Fredrik Skrevet Desember 8, 2006 Share Skrevet Desember 8, 2006 Hekken er jo regelrett kopiert. Men som chris bangle sa da han var å vandret rundt på frankfurt messa at han skjønner de andre bilfabrikantene liker det bmw driver med siden bmw er referanse biler. Er jo heller ikke bare i design konkurentene prøver å etterligne, men også kjøreegenskaper eller handling. Det Toyota/Lexus først og fremst forsøker å kopiere er BMW´s branding og image. I USA har de på mange måter klart dette, men her i Europa mangler de stadig troverdighet hos den imagesøkende bilkjøperen. Teknisk og kvalitesmessig ligger ikke Lexus mye tilbake for BMW, men de mangler litt når det gjelder streetcred... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Desember 8, 2006 Share Skrevet Desember 8, 2006 Det er ingen nyhet at Toyota eller rettere sagt Lexus har kopiert mye fra BMW. Bildet som vises i tråden er et meget godt eksempel på hvor lik hekken på LS er i forhold til E60.. Bare se her..! Hyundai Sonata og Honda Accord er ikke helt ulike de heller når det gjelder baklysene... Forspåvidt sant, men Lexusen likner mer.. Jeg for min del syns at japsebilene er litt for mye klipp og lim.. Nok et eksempel er her.. Honda FRV vs E53 og E70 X5... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chriso Skrevet Desember 8, 2006 Share Skrevet Desember 8, 2006 Du er ikke alene im den tanken T.A.S. Første som slo meg da jeg så FRV i virkeligheten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Desember 8, 2006 Share Skrevet Desember 8, 2006 Måtte prøve meg på en liten mod av denne. mod: org: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet Desember 9, 2006 Share Skrevet Desember 9, 2006 Hekken er jo regelrett kopiert. Men som chris bangle sa da han var å vandret rundt på frankfurt messa at han skjønner de andre bilfabrikantene liker det bmw driver med siden bmw er referanse biler. Er jo heller ikke bare i design konkurentene prøver å etterligne, men også kjøreegenskaper eller handling. Det Toyota/Lexus først og fremst forsøker å kopiere er BMW´s branding og image. I USA har de på mange måter klart dette, men her i Europa mangler de stadig troverdighet hos den imagesøkende bilkjøperen. Teknisk og kvalitesmessig ligger ikke Lexus mye tilbake for BMW, men de mangler litt når det gjelder streetcred... tror ikke de direkte prøver å kopiere nei du! tror jeg ikke verdens største merke trenger... å at du sier at teknisk og kvalitetsmessig ligger de ikke langt etter bmw??? Lexus er kåret til verdens beste bil 12 år på rad...ikke drit deg ut da!!! hvis jeg forsto deg riktig vel og merke... streetcreden er så sinnsykt mye større!! den oppmerksomheten jeg fikk med den jeg hadde var helt sinnsyk! hallo...det er en skjelden bil og det er TØFT! virker som jeg missliker bmw mye her nå men syns også det er fete biler...men sier bare realiteten lissom...bmw er gromt...lexus er gromt... lexus er MYYYYYYYYYYYYE mer holdbar...bmw har feitere versoner som M serien...men lexus kommer med f serien og da får man se da... bilmerkene lager modeller som skal konkurere mot andre ikke sant!? da blir de litt like...det er ikke til å unngå.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Desember 9, 2006 Share Skrevet Desember 9, 2006 Hmm, kopiere gjør alle. Se bare på nye audi TT. Ser jo ut som en ford focus som er parret med en Ford Ka. MG har kopiert Audigrillen. Porsche kopierer derimot bare forrige modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrick B Skrevet Desember 9, 2006 Share Skrevet Desember 9, 2006 Hekken er jo regelrett kopiert. Men som chris bangle sa da han var å vandret rundt på frankfurt messa at han skjønner de andre bilfabrikantene liker det bmw driver med siden bmw er referanse biler. Er jo heller ikke bare i design konkurentene prøver å etterligne, men også kjøreegenskaper eller handling. Det Toyota/Lexus først og fremst forsøker å kopiere er BMW´s branding og image. I USA har de på mange måter klart dette, men her i Europa mangler de stadig troverdighet hos den imagesøkende bilkjøperen. Teknisk og kvalitesmessig ligger ikke Lexus mye tilbake for BMW, men de mangler litt når det gjelder streetcred... hehe ja ikke sant, må si meg enig i siste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raynik Skrevet Desember 9, 2006 Share Skrevet Desember 9, 2006 Her er en kinesisk kopi av X5, har sett bilen live og hekken er skremmende lik!! Her er link: http://www.motorauthority.com/news/odds ... -make-ceo/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raynik Skrevet Desember 9, 2006 Share Skrevet Desember 9, 2006 Bor i Yantai nå og her er flere av disse bilene her, eierne klistrer på BMW merker for å få mer BMW look.. USMAKELIG!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Desember 9, 2006 Share Skrevet Desember 9, 2006 tror ikke de direkte prøver å kopiere nei du! tror jeg ikke verdens største merke trenger... å at du sier at teknisk og kvalitetsmessig ligger de ikke langt etter bmw??? Lexus er kåret til verdens beste bil 12 år på rad...ikke drit deg ut da!!! hvis jeg forsto deg riktig vel og merke... streetcreden er så sinnsykt mye større!! den oppmerksomheten jeg fikk med den jeg hadde var helt sinnsyk! hallo...det er en skjelden bil og det er TØFT! virker som jeg missliker bmw mye her nå men syns også det er fete biler...men sier bare realiteten lissom...bmw er gromt...lexus er gromt... lexus er MYYYYYYYYYYYYE mer holdbar...bmw har feitere versoner som M serien...men lexus kommer med f serien og da får man se da... bilmerkene lager modeller som skal konkurere mot andre ikke sant!? da blir de litt like...det er ikke til å unngå Nei selvsagt har de ikke prøvd å kopiere, hva er vel mer naturlig at Toyota setter i I6 og bak hjulstrekk i sin første Lexus (IS) premium bil??!?! Tror du bør roe deg et par hakk, du er inne i et BMW forum nå, og Toyota og japse biler generelt får ikke jubelen i taket her!!! Toyota er ikke de verste til å kopiere, men man gjør selvsagt det for å komme inn i et nytt markeds segment, Kina og Korea er betydelig verre på dette området. Lexus produserer i disse dager biler med høy kvalitet, og glimrende finish, men navnet og imagen, finner jeg latterlig og patetisk, smak på det navnet, Lexus... Jeg skjønner hvorfor den er populær i USA, og tilsvarende lite populær her i Europa. Den nye F serien kommer nok til å være rask rett frem, men når svingene kommer... Designet også er anonymt og kjedelig i mine øyne -gjesp- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet Desember 9, 2006 Share Skrevet Desember 9, 2006 Hekken er jo regelrett kopiert. Men som chris bangle sa da han var å vandret rundt på frankfurt messa at han skjønner de andre bilfabrikantene liker det bmw driver med siden bmw er referanse biler. Er jo heller ikke bare i design konkurentene prøver å etterligne, men også kjøreegenskaper eller handling. Det Toyota/Lexus først og fremst forsøker å kopiere er BMW´s branding og image. I USA har de på mange måter klart dette, men her i Europa mangler de stadig troverdighet hos den imagesøkende bilkjøperen. Teknisk og kvalitesmessig ligger ikke Lexus mye tilbake for BMW, men de mangler litt når det gjelder streetcred... tror ikke de direkte prøver å kopiere nei du! tror jeg ikke verdens største merke trenger... å at du sier at teknisk og kvalitetsmessig ligger de ikke langt etter bmw??? Lexus er kåret til verdens beste bil 12 år på rad...ikke drit deg ut da!!! hvis jeg forsto deg riktig vel og merke... streetcreden er så sinnsykt mye større!! den oppmerksomheten jeg fikk med den jeg hadde var helt sinnsyk! hallo...det er en skjelden bil og det er TØFT! virker som jeg missliker bmw mye her nå men syns også det er fete biler...men sier bare realiteten lissom...bmw er gromt...lexus er gromt... lexus er MYYYYYYYYYYYYE mer holdbar...bmw har feitere versoner som M serien...men lexus kommer med f serien og da får man se da... bilmerkene lager modeller som skal konkurere mot andre ikke sant!? da blir de litt like...det er ikke til å unngå.... Hvem er det som har stått for den kåringen? Og prøver ikke å kopiere?? Haha, vet du egentlig hva toyota gjorde under prosessen "lage IS200" ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 9, 2006 Share Skrevet Desember 9, 2006 tror ikke de direkte prøver å kopiere nei du! tror jeg ikke verdens største merke trenger... å at du sier at teknisk og kvalitetsmessig ligger de ikke langt etter bmw??? Lexus er kåret til verdens beste bil 12 år på rad...ikke drit deg ut da!!! hvis jeg forsto deg riktig vel og merke... streetcreden er så sinnsykt mye større!! den oppmerksomheten jeg fikk med den jeg hadde var helt sinnsyk! hallo...det er en skjelden bil og det er TØFT! virker som jeg missliker bmw mye her nå men syns også det er fete biler...men sier bare realiteten lissom...bmw er gromt...lexus er gromt... lexus er MYYYYYYYYYYYYE mer holdbar...bmw har feitere versoner som M serien...men lexus kommer med f serien og da får man se da... bilmerkene lager modeller som skal konkurere mot andre ikke sant!? da blir de litt like...det er ikke til å unngå.... Her var det mange store ord som dessverre ikke er relevante for diskusjonen. Toyota har for 2006 planlagt en produksjon på ca. 450000 stk. Lexus på verdensbasis... der ca. 300000 vil bli solgt i USA. Det blir med andre ord ikke solgt mer enn 150000 Lexus´er i resten av verden... eller like mange 1-serier som BMW produserte i 2005... og E87 blir som kjent ikke solgt i USA. Lexus er derfor i Europa mindre enn Land Rover er på verdensbasis og det er langt fra det mål Toyota hadde da Lexus ble opprettet i 1989. Hvorfor har Lexus ikke vært en suksess i Europa ? Det er primært to årsaker... først og fremst både var og er europeiske alternativer til div. Lexusmodeller betydelig bedre enn tilsvarende amerikanske alternativer. Det var med andre ord ikke like enkelt for Toyota i Europa å bruke argumentet om at LS 400 (den første modellen fra Lexus) var en betydelig bedre bil enn f.eks Mercedes-Benz W140 eller BMW E32/E38. Et annet viktig poeng er at europeiske forbrukere på 90-tallet ikke hadde en pendant til J.D.Power... som er verdens største forbrukerorganisasjon. Amerikanske bilkjøpere var med andre ord bedre informert vedr. hvilke feil og mangler de forskjellige bilene hadde og det var selvfølgelig ikke uten betydning når de skulle kjøpe en ny bil i premiumsegmentet. Toyota og spesielt Lexus har en bemerkelsesverdig lav feilprosent på deres produkter. Mye skyldes prinsippene om Lean Production, men også det faktum at hverken Toyota eller Lexus er "on the edge" av utviklingen. De bruker velprøvet og gjennomtestet teknologi og det betaler seg hvis forbrukeren først og fremst ønsker holdbarhet fremfor elektronisk gadgets. Det er som alltid en prioritering og amerikanske forbrukere er generelt betydelig mer konservative enn europeiske forbrukere. De fleste ville bli overrasket over hvor mange oppfinnelser som er tenkt ut i Europa (spesielt i England), men forbedret og klargjort 10-15 år senere for masseproduksjon i USA og Japan... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet Desember 9, 2006 Share Skrevet Desember 9, 2006 det de gjorde når de skulle lage is200 var å lage en direkte konkurent mot bme 3 serie...jepp...selvfølgelig...de klarte de også, den ble bedre på alle måter uten det med motorstørrelser! men siden det er bare 1 stk lexus sjappe her i norge sellles det lite av dem... de trenger ikke selge mange, de vil bare at det skal være ekslusivt på en måte.... den testen er vel den mest omfattende testen i verden og blir gjort i usa.... lexusen som jeg hadde knuste bmw 3 serie på kjøreegenskaper...eller var ihvertfall 2 hakk bedre... det måtte faktisk 2 kompiser av meg som er bmw og audi fantaster inrømme etter å kjørt den... m3cab...en må kunne diskutere reelt om biler på alle forum...ikke hovere helt og ta den at pappan min er sterkere enn din uansett! men er jo typisk bmw eiere å være slik da... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet Desember 9, 2006 Share Skrevet Desember 9, 2006 lexus ikke populær her??? har aldri fått så mye oppmerksomhet med en bil som da jeg hadde lexusen.... kom det en tilsvarende bmw og parkerte på siden min enset ikke folk den... var nesten snodig... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet Desember 9, 2006 Share Skrevet Desember 9, 2006 lexus ikke populær her??? har aldri fått så mye oppmerksomhet med en bil som da jeg hadde lexusen.... kom det en tilsvarende bmw og parkerte på siden min enset ikke folk den... var nesten snodig... Hvorfor er det ikke flere som kjøper en da, siden den er så populær? Det er ikke så vanskelig å finne en sånn bil om man virkelig vil ha en. BTW: Kommer du kjørende med en flammelakkert lada niva så får du garantert mye oppmerksomhet også. Ikke dermed sagt at alle som ser på den vil ha en sånn bil. Jeg synest Is200 er en helt ok bil på alle måter. Greit utseende, grei å kjøre (har prøvd) Men det var ingenting ved den som sa at en sånn MÅ jeg ha. Men men, du mener at de ikke prøver å kopiere, men innrømmer at det var 3 serie de kikket på da de lagde is200. Jaja, er ikke det en selmotsigelse så vet ikke jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg