SofaKingFresh Skrevet Juli 2, 2010 Share Skrevet Juli 2, 2010 Lotus Omega er perveeeers. Går 1 eller 2 i skien, eid av samme kar, om jeg ikke tar feil. GROM! Hadde jeg hatt valget mellom Lotusen eller Alpina B10 Bi-turbo, hadde jeg sliti sterkt altså.. Men valget hadde vel falt på B10'n, rett og slett fordi det er, og har vært en drømmebil for meg LENGE. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Juli 2, 2010 Share Skrevet Juli 2, 2010 Jeg synes selv at Opel Lotus Omega er kulere på alle måter, kan ikke si at E34 er et smykke designmessig!Når jeg da tenker på motor, så er denne motoren bygd på en gammal jernblokk opprinnelig fra en Opel Blitz(lastebilmotor). Fått overliggende kamaksler, høyere motorvolum, 2 turboaggregat og 2 sylindre til. En E34 Alpina er ikke like spesiell og heftig som denne omegaen, det er min mening. Kan ikke si noe annet enn at den er helt rå Opel har mange dårlige biler, men var mye bedre før i tida da kunne de lage biler som holdt Mye rart og kjedelig design, har ikke kjørt så mye nyere opel og heller ikke mye billig Opel i mitt liv, men har kjørt mye Senator A1 og B og disse er skuddsikre i motor og drivverk holder som bare pokkern, selvom de ruster noe enormt(gjelder helst . Noen som har kjørt Omega B her? Kan ikke si annet enn at det er en fantastisk god bil å kjøre sammenlignet med mye annet fra den tida? Dette er jo et BMW forum så regner med at de aller fleste her kun tenker BMW, men tror nok de aller fleste som rakker ned på Opel ikke har vært så mye borti det og det heller er rykter som har vokst og spredd seg Jeg kan ikke si at Astra, Combo, vectra, kadett, corsa og alt det tullet der er no særlig, kunne ikke tenkt meg noe av dette selv(FWD, og fordi det er utenfor mine bil-behov). Jeg vil påstå at E34 Alpina B10 bi-turbo er spesiell. Dette er en bil som kom i 1989 og fra fabrikk hadde en topphastighet på nesten 300kmt (flere eiere har nådd 310-320kmt). Dette er imponerende for en 5seters "familievogn" på den tiden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvorsen Skrevet Juli 2, 2010 Share Skrevet Juli 2, 2010 Lotus Omega er virkelig en bil jeg har sansen for. Vil tro mange på bimmers også liker den, men mot en E34 B10 Bi-turbo har den ikke sjangs Hadde vært helt enormt å eie en slik bil i perfekt stand Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Juli 2, 2010 Share Skrevet Juli 2, 2010 edit der så jeg litt feil..trudde du skrev at den ikke er spesiell.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galro Skrevet Juli 2, 2010 Share Skrevet Juli 2, 2010 men liker specsa på opeln.. men den er så harry. ingen som vet det er en lotus omega, folk tror bare det er en ihjelstylet rånerbil.... ... Og de som ikke vet bedre, vil sannsynligvis tro Alpinaen kun er en gammel rånebil med pussig dekor på siden. Det samme mener de sikkert om gamle e30 m3-er og andre sportsmodeller (med synlig styling) basert på ordinære hverdagsbiler. For mange er det nettopp dette som appellerer med slike biler - det trengs en kjenner til for å vite at det er noe spesielt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Juli 2, 2010 Share Skrevet Juli 2, 2010 men liker specsa på opeln.. men den er så harry. ingen som vet det er en lotus omega, folk tror bare det er en ihjelstylet rånerbil.... ... Og de som ikke vet bedre, vil sannsynligvis tro Alpinaen kun er en gammel rånebil med pussig dekor på siden. Det samme mener de sikkert om gamle e30 m3-er og andre sportsmodeller (med synlig styling) basert på ordinære hverdagsbiler. For mange er det nettopp dette som appellerer med slike biler - det trengs en kjenner til for å vite at det er noe spesielt. Nja, E30 M3 er såpass spesiell at jeg tviler på at folk ville tro at det var en stylet hverdagsbil. Men en E30 M-tech 1og2 og en E36 M3 skal jeg være enig med deg i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 2, 2010 Share Skrevet Juli 2, 2010 ... Og de som ikke vet bedre, vil sannsynligvis tro Alpinaen kun er en gammel rånebil med pussig dekor på siden. Det samme mener de sikkert om gamle e30 m3-er og andre sportsmodeller (med synlig styling) basert på ordinære hverdagsbiler. For mange er det nettopp dette som appellerer med slike biler - det trengs en kjenner til for å vite at det er noe spesielt. For enda flere er det nettopp "ulv i fåreskinn" konseptet de ikke liker. Image betyr alt og bilen må derfor se kostbar ut... ikke bare være det. Ergo så er "får i ulveskinn" konseptet mer attraktivt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Juli 3, 2010 Share Skrevet Juli 3, 2010 Lotus Omega er perveeeers. Går 1 eller 2 i skien, eid av samme kar, om jeg ikke tar feil. GROM!Hadde jeg hatt valget mellom Lotusen eller Alpina B10 Bi-turbo, hadde jeg sliti sterkt altså.. Men valget hadde vel falt på B10'n, rett og slett fordi det er, og har vært en drømmebil for meg LENGE. jeg kjenner noen som bor på herøya i porsgrunn. Var ute og gikk nede i gata der og gikk forbi en garasje med porten åpen. Der stod en dønn strøken Lotus Carlton (Lotus Omega som den kalles her) mulig han du snakker om bor der jeg så denne bilen for noen år siden. hadde en stund lyst på en slik. Men etter å ha sett denne hadde jeg jævlig lyst på en. Jeg ville valgt en lotus fremfor alpinaen. Om valget stod mellom 2 strøkene eksemplar av begge. Begge er gammle design og ikke verdens peneste biler noen av de. Og det er jo samme hva andre folk tror om bilen. Om noen tror man har en omega med styling eller en 520 med styling så er jo det samme f sålenge jeg skal kjøre og vet hvor spesiel bilen er. Og enhver person med litt interesse for bil ved hva begge bilene er. En som driter i bil ville ikke brydd seg om det var en gammel bil med styling eller ikke heller. Og ville ikke sett 2 ganger på noen av de. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Juli 3, 2010 Share Skrevet Juli 3, 2010 Her har dere en film av opelen rått Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Juli 4, 2010 Share Skrevet Juli 4, 2010 en gammel klassisk lotus carlton film http://www.youtube.com/watch?v=bHbAu9uaqKk Alpina B10 Biturbo vs lotus carlton Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OpelSenatorCarlton Skrevet Januar 28, 2011 Share Skrevet Januar 28, 2011 Lotus Omega er virkelig en bil jeg har sansen for. Vil tro mange på bimmers også liker den, men mot en E34 B10 Bi-turbo har den ikke sjangs Hadde vært helt enormt å eie en slik bil i perfekt stand Joo, På fart så har Lotus Carlton vunne :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Januar 28, 2011 Share Skrevet Januar 28, 2011 Omega'n var vel verdens raskeste sedan på si tid ? har kjørt en slik en, ble ikke helt frælst. syns de er så stygge å se på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OpelSenatorCarlton Skrevet Januar 28, 2011 Share Skrevet Januar 28, 2011 Hves Opel Senator har kapp kjørt me Lotus Carlton så har æ vore litt usekker på kem som har vunne, De har jo næsn samme Motor å Masse av delan e jo samme.. Lotus Carlton 1989 mod har jo samme gir kasse (Automat) Som Opel Senator 1990 - 1993 3,0 i 24 V.. Trur egentliig Opel Senator 3,0 i 24 V har vunne,, Lotusn e Høgare å tongare (Orginalt) En Senatorn. Opel Senator 3,0 i 24 V En Stjærne Familie bil i sin klasse Opel Senator 3,0 i 24 V Orginalt: 0 - 100 km/h: ca 8 sek. hestekrefter: 250 hp Toppfart: ca 280-300 Km/h Førr en Familie bil så kalla vi i Norge det Sports Familie Bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OpelSenatorCarlton Skrevet Januar 28, 2011 Share Skrevet Januar 28, 2011 Omega'n var vel verdens raskeste sedan på si tid ?har kjørt en slik en, ble ikke helt frælst. syns de er så stygge å se på Nææi, Lotus Omega har logge på 6 plass i 1990 verdens raskeste familie bil. De hadd den plasn helt te 1996. Da kom Audi A8 å tok 6 plassn. Lotus carlton klarte 290 km/h Audin klarte 295 km/h. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///FredriK.S Skrevet Januar 28, 2011 Share Skrevet Januar 28, 2011 Går en slik Lotus Omega her i byen/i porsgrunn. Eieren driver Turboservice ved telemarksporten. Denne skal visst være trimmet med større turbo og kompressor? Effekten er hemmelig Et bilde av den jeg tok for mange år siden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå