Gå til innhold

Bensin eller diesel ?

Fredrik
 Share

Bensin eller diesel ?  

79 stemmer

1. 1. Bensin eller diesel ?

• E61 523i
      33
    • E61 520d
      47

Anbefalte innlegg

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ville nok valgt dieselen ja. Billigere i drift og masse moment. Veldig spreke for norske forhold.

Selv vår TDI Passat med ca 130hk drar noe jæ***g fra bånn og oppover.

Og BMW'n har over 30hk mer og lettere chassi (?). Og RWD da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skal eie en bil, som jeg selv skal bruke, uansett formål, så må den oppfylle tre kriterier. Alt annet er diskutabelt.

Daniel's lov:

1. Den skal tillate meg til enhver tid å selv bestemme turtallet. Altså manuell gir.

2. Den skal friste meg til å skru ned/av musikken ved enhver forbikjøring. Altså akustikken.

3. Den skal tillate meg å styre balansen og retningen av bilen med pedalene. Alle tre. Altså hovedvekten av drivkreftene på bakhjulene.

520D oppfyller ikke 2. kriterie, derfor er den fullstendig utelukket.

:bmw:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skal eie en bil, som jeg selv skal bruke, uansett formål, så må den oppfylle tre kriterier. Alt annet er diskutabelt.

Daniel's lov:

1. Den skal tillate meg til enhver tid å selv bestemme turtallet. Altså manuell gir.

2. Den skal friste meg til å skru ned/av musikken ved enhver forbikjøring. Altså akustikken.

3. Den skal tillate meg å styre balansen og retningen av bilen med pedalene. Alle tre. Altså hovedvekten av drivkreftene på bakhjulene.

520D oppfyller ikke 2. kriterie, derfor er den fullstendig utelukket.

:bmw:

....flott med eiga lov!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...jaja diesel ledar med 60/40.....

Jepp...og hadde det vært for et år siden hadde bensin ledet 60/40 og hadde det vært for to år siden hadde bensin ledet 90/10.... :wink:

Spørsmålet er hva fordelingen er om et år eller to ? :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...jaja diesel ledar med 60/40.....

Jepp...og hadde det vært for et år siden hadde bensin ledet 60/40 og hadde det vært for to år siden hadde bensin ledet 90/10.... :wink:

Spørsmålet er hva fordelingen er om et år eller to ? :?

...no er eg seriøs:

80/20...om ikkje prisen drep diesel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...no er eg seriøs:

Jeg tipper at fordelingen kommer til å ligge på ca. 50/50 pga. en høy pris, flere "grønne" skatter/avgifter og en minimal forskjell på drivstoffprisene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...no er eg seriøs:

Jeg tipper at fordelingen kommer til å ligge på ca. 50/50 pga. en høy pris, flere "grønne" skatter/avgifter og en minimal forskjell på drivstoffprisene.

..momenta du her nevner er heilt klart med på å "stoppe" diesel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diesel er jo billigere enn bensin i Norge men omvendt i mange andre land vet jeg. Hvordan er det med det i Danmark E9?

Men var det ikke 3-serie du skulle ha? Valget blir litt annerledes i en 5-serie. Ettersom det er en litt mer sedat og større bil.

Men ikke glem at vekten øker litt med diesel motor.

Må nesten si meg enig med Gunnar i dette valget her. Men det fordrer trimchip.

118d er jo en rå bil. Er det ikke samme motor i den som i 120d, bare "chippet" ned. Da kan den jo lett chippes opp igjen til 200 hester. Hvis det ikke er mindre turbo da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...