Gå til innhold

Hvilke bilmerker liker vi IKKE?

Aguilera
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 256
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tidenes kultbil er tilbake i 2009... 19 år etter at den gikk ut av produksjon relanseres Citroën 2CV... dog i en ny innpakning. Originalen var et skikkelig hatobjekt for mange med sin luftkjølte B2 motor på 602 cm3 som ytet 30 HK ved 5750 rpm og 39 Nm ved 3500 rpm. 0-100 Km/t klarte den på 29,8 sekunder og topphastigheten var 117 Km/t... vi går spennende tider i møte... :P

2CV1.jpg

2CV2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidenes kultbil er tilbake i 2009... 19 år etter at den gikk ut av produksjon relanseres Citroën 2CV... dog i en ny innpakning. Originalen var et skikkelig hatobjekt for mange med sin luftkjølte B2 motor på 602 cm3 som ytet 30 HK ved 5750 rpm og 39 Nm ved 3500 rpm. 0-100 Km/t klarte den på 29,8 sekunder og topphastigheten var 117 Km/t... vi går spennende tider i møte... :P

Godt gjort å få en så motorsvak bil opp i nesten 120 Km/t. Blir spennende å se hva slags motor den nye får, om den kommer i salg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 years later...

Ikke alle testene omhandler kun driftstopp (ADAC´s statistikk gjør imidlertid det) og i f.eks amerikanske J.D. Power´s undersøkelser er det først og fremst den generelle kundetilfredshet som måles. Beregningsgrunnlaget omfatter alt fra overordnet kundetilfredshet, mekaniske problemer, problemer med interiøret/eksteriøret til "value for money" spørsmål. Svenske Teknikens Värld´s undersøkelser omfatter bl.a en temmelig stor bruktbildatabase der ulike sammenlignbare modeller vurderes. Subaru som bilmerke gjør det godt over hele linjen. Jeg tviler selvfølgelig ikke på at det... selv når det gjelder Subaru... kan befinne seg enkelte råtne eksempler ute i den virkelige verden som du/dere har stiftet bekjentskap med. Dette gjelder imidlertid for alle bilmerker og dessverre ikke kun for Subaru.

I den siste oversikten fra amerikanske J.D Powers, som er verdens største forbrukerorganisasjon, er faktisk Mercedes-Benz tilbake på førsteplassen. Etter mye tullball på 90-tallet med bl.a en heller rotete fusjon med Chrysler er Mercedes-Benz nå tilbake back in business... som de var på 80-tallet da W124 var verdens beste bil... 8)

http://www.dinside.no/846639/mercedes-k ... st-fornoyd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag kan ikke beskrive hvor mye jeg HATER Volvo. Makan til søppelbil for bygdabønder skal du lete lenge etter. Jeg hater Volvo så sterkt at jeg blir skikkelig småforbannet og provosert hver gang jeg ser en råner i oppråna 240, 142 etc.. De er sitt eget folkeslag ihvertfall. Spesielt her i Trøndelag. Sånn. der fikk jeg ut litt frustrasjon :lol: På 2 plass over drittbiler i min liste kommer Audi..Har hatt 2-3 Audi,er. Og har aldri hatt så mye prakk i hele mitt liv. mer skruing enn kjøring med slike biler har jeg erfart. Er vel en grunn til at de blir levert med ekstra stempelringer i grillen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine absolutte hatobjekter er en generell samling av små asiatiske biler,som regel kjørt av veldig gamle folk godt under fartsgrensa.

hyundai atos,toyota yaris,suzuki swift,etc.

Ellers på lista kan føres det meste franskmennene lager, jeg like ikke designene,ei heller de absurde cockpitløsningene - her kan citroen picasso og renault megane nevnes spesielt.

Mercedes har jeg alltid følt lager kjedelige biler, gubbete. De har mange fete klassikere i stallen,men nå snakker jeg om de man vanligvis ser på veien fra i dag og 20 år bakover. De kommer seg nå,men er fremdeles ikke en bil jeg begjærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyundai må faktisk få litt ekstra pepper av meg,på grunn av den åpenbare tyverilinja de nå kjører mot BMW's varemerker. i30 ser ut som en 1-serie bakfra, betegnelsene på de nye bilene er også som sakset ut av BMW's modellnavnserier. ix35 heter den nye 4wd'en deres.. noen som ser visse navnlikheter her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

daewoo, kia, citroeen, peugeot , renault, toyota, opel ( endel tøft på 70tallet kanskje men), BOBIL! (hat i trafikken), gammal 80-talls volvo ala 240 osv.. harryaste ever. egentlig alt japansk/koreansk..

største driten må være vw transporter/caravell 2,4 diesel. mer undermotorisert bil skal du lete lenge etter. fattern har en slikt med bobilinnredning.. 78 hk og to tonn... håpløst lavt giret og generelt drit egentlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mercedes har jeg alltid følt lager kjedelige biler, gubbete. De har mange fete klassikere i stallen,men nå snakker jeg om de man vanligvis ser på veien fra i dag og 20 år bakover. De kommer seg nå,men er fremdeles ikke en bil jeg begjærer.

Mercedes-Benz har mange, mange fete relativt moderne modeller i lineup´en. 190E 2,3-16, 190E 2,5-16, W124 300CE-24, W124 320CE, W124 400E, W124 500E, R129 SL 500, R129 SL 60 AMG, R129 SL 73 AMG, C199 SLR McLaren, W203 350, W203 55 AMG, W211 63 AMG, W221 63 AMG... bare for å nevne noen få.

Min personlige favoritt er R129 SL 73 AMG som med sin V12 motor på hele 7291 cm3 har 525 HK og 750 Nm. 0-100 Km/t klarer den på 4,8 sekunder og topphastigheten er begrenset til 250 Km/t. Uten begrensningen er topphastigheten godt over 300 Km/t. Modellen kom allerede i 1999 og ble kun produsert tom. 2001.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt å se Dacia på delt andre plass med bmw da :) Er det i Romania de blir laget? Top Gear har iallefall hatt mye gøy med dem..hehe..

Jeg har vel ikke så mye imot noe biler, finnes mandagsbiler av de fleste merker samt mye tvilsomt vedlikehold så at f.eks Volvo er en dårlig bil har jeg ikke helt troen på.

Ellers så har jeg begynt å mislike asiatiske biler, ikke pga at de nødvendigvis er stygge eller dårlige eller noe, men jeg har bare ikke sansen for at de asiatiske selskapene blir så store og dominerende nå.. Syntes alt blir så monotont, sterilt og kjedelig.. Samme med ettermarkedsdeler, det er så sinnsykt mye billig drit ute på markedet.

Til Vw´en kjøper jeg derfor nesten utelukkende tyske ettermarkedsdeler.

Vespaen og Ducatien som begge er Italienske får samme behandling. Ducatien ruller på Pirelli dekk(Italiensk), Brembo bremser(Italiensk), Agip olje(Italiensk) og alt ekstrautstyr ellers er org Ducati.

Jeg handler også de fleste delene gjennom Løvaas Motor i Holmestrand, ikke nødvendigvis de rimeligste i verden, men de har en upåklagelig kundeservice og bistår med det meste samt at de er autorisert Ducati forhandler/verksted.. Da betaler jeg faktisk litt ekstra og hjelper de istedet for å støtte en eller annen bestbargain_098 som selger kinesiske bremseklosser på ebay..

Min far har nylig kjøpt en ny Harley hos forhandler en i Bergen, de også er utrolig hjelpsomme og hyggelige..Da jeg var ute for å kjøpe et verktøy til støtdemperjusteringen igår fikk jeg tilbud om låne med meg en 2010 Vrod Muscle som er en rimelig heftig HD til rundt 270000kr, denne kunne jeg ha til dagen etter og kjøre så mye jeg ville... Det blir nok ikke siste gang vi handler deler og sykler hos dem heller... :)

Jeg har forøvrig erfaring på en eller annen måte med de fleste forhandlere og bilrelaterte butikker i Bergen og det er langt mellom dem som er like hyggelige..

Det ble kanskje et klønete innlegg dette her, men forhåpentligvis skjønner noen hvor jeg vil hen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...