Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• 2 weeks later...
  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Kunne tenkt meg den Bi-Turboen jeg....Tror den drar helt akseptabelt greit i forhold til min slappe 520 m/automat....Men liker formen og sånn på e92,det kom av seg selv,blir bare bedre derfra

Skrevet

oohh!

Gleder meg til umaskerte bilder!

Litt større felger og litt senk framme, så har vi en vinner!

...og om 10-15 år kanskje jeg har råd til en :)

Skrevet

Hmmm... mon ikke brikkene begynner å falle på plass nå... BMW har erklært at de skal implementere turbo på flere av bensinmotorene så hvis lineup´en nå f.eks blir N42B20 med og uten turbo... og N54B30 med og uten turbo faller alt på plass rent logisk. Dette kan f.eks føre til 318i med 129 HK, 320i med 150 HK, 323i med 180 HK, 328i med 230 HK og endelig 335i med 300 HK. Den mest spennende av disse motorene er evt. den som kommer i 323i (hvis det blir navnet da)... en liten turborekkefirer med rundt 180 HK og 280-300 Nm tror jeg det er ganske mange som venter på... :wink:

Skrevet

Jeg tror ikke at en evt. kommente turbo rekke4 med 180hk vil få navnet 323i. Jeg mener å ha lest at 177hk rekke6 motoren som vi finner i 523i vil snart komme i 3 serien, 323i. Betegnelsen måtte vel heller vært 320Ti på en evt. turboversjon.. Det blir spennende å se hva BMW vil komme med i fremtiden. Personlig syns jeg det har vært mye rot i modellene, motorene.. E92 328i kommer jo nå i statene når bilen bli lansert..

Skrevet
Jeg tror ikke at en evt. kommente turbo rekke4 med 180hk vil få navnet 323i. Jeg mener å ha lest at 177hk rekke6 motoren som vi finner i 523i vil snart komme i 3 serien, 323i. Betegnelsen måtte vel heller vært 320Ti på en evt. turboversjon.. Det blir spennende å se hva BMW vil komme med i fremtiden. Personlig syns jeg det har vært mye rot i modellene, motorene.. E92 328i kommer jo nå i statene når bilen bli lansert..

Jeg vet ikke svaret, men jeg tror ikke N54B25 motoren kommer til å overleve særlig lenge. Versjonen med 177 HK som i dag er montert i 523i er patetisk rent teknisk og er kun klarert pga. skattemessige årsaker i Tyskland. Versjonen med 218 HK er i orden rent teknisk, men en nedtunet versjon av N54B30 motoren er selvfølgelig veldig mye bedre pga. det større dreiemomentet (272 Nm ved 2750 rpm i motsetning til 250 Nm ved 2750 rpm)... og i forhold til ytelsen bedre bensinforbruk. Ergo tror jeg vi snart kan si farvel til N54B25 motoren. N42B20 motoren har jeg lest flere steder at skal komme med en turbo... og hvis den da ikke skal komme for tett på N54B30 motoren med 230 HK kan den ikke yte mer enn ca. 180-200 HK. Jeg er ellers helt enig i at navnet trolig heller blir 320Ti enn 323i... :D

Skrevet

interresant filosofering her, og mht motorene er det unektelig vanskelig å komme unna motorer med pustehjelp i fremtiden.

Og ja, en mer tragisk motor, (ytelses messig enn 323 skal man lete en stund etter)

Er også enig at N54B25 motoren går tunge tider i møte...

1 serie cab ja, kunne vært noe for meg det?

:roll:

Skrevet

Det er ikke bare en 1 serie cabriolet som ikke er langt unna.. 2 dørs 1 serie er i vente og det sies at når denne kommer blir det lansert en toppmodell med betegnelsen 135i. Det er nok mange nye og noen oppdaterte modeller som skal kommer i 06/07. Av noen sies det jo at det kommer en facelift X3, ny X5, 1 serie cabriolet, 1 serie 2 dørs...

Skrevet
Ser virkelig fram til de forskjellige modellene kommer jeg, blir artig BMW år detta gitt.. :D

Egentlig mest frustrerende! Så mye fete biler, og alt for lite penger til å handle! (..og for liten garasje til å få plass til en av hver...)

Skrevet

For å vere heilt ærleg, synest eg den bilen der såg kjedeleg ut. Var liksom *hadde forventa noko råere*. Men for all del, ser ut som om det blir bra motor og understell.

• 2 weeks later...
Skrevet

Som signaturen min sier, E46 (M3). Personlig favoritt!

Den nye blir sikkert fin. Enig med dem som sier at den er litt kjedelig. Kanskje på grunn av at BMW har sjokkert litt i senere tid, med sprekt og "utfordrende" design.

Men kjennetegnet på et godt design, er at du ikke blir imponert første gang, men at det vokser på deg. Et design som derimot er tøft med det samme, blir gjerne kjedelig i lengden. (Synes alfa romeo er et godt eksempel på dette)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...