Gå til innhold

Shadowline eller chromeline? Enig eller uenig?

gematu
 Share

Anbefalte innlegg

Hva synes folk her inne om shadow eller chrome på bilen? Jeg har en svart E39 med krom, men synes de med svarte lister rundt vinduene osv er penere å se på. Noen som er enig - uenig?

Går det an å ta bort krom listene? Eller går det an å lakkere de?

Er shadowbiler sjeldnere, slik at de ligger høyere i pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er like greit å få lakket dem. Bare å matte dem ned med et fint sandpapir. Syregrunning for bra heft, og silkematt svart lakk. Blir good det. Gjorde det på gamlebilen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er litt komplisert, for det spørs på bilen og fargen...

Syns det er litt vel mange som bruker svart overalt på sine E36 f.eks.

Virker som de skal ha svart på død og liv, ikke nødvendigivs fint det på alle biler. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

crome er litt harry, men jeg syns fremdeles det er finest... BMW'ene blir litt livøse uten denne kntrasten.. spesielt på mørke biler...

det er noe med å finne balansen mellom forhold og kontraster...

E60 har noen veldig fine Individual-lister... husker ikke akkurat hva de het, men de ser fine ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chrome er soleklart finest på mørke biler, mens på lyse biler er det mer ett fett.

Jeg mener bestemt at kontraster fremhever bilens linjer og shadowline (kanskje tom med sorte nyrer) på sort bil blir veeeeeeeeldig tamt og kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chrome er veldig fint. Ta f.eks touringen over. Med chrome dørhåndtak og speil, kanskje til og med rails'en, så hgadde bilen fått et ekslusivt preg. Jeg synes en del av de sorte VW Passatene av nyere årgang er nydelige med mye chrome.

Dette er da vel pent?

main_1192941218426a3cd489f64.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke den Passaten ser særlig bra ut med så mye krom.

Aldri likt kromlister på Bmw, foretrekker shadowline på de aller fleste, også på mørke E46 og E39. Kromfelger er heller ikke kult.

Noe av det verste jeg vet er imidlertig karosseridetaljer som er forkrommet i etterkant, slik som bensinlokk, speil, dørhåndtak, luftinntak, og dørlister. Det ser rett og slett ikke ut i måneskinn.

Er enig i at noen overdriver svart på E36, ser faktisk greit ut med kromnyrer selv om alt annet er svart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...