Gå til innhold

Bilder av "Egget" til Sharif

Share

Anbefalte innlegg

også med i den kombinasjon at Sharif kjøper inn utrolig store kvanta..Da får man goodprice hos leverandør:)

Men er han virkelig så veldig mye billigere ? De har vel norges dårligste service? Tlf blir vel aldri besvart? Nettsiden er dårlig og man må vente opptil flere timer der oppe for å få seg par dekk. Jeg betaler gjerne en ekstra slant for rask og effektiv service :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det ER en bakside av medaljen på et konsept som det Sharif driver.

Service er det ene, kunnskap er gjerne det andre (jeg vet ikke hvordan han er på det punktet)

Kvalitet det tredje, som det er sagt før, volumet i hans salg er kopi felger med ok dekk.

Jeg vet, er at servicen er sjokkerende dårlig (selvopplevd), som det er sagt før, ingen tar tlf, lang ventetid på alt annet, så alt er ikke gull og grønne skoger her!

Har også hørt mye om avbalansering og annet, så la oss som E9 sa, kalle en spade for en spade.

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten... kjøp en 325i... alle skal ha diesel i disse dager... jeg skal ha bensin-bil neste gang... det er i alle fall helt sikkert.

Ja... og nettopp det faktum bekymrer meg som kjent. Jeg tror imidlertid ikke at E91 325d blir en volumselger akkurat... til det blir den for dyr, men det faktum at den forbrenner diesel kan komme til å vise seg og bli kostbart om noen år. Dieselprisen er på full fart mot harmonisering i forhold til bensinprisen... sogar til og med dyrere enn bensin... både pga. en markant høyere etterspørsel etter dieselbiler, men også fordi leveringssituasjonen på diesel er kritisk. Man kan ikke bare omstille fordelingen av produsert diesel og bensin... og de fleste landbaserte militære fremkomstmidler bruker som kjent diesel eller relatert drivstoff. Det er liten tvil om at vesten på et eller annet tidspunkt må finne en løsning på problemet Iran/Syria... og inntill den løsningen er funnet stabiliseres ikke dieselmarkedet med diesel og/eller olje fra de militære og sivile beredskapslagrene rundt omkring i verden.

ikke vær så pessimistisk.. bensinen koster ikke 15kr som det ble spådd. kjøpte diesel til rett i overkant av 8kroner litern ifjor vinter:) ellers har vi jo avgiftsfri...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan ikke fylle avgiftsfri diesel på en vanlig bil ...

hvordan kan det ha seg at man kan fylle avgiftsfritt på en 2500hk fritidsbåt,mens man må betale avgift på en bil med 143hk eller en påhengher med 4hk bensin?!? noe må være galt eller er det jeg som tuller igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan ikke fylle avgiftsfri diesel på en vanlig bil ...

hvordan kan det ha seg at man kan fylle avgiftsfritt på en 2500hk fritidsbåt,mens man må betale avgift på en bil med 143hk eller en påhengher med 4hk bensin?!? noe må være galt eller er det jeg som tuller igjen?

noe er galt, men syter vi nok fjerner de vel likegjerne hele avgiftsfritaket.

Tullerusk at herr millionær med fjorten tusen dieselhestekrefter skal slippe avgift mens jørgen som kun tar seg råd til en liten 100hester bensiner må betale veiavgift, -på sjøen....

sharif har jeg ikke greie på, men hvorfor måtte egentlig bilen overleveres midt i folkemassen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer at Vollvik har bestilt XXC. Det var en "kamp" om hvem som skulle få den først av han og Sharif, men Koeniggsegg syns at blandt annet saken om Krekar gjorde det slik at Sharif fikk bilen først. Dekkbaronen (firmaet) er ikke et feilfri og et så flott firma folk skal ha det til. Selv har jeg en bekjent som bestilte en felgpakke der han fikk gamle dekk. En annen episode var også at vedkommende fikk helt andre dekk på pakken sin, men Sharif sa at de var minst like gode - noe som de ikke var!

Selv har jeg fått nok av Sharif etter noen opplevelser der oppe og kommer ikke til å ha noe med hverken han eller dekksenteret å gjøre. (med mindre ting ikke skjer) Da støtter jeg heller opp hos den lokale dekkforhandler som kan gi meg minst like gode priser om ikke bedre... Det som lønner seg ved kjøp av felg og dekk er å velge firmaer som ikke er så store. Jo "mindre" de er jo lettere er det å få tak i rimeligere felgpakker og få med de på en liten deal... ;)

Selv syns jeg det er helt på trynet at vi yrkessjåfører ikke skal få fylle avgiftsfri diesel. Uten oss, stopper Norge.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes det er kult at han kan kjøpe seg en så dyr bil når han har råd til det. Hadde gjort det samme hadde jeg hatt nok penger. Men hadde heller gått for en pagani zonda F!! det er drømmebil! Søk etter den på video.google og nyt. Så forresten en SLR i dag. utrolig kul. Må si at koenigseggen er ganske rå den og selv om den kanskje ser litt rar ut! Hadde vært fint med en tur!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men etter at jeg ha fått igjen rabatt, mva. etc er vanlig diesel like billig.. Hadde heller vært bedre om jeg hadde fått det på avgiftsfri også.. :wink:

Da jeg kjøpte min første dieselbil i 1997 (en ny Peugeot 406 2,1 TDSV stasjonsvogn) hadde jeg et dieselkort fra Fina. Det var et kort som egentlig var beregnet for yrkessjåfører (noe jeg aldri har vært) og man kunne bare bruke kortet på enkelte utvalgte stasjoner der de hadde pumpe for lastebiler. Fordelen var at Fina ga rundt 30-40 øre rabatt på pumpeprisen som den gangen var ca. 4 kroner for en liter diesel. Det er kanskje ikke så merkelig at jeg klarte å kjøre 110000 Km med bilen på to år når man bare skulle betale 3,50,- for en liter diesel... det var tider....vi var bl.a på hytta hver weekend... 560 Km tur/retur... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, joda... all right at drivstoffet er billig, men da skal man virkelig elske å kjøre bil..hehehe

Forresten kjørte jeg en Peugeot 407 da jeg var på ferie i Frankrike for 1 år siden. Faktisk ingen dum bil.. 2,0 diesel og 6 gear.. fungerte faktisk godt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...