R Andersen Skrevet November 9, 2006 Share Skrevet November 9, 2006 Ser at alle liker cls'en uten om meg, hmm må være noe galt med meg Nei, du er ikke alene! Syntest heller ikke den er noe fin. Går en sølvfarget her jeg bor, og selv om jeg har sett den mange ganger nå, så har jeg fremdeles ikke klart å like den. Pleier jo som regel å tilvenne seg nye design med tiden, men ikke når det gjelder denne bilen. Heia Bangel! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 9, 2006 Share Skrevet November 9, 2006 Mercedes-Benz C219 CLS har har uten tvil et spesielt design som nok ikke alle bryr seg om... enkelte vinkler er mindre heldige, mens andre er direkte elegante. Dette bildet mener jeg fremhever det elegante ved designet... Mercedes-Bens R230 SL55 AMG er jo litt sexy selvom den ikke er en BMW... Mercedes-Benz R198 300SL er etter min mening "all time high" i bilhistorien... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ropa Skrevet November 9, 2006 Share Skrevet November 9, 2006 Fredrik skrev:Mercedes-Benz R198 300SL er etter min mening "all time high" i bilhistorien... Denne var meget sexy, har du flere bilder av fronten og i profil(fra siden)??? Kan være enig at Mercedes-Benz C219 CLS har meget spesielt design, og dette er vel for de spesielt intressert, men trur nok en slik bil er noen "nesten" alle snur seg for å se på... Men merce er tydeligvis bedre likt enn Audi på dette forumet,uten å rippe opp i gamle sår Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
in2you Skrevet November 9, 2006 Share Skrevet November 9, 2006 syns cls'en er ei perle å se til, men er dermed ikke helt fornøyd med interiøret. ser litt, tja.. gubbete ut(?). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 9, 2006 Share Skrevet November 9, 2006 Fredrik skrev:Mercedes-Benz R198 300SL er etter min mening "all time high" i bilhistorien... Denne var meget sexy, har du flere bilder av fronten og i profil(fra siden)??? Kan være enig at Mercedes-Benz C219 CLS har meget spesielt design, og dette er vel for de spesielt intressert, men trur nok en slik bil er noen "nesten" alle snur seg for å se på... Men merce er tydeligvis bedre likt enn Audi på dette forumet,uten å rippe opp i gamle sår Jeg har skrevet om disse bilene tidligere, men de er fine og vi tåler å se bildene en gang til. R198 finnes både som åpen og lukket versjon... og det er den lukkede versjonen som er den mest elegante. Den ble produsert i perioden 1954-57 og den er uten tvil en milepæl i bilhistorien. Rørramme, 1295 Kg, rekkesekser på 2996 cm3, direkte bensininnsprøytning (verdens første i en bilmotor), 215 HK ved 5800 rpm, 292 Nm ved 4600 rpm, 0-100 Km/t på 8,7 sekunder og en topphastighet på 235 Km/t (260 Km/t med den tyngste utvekslingen). Motoren ligger tiltet 45 grader til venstre mer eller mindre midt i bilen og eksosrørene går derfor rett under fotbrønnen til pasasjersetet...varme føtter er derfor en mulighet. Det ble bygget flere spesialversjoner av denne bilen og 1955 Mercedes-Benz 300SLR "Uhlenhaut" Coupe er den fineste. Den har en rekkeåtter på 2982 cm3, 310 HK ved 7400 rpm, 320 Nm ved 5950 rpm, 0-100 Km/t på 7,4 sekunder og en topphastighet på 290 Km/t. Dette er "sivil" versjonen av den berømte SLR modellen som bl.a vant de legendariske billøpene Mille Miglia, Eifelrennen og Targa Florio med Sterling Moss og Juan Manuel Fangio bak rattet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet November 9, 2006 Share Skrevet November 9, 2006 CLS syns vel ikke jeg personlig er så mye å se på, overdreven bruk/forsøk på elegante linjer. Og de lyktene foran Nei, liker det ikke. Men når det er sagt, CLS har startet en ny trend, hvor limousin 4 dørs er designet til å ligne en mer linjelekker coupe. BMW kommer med et tilsvarende prosjekt, VW også, og sikkert ennå flere. Så får vi se hvordan disse blir. Men personlig så syns jeg en coupe blir finere mht utseendet enn dette her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kitta Skrevet November 9, 2006 Share Skrevet November 9, 2006 CLS 55 er helt rå tror nesten jeg hadde kjøpt denne fremfor M5/M6 selvom det er Benz har ikke råd til noen av dem uansett men hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet November 9, 2006 Share Skrevet November 9, 2006 Mercedes-Benz har alltid vært en gubbebil i mine øyne og vil nok fortsatt være det. C129 CLS er forsåvidt pen (faktisk den eneste pene Mercedesen), men det oser gubbe av den..! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet November 9, 2006 Share Skrevet November 9, 2006 Skjønner ikke hva som er gubbe med en CLS.. En 7er er 100 ganger mer gubbe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 9, 2006 Share Skrevet November 9, 2006 Skjønner ikke hva som er gubbe med en CLS.. En 7er er 100 ganger mer gubbe Det er jeg helt enig i... og spesielt når man tenker på at CLS55 AMG har 476 HK, 700 Nm og klarer 0-100 Km/t på 4,7 sekunder... Mercedes-Benz er alt annet en gubbete i dag (det var noe de var for 10-20 år siden)... W221 S63 AMG Lang har f.eks 612 HK, 1000 Nm og klarer 0-100 Km/t på 4,4 sekunder. Bilen er på alle måter større enn en E65 760Li, men den er allikevel hurtigere enn en E60 M5... det er alt annet enn gubbete... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet November 9, 2006 Share Skrevet November 9, 2006 Vel, jeg hadde virkelig blitt skuffet om en bil som har 105 hestekrefter og 480 Nm mere enn M5 hadde vært tregere enn denne modellen... Vel, jeg baserer ikke min uttalelse på motoren, men på deres ekstriør og interiør. Mercedes-Benz hadde gubbebiler for 20 år siden og de har det ennå. Bare se her.. Inkludert denne rustholken fra 2000... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet November 9, 2006 Share Skrevet November 9, 2006 Dette har jeg også fått en oppfattning av. Folk mener at Mercedes er gubbete eller lite sportslig. Dette er sikkert 15 år siden. Flere av Mercedes sine AMG er mye raskere enn noen annen BMW. Og dagens AMG bærer ikke mye gubbete preg når man kjører de. Har selv kjørt en del CL55 AMG. Det er noe av det råeste jeg har prøvd. Da syns jeg nesten E39 M5 ble gubbete i forhold for CL55AMG var bare råskap Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet November 9, 2006 Share Skrevet November 9, 2006 For det oser sportslighet av en e60? Den er jo like gubbete som en vanlig E klasse. Interiøret er jo flottere i W211 syns jeg enn nye E60. E39 og E38 var de som hadde mest harmonsk dashbord og best finish.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet November 9, 2006 Share Skrevet November 9, 2006 Jeg baserer uttalelsen etter min mening - og ja. En E60 er vesentlig penere enn W211. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet November 9, 2006 Forfatter Share Skrevet November 9, 2006 Btw, denne bilen og den røde Ferrarien ute fra Engelsviken (hvis det sier deg noe) dragga på innfartsåra en gang Rått parti til fordel Ferrari, men allikevel et syn utenom det vanlige Har sett en rød Ferrari i distriktet også ja. Var nok et heftig syn! Ellers likte jeg også det jeg så på parkeringsplassen utenfor butikken på Manstad i sommer. Sto en Aston Martin db8 (forrige generasjon) på plassen der. Så kommer en gammel type, mener det var Terje Høyli, med 2 hele brett med jorbær, som han får lirket inn i baksetet, før han kjører av gårde Enig i at på noen bilder kan cls'en se litt spesiell ut, men i virkeligheten, i svart blank, med svære felger osv, er den bare utrolig lekker. Har egentlig litt sansen for interiøret også jeg da. Angående Gullwing'en så er det jo ingen tvil om at det er en skikkelig klassiker, men til "hverdags" så var vel denne bilen nesten ubrukelig. Var vel på "10 greatestsportscars" eller hva det heter på discovery de omtalte den. Mye av problemene var vel nettopp som Fredrik omtalte her, eksosrørene som varmet opp coupeen, men mener det var noen flere store problemer den hadde også... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå