Vangen Skrevet November 16, 2006 Skrevet November 16, 2006 Da har jeg sjekket dette opp på bilen min, og jeg fann ingen ting.. Heldigvis.... Bilen såg hel og fin ut under... Det er nok bærebruen eller foringene som er goen fremme på bilen min vil jeg tru..
GtiGtr Skrevet November 16, 2006 Skrevet November 16, 2006 Har hatt min på sjekk om dette også.. så god som ny!
Aroid Skrevet Desember 6, 2008 Skrevet Desember 6, 2008 veit at det er gammel tråd. er det noen flere som har slitt med det? er det noen som har fått samma problemer på facelift E46?
aloebiz.net Skrevet Desember 6, 2008 Skrevet Desember 6, 2008 Jeg har fått fikset min nå for en mnd siden! Den er registert i 1999. Juli 1999 tror jeg det var.. BMW dekket alt
Aroid Skrevet Desember 6, 2008 Skrevet Desember 6, 2008 er det kun bare 323 og opp over som får det? va med 320Diesel?
S.Arnesen Skrevet Desember 6, 2008 Skrevet Desember 6, 2008 er det kun bare 323 og opp over som får det?va med 320Diesel? Alle utgavene av e46 kan få dette, men det er de motorsterke bilene som er mest utsatt....
Lars89 Skrevet Desember 7, 2008 Skrevet Desember 7, 2008 Har sett 320d til salgs (billig) med subframe disaster. Er jo en del Nm i den motoren.
2000Touring Skrevet Desember 7, 2008 Skrevet Desember 7, 2008 Jeg har en 320d 1999 375000km. Fikk rettet denne feilen i mars i år. Skulle egentlig bytte en foring i bakstillingen da de(Tronrud bil- Drammen) oppdaget dette. De tok bilder og sendte til BMW i Tyskland. Fikk det godkjent som garantissak. Byttet hele gulvet i bilens bredde, del 1(den store delen) http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /25468.gif . Bilen stod på verksted i nesten 2 uker(gikk lang tid grunnet sykdom) De mente at det var en jobb som skulle ta 1 uke. Hvis det stemmer er jo dette en skade til ca 40k hvis man skal betale det selv. Godt jeg fikk det på garantien Slik så det ut under bilen(bilde tatt av Tronrud)
Fredrik Skrevet Desember 7, 2008 Skrevet Desember 7, 2008 er det kun bare 323 og opp over som får det?va med 320Diesel? Alle utgavene av e46 kan få dette, men det er de motorsterke bilene som er mest utsatt.... Nei... såvidt jeg forstår er det først og fremst tidlige motorsterke modeller som kan få dette problemet. Denne feilkonstruksjonen er såpass alvorlig at det ville være merkelig om BMW ikke endret konstruksjonen f.eks i forbindelse med faceliften i september 2001. Jeg har f.eks ikke registrert at en 330i har hatt denne feilen, men derimot 328i finnes det flere eksempler på har hatt feilen.
Aroid Skrevet Desember 7, 2008 Skrevet Desember 7, 2008 oki. men det vart utbedret på alle facelift av E46? Edit: Fikk svar. før at jeg sporte om det
Fredrik Skrevet Desember 7, 2008 Skrevet Desember 7, 2008 oki. men det vart utbedret på alle facelift av E46?Edit: Fikk svar. Akkurat det er litt uklart, men hvis modellene man leser om er representative for denne feilen så ble feilen rettet engang i forbindelse med faceliften. Sikker er jeg imidlertid ikke...
Aroid Skrevet Desember 7, 2008 Skrevet Desember 7, 2008 jeg lurer svært på det her sia jeg skal kjøp meg en E46 320D 2002model Touring 150hk no på mandagen. om facelift hadde akkurat samma problemmer.
BreitBau Skrevet Desember 7, 2008 Skrevet Desember 7, 2008 er det kun bare 323 og opp over som får det?va med 320Diesel? Alle utgavene av e46 kan få dette, men det er de motorsterke bilene som er mest utsatt.... Nei... såvidt jeg forstår er det først og fremst tidlige motorsterke modeller som kan få dette problemet. Denne feilkonstruksjonen er såpass alvorlig at det ville være merkelig om BMW ikke endret konstruksjonen f.eks i forbindelse med faceliften i september 2001. Jeg har f.eks ikke registrert at en 330i har hatt denne feilen, men derimot 328i finnes det flere eksempler på har hatt feilen. Subrframe disaster er jo ett kjent problem med E36 også.. Og så vidt jeg vet rakk aldri bmw gjøre noe med dette før M3GT kom med forsterkninger i 97 (??)... Hvordan det er med diverse cabriolet modeller etter 97 aner jeg ikke, men det kan virke som om BMW dreit på draget nok engang med E46, og derfor ikke fikk rettet opp dette før de tidlige motorsterke E36 modellene gjorde problemet åpenlyst.. Er jo veldig sjelden dette skjer noe særlig før 200 000 km og i såfall er bilen hardt kjørt. Dersom facelift til E46 kom i 01, så har de tidligste 325 modellene til bmw hatt 10 år på å "utvikle" katastrofen, og mange av disse bilene har vel da gått i området 200-250 000 km.. Dersom BMW i det hele tatt gjorde noe med dette problemet må de nok ha gjort det tidlig dette tiåret.. Da jeg fikk dette på min E36 gjorde lokale tronrud forhandler noen undersøkelser.. De sa det var ett problem som bmw beskriver som "når det skjer", ikke som "hvis det skjer"...
Fredrik Skrevet Desember 7, 2008 Skrevet Desember 7, 2008 Er jo veldig sjelden dette skjer noe særlig før 200 000 km og i såfall er bilen hardt kjørt. Dersom facelift til E46 kom i 01, så har de tidligste 325 modellene til bmw hatt 10 år på å "utvikle" katastrofen, og mange av disse bilene har vel da gått i området 200-250 000 km.. E36 og E46 er to forskjellige modeller og problemene med bakstillingene er heller ikke helt identiske. På E36 er det nok med en forsterkningsplate... på E46 er det betydelig mer som skal til. Ergo... har BMW´s evt. forbedringer vedr. E46 i 2001 ingen betydning for problemene med E36.
awt Skrevet Desember 7, 2008 Skrevet Desember 7, 2008 er det kun bare 323 og opp over som får det?va med 320Diesel? Alle utgavene av e46 kan få dette, men det er de motorsterke bilene som er mest utsatt.... Nei... såvidt jeg forstår er det først og fremst tidlige motorsterke modeller som kan få dette problemet. Denne feilkonstruksjonen er såpass alvorlig at det ville være merkelig om BMW ikke endret konstruksjonen f.eks i forbindelse med faceliften i september 2001. Jeg har f.eks ikke registrert at en 330i har hatt denne feilen, men derimot 328i finnes det flere eksempler på har hatt feilen. Etter det jeg har lest på e46fanatics, så har dette skjedd med både 325 og 330, men i veldig mye mindre grad enn 323/328.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå