Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En annen ting såvidt jeg vet er det eneste bilmerket som hadde på den tiden var LCD speedometer, på de første utgavene som hadde dette var turtelleren formet som effektkurven på motor! Tøft!!

• Svar 107
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
En annen ting såvidt jeg vet er det eneste bilmerket som hadde på den tiden var LCD speedometer, på de første utgavene som hadde dette var turtelleren formet som effektkurven på motor! Tøft!!

Hade en Kadett GSi när jag var 18. Den hade digitalt instrument.. När man slog på tändningen så stod det: 288km/h enstund :lol:

Skrevet

En bil pappa hadde som første bil en Kadett Rallye er en bil jeg synes er meget stilig! Var visst helt utrolig å skru på og gikk visst litt bedre enn 2002Tii den gangen!

B28413.jpg

Skrevet

Tror faktisk Chevrolet Corvette hadde dette også...C4 altså.

Skrevet

Du har nog rätt.

Skrevet

For å ikke nevne Aston Martin Lagonda. I den kostet det mer å utvikle det digatale instrumentpanelet ferdig enn de til sist brukte på hele bilen (altså ble det ikke helt ferdig utviklet). Fra Amerika kom nesten alle luksusmerkene (lincoln, Cadillac os.v.) med det, samt de litt mer sportslige (som Corvette). En del fra Japan fik det og (lurer på om ikke Mitsubishi Sapporo kom med det?).

Etter hva jeg har hørt fungerte alle de disse best i teorien (spesielt Lagondaen sin) og det forklarer hvorfor man gikk bort fra det.

Skrevet

av antallet av disse tre på veien nå så ser det ut til at e30 har hatt en annen kvalitet.. både med tanke på motor,rust osv og fordi folk faktisk har vært villige til å bruke så mye tid og penger på dem gjennom årene.

Jeg tror noe av grunnen til at det i dag finnes flere gamle Bmw-er enn Oplene du snakker om, kan skyldes at ungdom nettopp ikke hadde råd til Bmw-ene og de derfor ikke fikk mulighet til å kjøre dem i stykker. Riktignok var Opel dårlig på å rustbeskytte bilene sine, men det gjelder og for en del gamle Bmw-er.

Skrevet

Jeg tror noe av grunnen til at det i dag finnes flere gamle Bmw-er enn Oplene du snakker om, kan skyldes at ungdom nettopp ikke hadde råd til Bmw-ene og de derfor ikke fikk mulighet til å kjøre dem i stykker. Riktignok var Opel dårlig på å rustbeskytte bilene sine, men det gjelder og for en del gamle Bmw-er.

Da jeg kjøpte en 1987 E30 320i i 1988 var E30 langt fra en typisk ungdomsbil... den var alt for dyr til det. BMW var i det hele tatt ikke en alminnelig bil på denne tiden og selv en 3-serie var en ganske sjelden bil på norske veier. Det var først med E36 at BMW ble kjent blandt folk flest i Norge.

• 1 year later...
Skrevet

Her var det mye som fikk meg til å trekke på smilebånda. HEHE..

Mange som ikke har peiling på hva de snakker om i det hele tatt... enhver treåring burde jo vite at opel lagde kule og gromme biler fra 67 og opp til 80tallet. Hva hadde egentlig BMW som var nogenlunde kult før E30?? E21? jo den begynte jo å ligne noe....

Forresten, når det gjelder Lotus Omega så kan jeg fortelle at det er en 3,6 liter biturbo 377hk og den motoren er utviklet fra en standard 3,0 24v fra omega 3000. Det er IKKE motor fra noen Blitz.

Og Speedster har heller ikke Toyota motor. den har enten en 2,0 turbo på 197hk eller en 2,2 på 147hk...

Jeg kjører Bmw 320d E90 nå, men det er jo selvfølgelig fordi Opelene mine fortjener å stå inne og vente på våren nå...

Skrevet
For å ikke nevne Aston Martin Lagonda. I den kostet det mer å utvikle det digatale instrumentpanelet ferdig enn de til sist brukte på hele bilen (altså ble det ikke helt ferdig utviklet).

Nesten riktig - elektronikken i Lagonda endte med å koste mer enn det opprinnelige budsjettet hadde vært for hele bilen. Det var også den første bilen med berøringssensitive knapper (som de gikk vekk fra på Lagonda s2 da det bare var trøbbel med dem).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...