Gunnar Skrevet August 21, 2006 Share Skrevet August 21, 2006 Men fartssperrene skal jo ikke gjelde på biler med bensinmotor... kun dieselutgavene, eller? Uansett er det jo jævlig kjedelig å kjøre lastebil i Norge, selv en lastebilregistrert Tahoe har ALDRI lov å kjøre fortere enn 80km/t i Norge, selv i 100-sona på E18.. det maksimale man kan kjøre før lappen ryker er 126km/t (klasse A-motorvei), og på B og dårligere ryker den på 116. Altså ikke moro å kjøre "lastebil" (Tahoe, SRT-10, Lightning, osv) om man liker å gi på litt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 21, 2006 Share Skrevet August 21, 2006 SRT10´en er vel ikke spesielt rå... Hva mener du egentlig med dette? Ville du heller hatt en F650 enn en Ram? Nei... jeg har absolut ingen planer om å kjøpe en lastebil... og det var mest den fysiske størrelsen jeg tenkte på. Jeg har forøvrig aldri helt klart å se poenget med amerikanernes hang til pickup´er (les: små lastebiler)... i den sammenheng er f.eks en X5 direkte snusfornuftig... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nohr Skrevet August 21, 2006 Share Skrevet August 21, 2006 Bruker som regel å være enig med deg bmwE9,men nå har du bommet totalt...SRT er jo sinnsykt mye heftigere enn den fården... Ser jo ut som noen har drukket 10l rødmaling og spydd over hele interiøret... Som Clarkson sa når han testet F150 på Top Gear 2005 om intriøret:"Nothing fits" Ser ut som Ford ikke har lagt så veldig mye mer arbeid i denne modellen heller,,takke meg til Dodgen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 21, 2006 Share Skrevet August 21, 2006 Bruker som regel å være enig med deg bmwE9,men nå har du bommet totalt...SRT er jo sinnsykt mye heftigere enn den fården...Ser jo ut som noen har drukket 10l rødmaling og spydd over hele interiøret... Som Clarkson sa når han testet F150 på Top Gear 2005 om intriøret:"Nothing fits" Ser ut som Ford ikke har lagt så veldig mye mer arbeid i denne modellen heller,,takke meg til Dodgen Hehehe... som du sikkert har funnet ut... jeg har ikke peiling på disse monstrene... ... Den ene ser på bildene ut til å være større enn den andre... og det er vel egentlig det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nohr Skrevet August 21, 2006 Share Skrevet August 21, 2006 Sånn sett er jeg enig med deg,en "bil" med 7.2l Cat diesel er ganske heftig..hehe Men tanke på utseende,sportslig ytelse og kvalitet er nok SRT litt kvassere Men herregud,tenk deg den følelsen av 300hk/7.2l drar i vei...kan bli klam av mindre;) Måtte bare hive med denne: http://www.motortorget.no/ann/view.asp?cat=6&obj=52549 Greit å drive med hest når du skal bo i denne utpå veien Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet August 21, 2006 Share Skrevet August 21, 2006 Men fartssperrene skal jo ikke gjelde på biler med bensinmotor... kun dieselutgavene, eller?Uansett er det jo jævlig kjedelig å kjøre lastebil i Norge, selv en lastebilregistrert Tahoe har ALDRI lov å kjøre fortere enn 80km/t i Norge, selv i 100-sona på E18.. det maksimale man kan kjøre før lappen ryker er 126km/t (klasse A-motorvei), og på B og dårligere ryker den på 116. Altså ikke moro å kjøre "lastebil" (Tahoe, SRT-10, Lightning, osv) om man liker å gi på litt.. Nei, dette gjelder for alle kjøretøy som registreres som Lastebil... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chriso Skrevet August 21, 2006 Forfatter Share Skrevet August 21, 2006 bmwE9: Hehe, ok, trodde du mente at den Forden på alle måter var barskere enn Ram'en. Pickup er forsåvidt et redskap mer enn en bil. Skjønner ikke hvorfor alle amerikanere må ha dem, jeg heller. Edit: Du burde kanskje se Autofil episoden der de tester Ram SRT 10 da bmwE9, dersom du ikke kjenner så mye til den. Tøft, og artig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet August 21, 2006 Share Skrevet August 21, 2006 Nei, dette gjelder for alle kjøretøy som registreres som Lastebil... Ja, ser det nå. Ser at forskjellen på bensin og diesel var at regelen kun fikk tilbakevirkende kraft på dieselutgaver (for alle reg. etter 1 okt 2001), men at alle skal visst ha det fra 1.1.2007 i følge DinSide. Dvs., regelen kom i kraft 1.1.2005, men man har 2 år på seg til å få det installert.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 21, 2006 Share Skrevet August 21, 2006 Sånn sett er jeg enig med deg,en "bil" med 7.2l Cat diesel er ganske heftig..heheMen tanke på utseende,sportslig ytelse og kvalitet er nok SRT litt kvassere Men herregud,tenk deg den følelsen av 300hk/7.2l drar i vei...kan bli klam av mindre;) Hvis du tenker på skikkelige biler med et stort motorvolum... så kan du jo tenke deg hvordan det var å ha en Mercedes-Benz W109 300SEL 6,3 allerede i 1968. Modellen hadde en V8 på 6332 cm3, 300 HK ved 4000 rpm og 502 Nm ved 2800 rpm, 0-100 Km/t på 6,5 sekunder og en topphastighet på 220 Km/t. 300SEL 6,3 var forøvrig en slags forløper til det som senere ble til AMG... iom. at et par av sjefingeniørene på 6,3 prosjektet senere gikk over til Aufrecht, Melcher und Großaspach (AMG) som ble stiftet i 1967... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet August 21, 2006 Share Skrevet August 21, 2006 SRT-10'en kan ha så mye hk og gå så fort den bare vil. Det er og blir en stusselig lastebil. Skulle jeg først kastet øynene på en amcar så måtte det blitt en Corvette C6 eller en Viper kanskje. Eller en slik en: (Jeg tar ikke hensyn til pris her. Det er ikke bilene sin feil at det norske avgiftssystemet er som det er). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nohr Skrevet August 21, 2006 Share Skrevet August 21, 2006 Heftig,men dette var jo ikke diesel da,,, Var det en del av tankegangen på det forrige innlegget.. men kan tenke meg det var heftig for den tiden ja,300kh i 68 var sikkert en rå/skummel opplevelse,,,hehe men dette beviser jo bare uansett tyskere har vært og er noen av de råeste på den motoriserte fronten i verden. Ikke mange(hvis det er noen) som kan det å bygge bilene som tyskere. Uansett merke.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet August 21, 2006 Share Skrevet August 21, 2006 T.A.S, Ja, ville jeg også ha gjort. Faren min gjør det slik med bilene sine. Eneste er at det blir noe ekstra avgifter fordi han bruker bilen som er reg. på firma privat i tillegg Til jul 05 hadd jeg tenkt til å kjøpe en SRT-10 til fruen (og som et leketøy til meg) grunnet at bilene skulle øke i verdi. Jeg er sannelig glad for at jeg ikke kjøpte den for jeg ser at de ikke har økt særlig og folk får ikke solgt den. Iallefall. Da jeg var inne på tanken med kjøp hadde jeg tenkt til å ta den på firmaet. Man får ekstra utgifter hvis man bruker den som privat bil. Lager du derfor en kjørebok og en i "bakgrunnen" som kan skrive under på et papir om at du har jobbet for han slipper du unna det og du har samme utgifter som en lastebil som brukes i jobb. Genialt... Ja, men du har ett problem: Skjer det noe, så vips: Null garanti... (grunnet at den har vært i ett firma) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet August 21, 2006 Share Skrevet August 21, 2006 SRT10'ene er noe av det råeste som har kommet fra Statene. Ser man tatt i betrakning utgangspunkt, vekt, konsept og effekt så er den meget imponerende! Tommy Rustad var også meget imponert over denne da han testa den på bane.Gromt å ha manuell gir i en amerikans pickup, og med den effekten! Endelig. SRT10´en er vel ikke spesielt rå... Ford F650 Extreme er derimot rå, men dessverre er den også en truck... som vi er inne på i denne tråden... Neinei.. SRT-10`en er jo ikke noe rå i forhold til den "feil og reprasjon daglig`en"..... Nå har det seg sånn at den SRT-10`n har grovt sett 200hk mere, og veier mindre! Og er mye penere spør du meg.. Sjekk blandt annet ut det ene bildet du linker til, så ser du at bakre hjulbuer sine laveste punkter ikke engang er på toppen av dekket nesten.. Å hadde karosseriet vært senket, så er det nesten så hjulet(ene) ikke ville gått inn der engang! Så er ikke enig med deg i at den Ford`n er noe råere.. Råere som "lastebil" kanskje, for den har det klassiske gammle amerikanske lastebil-looken, men den er ellers mer som en lastebil.. SRT-10`en kan man nesten på en måte se på som "sportsbil", med store skjørter, Dodge vipermotor, osv osv.. Så foresten en SRT-10 her om dagen.. Vil bare nevne at det er RÅÅ lyd i de! Høres ut som den overtrimma sportsbilen med stoor svær bensiner og rake rør, og når man ser den, så er den noe så sinnsykt svær.. Men er godt drag i de! Å det skjønner jeg godt med 500hk under panseret! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chriso Skrevet August 21, 2006 Forfatter Share Skrevet August 21, 2006 Hvis du tenker på skikkelige biler med et stort motorvolum... så kan du jo tenke deg hvordan det var å ha en Mercedes-Benz W109 300SEL 6,3 allerede i 1968. Tre år tidligere, i 1965 kom Corvette med den første såkalte Big Block motoren. Motoren var på 6,5 liter, og leverte 425 hk. Så.. Men en ting jeg lurer på bmwE9, slår du opp i bøker/på nettet, eller har du alle tallene i hodet, hva angår ccm, effekt, nm, årstal osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aama_Racing Skrevet August 21, 2006 Share Skrevet August 21, 2006 Kom over denne exstra fete Ram'en. Den har rullet her på Sunnmøre, men aldri sett den. Veldig bra bilder også egentli. Dette er virkelig Viperen for mannen i gata. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=7909903&sid=11aVGstn-p317737&pos=7&tot=9 Jeg har sett bilen i Ålesund sentrum, tror han bor i byen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå