Gå til innhold

Bensin eller diesel ?  

79 stemmer

1. 1. Bensin eller diesel ?

• E61 523i
      33
    • E61 520d
      47

Anbefalte innlegg

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Ville nok valgt dieselen ja. Billigere i drift og masse moment. Veldig spreke for norske forhold.

Selv vår TDI Passat med ca 130hk drar noe jæ***g fra bånn og oppover.

Og BMW'n har over 30hk mer og lettere chassi (?). Og RWD da :D

Skrevet

Hvis jeg skal eie en bil, som jeg selv skal bruke, uansett formål, så må den oppfylle tre kriterier. Alt annet er diskutabelt.

Daniel's lov:

1. Den skal tillate meg til enhver tid å selv bestemme turtallet. Altså manuell gir.

2. Den skal friste meg til å skru ned/av musikken ved enhver forbikjøring. Altså akustikken.

3. Den skal tillate meg å styre balansen og retningen av bilen med pedalene. Alle tre. Altså hovedvekten av drivkreftene på bakhjulene.

520D oppfyller ikke 2. kriterie, derfor er den fullstendig utelukket.

:bmw:

Skrevet
Hvis jeg skal eie en bil, som jeg selv skal bruke, uansett formål, så må den oppfylle tre kriterier. Alt annet er diskutabelt.

Daniel's lov:

1. Den skal tillate meg til enhver tid å selv bestemme turtallet. Altså manuell gir.

2. Den skal friste meg til å skru ned/av musikken ved enhver forbikjøring. Altså akustikken.

3. Den skal tillate meg å styre balansen og retningen av bilen med pedalene. Alle tre. Altså hovedvekten av drivkreftene på bakhjulene.

520D oppfyller ikke 2. kriterie, derfor er den fullstendig utelukket.

:bmw:

....flott med eiga lov!

Skrevet
...jaja diesel ledar med 60/40.....

Jepp...og hadde det vært for et år siden hadde bensin ledet 60/40 og hadde det vært for to år siden hadde bensin ledet 90/10.... :wink:

Spørsmålet er hva fordelingen er om et år eller to ? :?

Skrevet
...jaja diesel ledar med 60/40.....

Jepp...og hadde det vært for et år siden hadde bensin ledet 60/40 og hadde det vært for to år siden hadde bensin ledet 90/10.... :wink:

Spørsmålet er hva fordelingen er om et år eller to ? :?

...no er eg seriøs:

80/20...om ikkje prisen drep diesel....

Skrevet

...no er eg seriøs:

Jeg tipper at fordelingen kommer til å ligge på ca. 50/50 pga. en høy pris, flere "grønne" skatter/avgifter og en minimal forskjell på drivstoffprisene.

Skrevet

...no er eg seriøs:

Jeg tipper at fordelingen kommer til å ligge på ca. 50/50 pga. en høy pris, flere "grønne" skatter/avgifter og en minimal forskjell på drivstoffprisene.

..momenta du her nevner er heilt klart med på å "stoppe" diesel.

Skrevet

Diesel er jo billigere enn bensin i Norge men omvendt i mange andre land vet jeg. Hvordan er det med det i Danmark E9?

Men var det ikke 3-serie du skulle ha? Valget blir litt annerledes i en 5-serie. Ettersom det er en litt mer sedat og større bil.

Men ikke glem at vekten øker litt med diesel motor.

Må nesten si meg enig med Gunnar i dette valget her. Men det fordrer trimchip.

118d er jo en rå bil. Er det ikke samme motor i den som i 120d, bare "chippet" ned. Da kan den jo lett chippes opp igjen til 200 hester. Hvis det ikke er mindre turbo da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...