere osv)

-Comfort stoler med aktive sidevanger, lufting og varme

-Panorama soltak

-Bluetooth for telefon

-Stor navigasjon

-Innvendig og utvendig lyspakke

-M sport pakke

-Merino Amarone skinn interiør

-Utvided skinn pakke

-Svart/hvite BMW emblemer forann og bak

-Svart/hvitt M emblem på ratt

Planer:

-Blank sort grill (bestillt)

-Blank sort 530 XD emblem (montert)

-H&r senkefjører 35mm forann / Senkestag bak(montert)

-Tone ruter forann (montert)

bilde13_zpsa2edae71.jpg

y2c526xxxsr1vzrpgseq.jpg

gpv675htjrkteh73equx.jpg

lau67yanxwdwdx2rawjy.jpg

Før senk:

1nunnsn05jhws0p52w3b.jpg

qf55a1k21kmv6mm7zajd.jpg

Med senk:

n5wfmdwlr21im1iobd30.jpg

bqbgeuhvqcdg19xpmg7t.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med feit skute!

Hdc er standard på xdrive. Tror heller ikke pristillegget var 80' for utvidet skinn på e60. Det er veldig mange som har det. Er det fullskinn med alcantara taktrekk og skinn på dash kostet det sikkert noen kroner..

Farge er det på bilen btw? Imola?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :-)

Okei, da vet jeg det :-)

I følge prislisten jeg leste for litt siden så stod det muligens 60 000,- for utvidet individual skinn, men det er mulig jeg lestenoe feil her..ikke så lett å tyde prislistene hos BMW..

Bilen er Alpinhvit :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil.. Igjen...og innen dette innlegget er ferdig er den vel solgt igjen.. ;)

Uansett. Det er ikke riktig at man ikke kunne kombinere aktiv seteventilasjon og aktive seter. Det som derimot ikke gikk var å kombinere aktiv setebreddejustering og aktive seter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det gutter!

Okei saltkjelen, men jeg er uansett glad jeg har "sidevanger" som er aktive kontra den massasjefunksjonen (det var den kombinasjonen du mente man ikke fikk ja ?) ettersom den masasjefunksjonen ikke er stort å skryte av (prøvd sjefens X5 med denne funksjonen..)

Og ja, det har vært endel bytting i det siste i letingen rundt det å være 100% fornøyd med både motor, bil, utstyr, utseende osv.

Så når jeg har kunnet unngå å tape èn krone på all byttingen, så hvorfor ikke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35mm, bak må jo justeres.

Dog må si jeg er noe usikker angående senking..bilen er jo fordømt god å kjøre med og er litt deilig å ikke måtte være så forsiktig med fartsdumper osv (ikke at bilen blir SÅ lav med 35mm, men..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var bilen ferdig hos Strandveien Auto hvor jeg tok en liten tilstandsrapport på selgers oppfordring slik at jeg og han var helt sikre på at den var helt fri for feil eller andre "ergelser" som han kalte det, og slikt liker jeg!

Han skulle betale for evt. feil så det var bare å bestille time :twisted:

De byttet glødeplugger og gløderelè, Olje og filter på motor(I driven viste at det var tid for det samme dag som jeg var innom dem), ett feste til ACC og ytre/indre endeledd begge sider forann med påkrevd forstillingskontroll.

Ny bil på gårdsplassen hvor det ikke er èn eneste ting du irriterer deg over som er feil,ødelagt osv er en rimelig god start på ett forhold imellom mann og maskin ikke sant ? :lol:

Har rukket å gjøre meg noen tanker rundt det å gå ifra M biler til denne.

(OBS: teksten under er nesten som ett kjærlighetsdikt..)

Jeg må si at E61 530d med 4x4 er en formidabel bil å kjøre spesiellt når man vet at bilen er i 100% tipp topp stand.

Jeg har på alle mine biler hatt store planer om forbedringer, utbedringer og oppgraderinger. Ofte har disse listene vært så lange at de har kvalt gleden ved å eien bilen.Jeg har liksom måttet gjort så mye og (når man ikke er millionær) over så lang tid for å få den "perfekt".

Det er deilig å vite at det ikke er så lang liste over ting som skal påkostes, og enda bedre er det å vite at det som må kostes på er rent estestiske ting og ikke hjullager, moduler, deler i forstilling, og feilsøking pga risting her og klunking der.

En annen ting jeg legger VELDIG merke til er at når jeg kjørte M bilene så ble jeg nesten automatisk veldig aggresiv i kjørestilen nettop fordi det er det de er bygget for, men med denne bilen inviterer til avslappet cruising og man kjenner at man kjører en sterk og stabil bil som alikevell drar og drar enten det er i forbikjøringer eller opp bratte bakker dekket av is.

Det er på ingen måte en 7 serie, men med det spesielle interiøret får man alikevell en veldig luksuriøs følelse som jeg har savnet på de siste bilene jeg har eid.

Har også eid E60/61 tidligere(begge var 2005 modeller 525D med manuell), men da pre-facelift og det aller første som slår meg er at det er veldig betryggende å vite at man har facelift versjon hvor mange barnesykdommer er tatt hånd om. Bilen føles rett og slett mange hakk bedre, men jeg kjenner også at jeg er veldig "var" på disse feilene bilen er kjent for...bremselyset sluttet å virke i forrige uke og ga feilmelding..fikk med engang "ledningsbrudd" angst....men da jeg gikk bak og så var det en pære som hadde gått, skiftet denne og vips, alt var som det skulle igjen.

Samme med comfort acess systemet..sluttet å virke av og til..skiftet batteri i nøkkel og vips, godt som nytt igjen.

Bilens greit lange ekstrautstyrsliste gjør bilen til en skikkelig luksuscruiser i mine øyne og jeg merker at man blir veldig kresen og gruer meg til den dagen når jeg mister active cruisecontroll, comfort acess, mega stereoanlegg som ikke er bygd av en kvisete 18 åring, soft close på dører, nightvision, comfort stoler, kjøling i seteryggen når solen har stått og stekt bilen litt..og selvfølgelig webasto til kalde morgener i Trondheim..huff...har skutt meg selv i foten uten å ane det! :^o

Jeg synes forøvrig at bilen går som "ei kule" selv etter å ha eid E39 M5 og E46 M3 nå nettopp.

mange stiller seg sikkert undrende til valget med å gå ifra M bil til denne, en stasjonsvogn ???

Det er greit at det er veldig spesiellt å eie M biler, men i mine øyne gir denne bilen en langt bedre total pakke som både M5 og M3 må se langt etter.

Det er jo selvfølgelig betydningsfullt at denne er som en ny bil å regne i forhold til 2001 modellene, men jeg trodde det kom til å bli en slags nedtur å gå til "kjedelig stasjons vogn". Jeg har simpelthen aldri vært mer fornøyd med utstyr, komfort og følelsen jeg får når jeg ratter rundt i en bil jeg selv eier.

Bør nevnes at 530`n absolutt ikke er en sinke i trafikken med sine 235Hk og 522NM selv om det ikke er M power, men Dieselpower i Trondheim drar ut ca 300 HK og over 600NM med garanti på motor/gir og antar det vil være prikken over i`en på denne bilen i mine øyne.

Jeg håper denne "forelskelsen" eller uforventede begeistringen varer lenge, noe jeg tror skal gå greit ettersom det ikke er en lang liste av ting som må og bør gjøres for å få den "fin og strøken" slik jeg er noe vandt til. .Målet har igjennom 30 biler vært å finne en perfekt kombinasjon av kraft,utseende, utstyr og som nevnt;følelsen bilen gir meg som eier, og jeg har muligens endelig funnet den følelsen i denne bilen, en stasjonsvogn av alle ting. [-X

PS: Forbeholder meg retten til å skifte mening totalt hvis bilen havarer plutselig :lol:

Èn siste ting; jeg elsker automat gir.

Hva er forresten negativt?

-Drivstoff forbruk: ca 1 liter på bykjøring noe som er litt høyere enn jeg hadde forventet.

-Det å ha eid pre-facelift og sitte igjen med dårlige nerver etter mangt en pling-feilmelding i tid og utide.(skvetter enda når det plinger for under 3+ utetemp)

-Ikke mulighet til å se når motoren er varm slik som på pre-facelift.

Ellers så kommer 530xD emblemet imorgen :D

Skal få tatt bilde :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35mm, bak må jo justeres.

Dog må si jeg er noe usikker angående senking..bilen er jo fordømt god å kjøre med og er litt deilig å ikke måtte være så forsiktig med fartsdumper osv (ikke at bilen blir SÅ lav med 35mm, men..)

Ser den. Monterte 50 mm H&R på min E60 for noen uker siden. Jeg merker at noe har skjedd, for å si det sånn. Mye stivere. Men...man må lide for skjønnheten noen ganger :) Anbefaler deg egentlig å prøve Hartge sine senkefjærer. Faren min kjøpte sin 530 xd hos Strandveien Auto i Trondheim i 2007, og den ble påmontert Hartge-fjærer. Ble veldig pent! Meget bra kjørekomfort ble det og. Og ikke minst, ikke så alt for dyrt :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...