Fredrik Skrevet Mars 8, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 8, 2006 Så hvis eg får tak i masse frityrolje då kan eg bruke det som drivstoff??? Ja, men ikke til din E34 535iA... det er kun biler som min oljebrenner som kan kjøre på billig brukt pomfrittesolje... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Mars 8, 2006 Share Skrevet Mars 8, 2006 Jaja.. Skjønte det... Kva med ein Daihatsu Rocky 2.8 td ca 85modell... Ete den frityrolje`? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 8, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 8, 2006 Jaja.. Skjønte det... Kva med ein Daihatsu Rocky 2.8 td ca 85modell... Ete den frityrolje`? Den kan helt sikkert slurpe i seg billig pomfrittesolje ja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Mars 8, 2006 Share Skrevet Mars 8, 2006 Hehe... Ka er det verste som kan skje dersom den ikke like det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 9, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 9, 2006 Hehe... Ka er det verste som kan skje dersom den ikke like det? Trolig en av fire årsaker: Oljen størkner i tilførselsrørene mellom tanken og motoren, oljen tetner til brennstoffilteret, oljen forandrer konsistens i returrøret (pga. kompresjon) og mister dermed sin flytende konsistens eller ganske enkelt at oljen ikke vil brenne skikkelig. Alle problemene kan løses, men jeg ville personlig ikke ha testet planteolje på en moderne common-rail dieselmotor uten videre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Mars 9, 2006 Share Skrevet Mars 9, 2006 nå har jeg 50ltr brukt frityrolje her, noen som vil prøve? Tør ikke tømme det på min sånn uten videre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bergeee Skrevet Juni 7, 2012 Share Skrevet Juni 7, 2012 bare og helle det på det:) filtrer det først og hell det rett på tanken:) kjører med dette på min pajero og går som en klokke, klakker mye mindre og! og ja vet denne tråden er veldig gammel men fikk litt lyst til og ta det opp igjen da det er et veldig artig tema! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Juni 7, 2012 Share Skrevet Juni 7, 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Juni 7, 2012 Share Skrevet Juni 7, 2012 og hvorfor tror dere det klakker mindre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet Juni 7, 2012 Share Skrevet Juni 7, 2012 Ja, men den må sitte i en bil. redd det blir ganske glatt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juni 7, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 7, 2012 Jeg har ikke tenkt på å prøve dette på min knapt tre år gamle M47D20 motor, men hvis noen har lyst til å prøve ville det ha vært hyggelig om de kunne fortelle oss andre om resultatet.... Jeg har stadig den samme bilen og nå er M47D20 motoren snart 10 år gammel. Jeg har imidlertid ikke lyst til å prøve dette idag heller, men nå får jeg skylde på at motoren har kjørt 300000 Km. Med litt fornuftig vedlikehold og kjøring holder den sikkert minst 100000 nye kilometer. Artig å lese en av ens egne virkelige gamle tråder... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Juni 7, 2012 Share Skrevet Juni 7, 2012 En kompis fyllte biodiesel på sin E61, regninga kom på over 40 000,- for nye deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hauso Skrevet Juni 7, 2012 Share Skrevet Juni 7, 2012 funka bra på top gear hvertfall. frityrolje rett på. tømme for diesel på med olje og lufte. om det går på moderne biler vet jeg ikke, det her var vel en gammel volvo eller noe annet dritt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet Juni 7, 2012 Share Skrevet Juni 7, 2012 Dem testa en Mercedes diesel på top gear, den kjørte dem på frityrolje hvis jeg ikke husker feil, den gikk faktisk like godt! Tror ikke det skal være umulig og kjøre på frityrolje på diesel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mantis Skrevet Juni 7, 2012 Share Skrevet Juni 7, 2012 jeg vet ingenting om det før det første,men har aldri hørt om bananer til drivstoff,men har hørt om noen som har brukt det som olje/smøring. Var ikke uvanlig at man peiset noen bananer inn på defferensialen før i tiden for å få slutt på ulyder. Funket somregel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå