Gå til innhold

Lexus IS-F 250 - Verdig motstander til M3?

Schnellfahren
 Share

Anbefalte innlegg

Lexus er et luksusmerke produsert av Toyota. Lexus oppgave er å sette de tre tyskerne Audi, BMW og Mercedes til veggs. Men skal de lykkes ”all the way”, er de nødt til også å gå i klinsj med de heftige RS-, M- og AMG-utgavene. Så nå kommer Lexus F. Først ute er IS-F 250 med V8 og 425 hester.

Artikkelen:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=360593

2270533.jpg

Personlig er dette den første bilen jeg tenker på når jeg ser IS'en:

Honda%20Accord%20Sedan%202.4S%20European%20Version%202003%20-%20001.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 146
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er enig i det Hagenisse, en påkostet Toyota er absolutt ikke til å kimse av. Men liker ikke det nye designet, den gamle var mye tøffere. Virker som om de har rettet seg mot det amerikanske markedet med IS'en denne gangen.

(GS'en har jo vært sånn fra dag èn, og det har vel LS og RX også)

Spennende å se hvordan F'en og M3'en blir opp mot hverandre da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror IS er en god bil, siden Lexus streber hard for å komme på høyde med "de tre tyske".

IS'en har jo også fått et OK utseende. Broblemet er vel at det kanskje er litt kjedelig i degnet - lite utfordrende. Og det blir lett kjedelig i det lange løp. Den er litt for "glatt". Legg merke til sidene og frontfangeren på bildet. Synes også speilene er for store:

lexus_is_2005_02_m.jpg

LS600 i lang versjon virker som en ok bil for dem i baksetet ihvertfall :wink: Omtrent som en Mayback

9-2007-2008-lexus-ls-600h-l.jpg

lexus_ls600hl_sidafart_stor.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderte den gamle is'en når jeg kjøpte bmwen. Ikke noen tvil om at det er holdbare biler hvertfall. De største problemene jeg klarte å finne var en som hadde byttet en lyspære, og en annen som måtte ha nye viskere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror IS er en god bil, siden Lexus streber hard for å komme på høyde med "de tre tyske".

IS'en har jo også fått et OK utseende. Broblemet er vel at det kanskje er litt kjedelig i degnet - lite utfordrende. Og det blir lett kjedelig i det lange løp. Den er litt for "glatt". Legg merke til sidene og frontfangeren på bildet. Synes også speilene er for store:

lexus_is_2005_02_m.jpg

LS600 i lang versjon virker som en ok bil for dem i baksetet ihvertfall :wink: Omtrent som en Mayback

9-2007-2008-lexus-ls-600h-l.jpg

lexus_ls600hl_sidafart_stor.jpg

Sjekk det siste bildet der, ligner ikke baklyktene VELDIG på 5 serien??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med de baksetene der bør ikke baksetepasagerene klage på langtur hvertfall!

I e46 er det helt latterlig dårlig plass til bena i baksetet, men e90 er kanskje bedre?

Litt 5 serie bak og litt s-klasse forran kanskje, og litt overall phaeton?

Ikke den værste kombinasjonen egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen tråd som viser forskjellen på modellene i premiummarkedet ... :D ... Personlig har jeg mest sansen for Jaguar og Audi... :wink:

Likte bmw og jag`en jeg..Ble faktisk positivt overasket over vw`n også.

Hvorfor kan ikke de toyota folka snart inrømme at lexus er "japansk bmw",og hvorfor tror de at toyota er verdens beste bil,bortsett fra lexus?

For min del er ikke en bra bil,og en driftsikker bil det samme.Man merker den billig-plastikk-slappe følelsen i en toyota straks man åpner døra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen tråd som viser forskjellen på modellene i premiummarkedet ... :D ... Personlig har jeg mest sansen for Jaguar og Audi... :wink:

Likte bmw og jag`en jeg..Ble faktisk positivt overasket over vw`n også.

Hvorfor kan ikke de toyota folka snart inrømme at lexus er "japansk bmw",og hvorfor tror de at toyota er verdens beste bil,bortsett fra lexus?

For min del er ikke en bra bil,og en driftsikker bil det samme.Man merker den billig-plastikk-slappe følelsen i en toyota straks man åpner døra.

typisk trangsynt bmw eier...er så sinnsykt typisk å!!!!

lexusen jeg hadde var bedre på alle områder enn bmw...eneste at bmw har flere motoralternativer.... kanskje er det andre bilmerker som hermer lexus...hvem som hermer hvem vet da ikke du...disse bilene ble tegnet for mange år siden....du har ikke kjørt mye nye toyotar du da skjønner jeg...uff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk det siste bildet der, ligner ikke baklyktene VELDIG på 5 serien??

Var det første eg la merke til og! :shock: Kven kom først forresten...lexusen eller bmw'en?

Det er ingen nyhet at Toyota eller rettere sagt Lexus har kopiert mye fra BMW. Bildet som vises i tråden er et meget godt eksempel på hvor lik hekken på LS er i forhold til E60.. Bare se her..!

7332hc6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hekken er jo regelrett kopiert. Men som chris bangle sa da han var å vandret rundt på frankfurt messa at han skjønner de andre bilfabrikantene liker det bmw driver med siden bmw er referanse biler. Er jo heller ikke bare i design konkurentene prøver å etterligne, men også kjøreegenskaper eller handling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen nyhet at Toyota eller rettere sagt Lexus har kopiert mye fra BMW. Bildet som vises i tråden er et meget godt eksempel på hvor lik hekken på LS er i forhold til E60.. Bare se her..!

Hyundai Sonata og Honda Accord er ikke helt ulike de heller når det gjelder baklysene... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...