Saltkjelen Skrevet Oktober 16, 2006 Share Skrevet Oktober 16, 2006 Jeg syns på ingen måte at der er negativt at bilen er damekjørt. Det finns faktisk man damer som tar vare på bilene sine. Forøvrig er jeg helt enig med R Andersen og hans eksempler. En ting til jeg stusser på i slike annonser er hvorfor km. stand ikke er oppgitt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 16, 2006 Share Skrevet Oktober 16, 2006 Andre ting som får meg til å bli skeptisk til en bilannonse:-Nyimportert og en gammel eier i Tyskland Hey you!! Følte meg truffet her Akkurat den påstanden er en klassiker... selgeren forsøker å formidle et bilde av den pertentlige tyskeren som nærmest maskinelt følger parolen "Ordnung muß sein"... som om alle eldre tyskere er slik. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har lest om akkurat dette fenomenet i forskjellige fora... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet Oktober 16, 2006 Share Skrevet Oktober 16, 2006 Andre ting som får meg til å bli skeptisk til en bilannonse:-Nyimportert og en gammel eier i Tyskland Hey you!! Følte meg truffet her Akkurat den påstanden er en klassiker... selgeren forsøker å formidle et bilde av den pertentlige tyskeren som nærmest maskinelt følger parolen "Ordnung muß sein"... som om alle eldre tyskere er slik. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har lest om akkurat dette fenomenet i forskjellige fora... hmmm. ikke bare min bil som har en tidligere eier i tyskland ass. he he seff en bankmann som kjørte til og fra jobb sikkert. men bilen var vertfall bra den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hedfelt Skrevet Oktober 16, 2006 Share Skrevet Oktober 16, 2006 Hehe, artig tråd Jeg ville nok heller kjøpt en damekjørt bil for deretter å bytte clutch enn å kjøpe "kul ungdomsbil, masse styling, sota ruter og kappa fjærer" for deretter å bytte drivverk, ventilfjærer og toppakning... Og for å si det sånn, det er ikke BARE damer som kan være litt slemme mot clutchen.. De fleste av dere vet sikkert hvor gøy det kan være å ligge med hjulspinn runde på runde i rundkjøringer en regnvåt kveld Eller eventuelt en tørr sommerdag om man har litt motor da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Oktober 16, 2006 Share Skrevet Oktober 16, 2006 Mine fobier i en salgs annonse er : Vurderes solgt = i mine øyne, jeg syns bilen min er så jævlig bra, så jeg skal ha blod pris for den, og blir fornærmet hvis noen påpeker mangler, evt begynner å diskutere pris. Alt utstyr... = jeg har litt utstyr, og skriver det for det høres kult ut, jeg har tross alt 6*9 i hatthylla og el. vinduer. Omtaler bilen som strøken(tiltross for at den er 10-15 år gammel) = senil/halv blind patriot som ikke innser at sin engang så ok bil, ikke lenger er fri for rust og skavanker. Mitt desidert verste bil kjøp var nettopp en bil som var "damekjørt"... Jeg måtte ha bil der og da, og det var litt av en dass. Det var en XR3i, rød selvsagt, stoppet i regn, var full av rust og nei, stakkar hun som kjøpte den av meg, etter det, aldri noe annet enn BMW. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Oktober 16, 2006 Share Skrevet Oktober 16, 2006 En annen ting jeg syntest er merkelig, er at veldig mange skal vite hvorfor man skal selge bilen.. Hva har det med saken å gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet Oktober 16, 2006 Share Skrevet Oktober 16, 2006 Andre ting som får meg til å bli skeptisk til en bilannonse:-Nyimportert og en gammel eier i Tyskland Hey you!! Følte meg truffet her Hehe, jeg solgte jo nettopp en sånn bil. og med bakgrunn i akkurat det så kan jeg iallefall fastslå at det ikke nødvendigvis er negativt... Forøvrig glimrende de Tyske vognkorta der hver eier står med navn og adresse. Enkelt å spore historikk da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Oktober 16, 2006 Share Skrevet Oktober 16, 2006 Forøvrig glimrende de Tyske vognkorta der hver eier står med navn og adresse. Enkelt å spore historikk da Og ikke minst at det står skader i dem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Oktober 16, 2006 Share Skrevet Oktober 16, 2006 En annen ting jeg syntest er merkelig, er at veldig mange skal vite hvorfor man skal selge bilen.. Hva har det med saken å gjøre? Er jo interessant å vite hvorfor eieren av bilen ikke vil ha den lenger. Blir jo som å spørre selger om det er noen han ikke liker ved bilen. Kamuflert spørsmål.. så tenk dere godt om før dere svarer på det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 16, 2006 Share Skrevet Oktober 16, 2006 Er jo interessant å vite hvorfor eieren av bilen ikke vil ha den lenger. Blir jo som å spørre selger om det er noen han ikke liker ved bilen. Kamuflert spørsmål.. så tenk dere godt om før dere svarer på det Hvis det er ugler i mosen... hvordan i alle dager kan du forvente et ærlig svar på spørsmålet ?... Som regel er begrunnelsene en av følgende: flytte til utlandet, sykdom i familien eller skal bygge/kjøpe hus. Det er klart at årsakene kan være oppriktige, men hva skal du egentlig med informasjonen iom. at du ikke kan verifisere opplysningene ?... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 16, 2006 Share Skrevet Oktober 16, 2006 En annen ting jeg syntest er merkelig, er at veldig mange skal vite hvorfor man skal selge bilen.. Hva har det med saken å gjøre? Er jo interessant å vite hvorfor eieren av bilen ikke vil ha den lenger. Blir jo som å spørre selger om det er noen han ikke liker ved bilen. Kamuflert spørsmål.. så tenk dere godt om før dere svarer på det Synes også det er et legitimt spørsmål. Det lønner seg å ta det spørsmålet i real life når man er og ser på bilen. De færreste lyver en rett i trynet, og mange nøler når de skal svare. Skal de ha en lik bil igjen, eller allerede har kjøpt en, så skjønner man jo at det er moser i uglen. Det jeg derimot synes er morsomt, er "bilen selges grunnet kjøp av ny bil".. doh.. Når det gjelder damekjørt/jentekjørt, så er nok ikke vi den rette kretsen for å vurdere dumheten i slikt. Jeg har nemlig inntrykk av at det er et godt salgsargument for kvinnelige kjøpere. De synes nok ofte at gutter kjører som svin (det gjør vi jo), og behandler bilene hardt (det gjør vi jo også, men heldigvis er det en del av oss som tar hensyn i forhold til hyppige oljeskift og lave turtall på kald motor). Derfor foretrekker de biler som er kjørt av likesinnede.. Og jeg må innrømme at om jeg skulle hatt en liten tass med driftssikkerheten i fokus, så hadde jeg nok heller kjøpt en jentekjørt bil med servicehefte enn en guttekjørt bil med servicehefte. Man ser sjelden jenter dra nåla over 3-4000rpm, mens jeg vet om hauger av gutter som trår flatt til sperra på iskald motor. Folk som faktisk også er veldig bilinteresserte.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenny_ Skrevet Oktober 16, 2006 Share Skrevet Oktober 16, 2006 Er det så gale med en dame kjørt bil. 1: sjekk om det er parkeringsbulker. (er jo lett synlig) Kan man leve med de? eller er det ingen. 2: felgene er ripa opp.. ok. kanskje man trenger en hjulstilling. (1000kr) Men uansett skal jo vi ha nye felger. så spiller ingen rolle. Og minst 50% av oss kommer nå til å ripe de opp uansett (sidelengs ut av en rundkjøring og inn i en fortauskant midt på natta) 3: Clutch.. ok.. noen par lapper av.. Så sier du til dame. At det vil koste deg 10tusen å fikse bilen. Å krev 10tusen i avslag.. Kan jo bare si ja eller nei. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC Schnitzer Skrevet Oktober 16, 2006 Share Skrevet Oktober 16, 2006 ..., mens jeg vet om hauger av gutter som trår flatt til sperra på iskald motor. Folk som faktisk også er veldig bilinteresserte.. Dette har faktisk jeg også lagt merke til. Bilen har så vidt (kald) startet før det er full gass ut av lyskryssa, også av bil intresserte. Rart at bil intresserte gjør dette... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sevenord Skrevet Oktober 16, 2006 Share Skrevet Oktober 16, 2006 ..., mens jeg vet om hauger av gutter som trår flatt til sperra på iskald motor. Folk som faktisk også er veldig bilinteresserte.. Dette har faktisk jeg også lagt merke til. Bilen har så vidt (kald) startet før det er full gass ut av lyskryssa, også av bil intresserte. Rart at bil intresserte gjør dette... Antakeligvis fordi de faktisk ikke vet bedre.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 16, 2006 Share Skrevet Oktober 16, 2006 En ting er å gjøre det med et gammalt vrak, leiebil eller firmabil (får jo ofte gjennomgå..), men det overrasker meg at folk gjør det med egne biler.. gjerne også med relativt dyre biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå