|Andreas| Skrevet Januar 14, 2007 Share Skrevet Januar 14, 2007 Det er sjokkerende. Jeg har vært i kontakt med Autozentrum, Stenshagen og BMW Norge fordi jeg ikke får navigasjonssystemet til å virke. Jeg har fått ulike svar fra de alle og det er mildt sagt sjokkerende.. Stenshagen har jeg aldri klart, klysete arrogante selgere. Var der å tittet litt hvor en selger skulle hjelpe meg. Han viste meg bort til en E61, men jeg sa det blir litt likt det jeg har.. "Den er da mye raskere enn din" er svaret jeg får tilbake.. Stenshagen er den siste butikken jeg noen gang skal handle bil hos med mindre de ikke klarer å få strammet opp selgerne sine. Er det den ved LSK stadion? Kan ikke si jeg har opplevd service i det hele tatt der. Selgere bare ser rart på meg når jeg går inn Utrolig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-m535 Skrevet Januar 14, 2007 Share Skrevet Januar 14, 2007 Det er jo steder med bra service også. Har vert mange ganger innom Bilsalongen i Skien. Har ikke snakka med selgere riktignok men har snakka en del med verksmesteren og han på delelageret. Kan mye og veldig bejelpelige selv om du ikke skal ha deler. Sleit litt med det eletriske på e28en i forige vinter. Når jeg snakka med verksmesteren tok han seg god tid og svarte på det han kunne og kopierte opp el skjemaer til meg som jeg ikke hadde fra før. Kjempeservice. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Januar 14, 2007 Share Skrevet Januar 14, 2007 Det er sjokkerende. Jeg har vært i kontakt med Autozentrum, Stenshagen og BMW Norge fordi jeg ikke får navigasjonssystemet til å virke. Jeg har fått ulike svar fra de alle og det er mildt sagt sjokkerende.. Stenshagen har jeg aldri klart, klysete arrogante selgere. Var der å tittet litt hvor en selger skulle hjelpe meg. Han viste meg bort til en E61, men jeg sa det blir litt likt det jeg har.. "Den er da mye raskere enn din" er svaret jeg får tilbake.. Stenshagen er den siste butikken jeg noen gang skal handle bil hos med mindre de ikke klarer å få strammet opp selgerne sine. Er det den ved LSK stadion? Kan ikke si jeg har opplevd service i det hele tatt der. Selgere bare ser rart på meg når jeg går inn Utrolig. Ja, dette var fra Åråsen, men gutta hos Stenshagen i Oslo er ikke så mye bedre de heller. Har mange og bare negative erfaringer fra Stenshagen.. Kommer man ikke i dress med nypussede sko og rød løper er de svært lite imøtekommende... Autozentrum, Brages og Sulland Auto kan sakene sine. Kun et tifelle med Autozentrum, men de hadde ikke peiling på navigasjonssystem business til E60, da den var for ny når jeg forhørte meg. Bedre å fortelle sannheten at de ikke har peiling enn å fortelle bløff.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Januar 14, 2007 Share Skrevet Januar 14, 2007 Man trenger egentlig ikke noen spesiell utdannelse for å selge biler, og derfor er det mange som tar lett på det, og som ikke sitter på den kunnskapen mange her kan på rams. Det er klart at man må ha kunnskap om det man selger, men det er også grenser for hvor mye man egentlig trenger å vite for å kunne selge en bil. Dette er veldig avhengig av hvem man selger til. Det er mange som kjøper biler uten å ane hvordan en motor eller girkasse fungerer, men likefult skal de ha en bil. Hadde forbrukerene krevd at en simpel bilselger skulle kunne alle de tingene dere bemerker så kanskje de hadde det, men faktum er at vi her på Bimmers er en relativt liten del av det man kan kalle potensielle bilkøpere. Ikke vanlige mennesker som innehar den vanvittige kunnskapen mange her har. Jeg tror det er mye viktigere å kunne identifisere kundens behov og ønsker fremfor å kunne alle mulige tekniske løsninger. Har man oversikten over hva kunden egenlig ønsker å kjøpe, hva han trenger og hva som er man mye nærere salg enn om man prater i vei om tekniske løsninger meget få mennesker egentlig er interessert i å få høre om. Merkelig at ingen av de kloke hodene her ser ting på den måten... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jumpin Skrevet Januar 14, 2007 Share Skrevet Januar 14, 2007 På Bavaria i Haugesund opplevde eg noko positivt....eg stakk innom der fordi eg hadde ein merkelig hylelyd i motoren...Då kom selgeren og ein mekaniker ut på parkeringsplasssen og lokaliserte lyden for meg:) Eg kjøpte delene eg trengte og bytta da når eg kom heim;) (dette var faktisk og rett før stengetid og selgeren skulle egentlig heim når eg kom innom;)...) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Anders- Skrevet Januar 14, 2007 Share Skrevet Januar 14, 2007 Greit nok at en bilselger ikke trenger å vite alt som mange her inne nesten gjør. Men når Lien, eller en eller annen kommer inn på f eks stenshagen og spørr om å få prøve kjøre en E92 så bør selger da vite at det dreier seg om nye 3 serien.. De bør jo ha et kurs evt på de nyeste modellenes E-koder og motorvarianter i det minste. Er jo latterlig å ikke ha kunnskap om merket du er selger for, selv om man ikke trenger 5 årig utadannelse for å bli selger. Og ja, jeg er enig med deg, Håkon, på at det er mange potensielle kjøpere av f eks BMW som ikke vet en dritt om bil som bare skal ha det beste/dyreste evt. og har null peiling. -Og da er det jo forsåvidt samme rakkern om selgeren har peiling på E-koder eller ikke, bare han får inn et salg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet Januar 14, 2007 Share Skrevet Januar 14, 2007 På Bavaria i Haugesund opplevde eg noko positivt....eg stakk innom der fordi eg hadde ein merkelig hylelyd i motoren...Då kom selgeren og ein mekaniker ut på parkeringsplasssen og lokaliserte lyden for meg:) Eg kjøpte delene eg trengte og bytta da når eg kom heim;) (dette var faktisk og rett før stengetid og selgeren skulle egentlig heim når eg kom innom;)...) Jeg har også gode erfaringer med Bavaria Haugesund. En kamerat trengte ny slange mellom lmm og innsug på e36en sin, så han ringte og hørte om de hadde på lager. Problemet var at de stengte om 30 minutt og vi bruker nesten en time på å kjøre dit, men selgeren lovte å vente på oss. En halvtime etter stengetid rulla vi inn på bavaria å kjøpte slangen. Det er god service for en slange til 150kr. De er alltid hyggelige og imøtekommende mot meg når jeg kommer for å handle deler, selv om jeg kjøper deler til en bil jeg ikke har kjøpt der og at det jeg kjøper er av veldig liten verdi. Føler at jeg blir behandlet på lik linje som om jeg skulle kjøpt en ny E92 av dem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet Januar 14, 2007 Share Skrevet Januar 14, 2007 Hehe,er mykje uvitenhet ute og går ja. Var en selger som mente Peugeot HDI hadde 1 pumpe for kvar dyse Beste(værste!) eg har vært borti var inne på en butikk(båtbutikk) og skulle ha noen bordbein.Selgeren kom bort til meg og spurte om eg trengte hjelp,men sa at han måtte nett ta en dusj først!!!!!!! En dusj??? Hallo??? hehehehehe.......... Han bodde i etasjen over forretningen. Etter å ha venta i 10 min berre gikk eg,jallaforretning hehe, venta meg nesten at du skulle fortelle at han spurte om "styrbord eller babord???" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Januar 14, 2007 Share Skrevet Januar 14, 2007 Jeg har også god erfaring med Bavaria Haugesund. Virker til å være den eneste seriøse bmw forhandleren i dette landet, etter alt det andre jeg har lest her Jeg har vært innom der og kikket et par ganger, og selgerne har alltid vært hyggelige og imøtekommende. Den perioden da jeg pusset opp E28`en bestilte jeg en del deler der også, og da virket det som de hadde en del greie på gamle bmw`er også! Sier du E34, E39 eller sånt så skjønner de med en gang hvilken bilmodell du prater om. Eneste negative var at når jeg spurte dem om de kunne gi meg en kjapp gjør-det-selv forklaring på hvordan jeg skulle bytte toppakning på m30 motoren fikk jeg til svar at "slike gamle motorer driver ikke vi med her" E34 er da ikke så gammel og enkelte har m30 motor, så de har sikkert hatt en m30 motor på verkstedet deres en gang tror da jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sollitoo Skrevet Januar 14, 2007 Share Skrevet Januar 14, 2007 Troderud bil, hønefoss.. de har peiling. de hjalp til uten noe betaling, da navigasjons systemet krasja i 2006 525 turbo dieselen vår.. den importerte vi, ennå var det ikke noe problem! kjempe ålreite se altså! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet Januar 14, 2007 Share Skrevet Januar 14, 2007 Man trenger egentlig ikke noen spesiell utdannelse for å selge biler, og derfor er det mange som tar lett på det, og som ikke sitter på den kunnskapen mange her kan på rams. Det er klart at man må ha kunnskap om det man selger, men det er også grenser for hvor mye man egentlig trenger å vite for å kunne selge en bil. Dette er veldig avhengig av hvem man selger til. Det er mange som kjøper biler uten å ane hvordan en motor eller girkasse fungerer, men likefult skal de ha en bil. Hadde forbrukerene krevd at en simpel bilselger skulle kunne alle de tingene dere bemerker så kanskje de hadde det, men faktum er at vi her på Bimmers er en relativt liten del av det man kan kalle potensielle bilkøpere. Ikke vanlige mennesker som innehar den vanvittige kunnskapen mange her har. Jeg tror det er mye viktigere å kunne identifisere kundens behov og ønsker fremfor å kunne alle mulige tekniske løsninger. Har man oversikten over hva kunden egenlig ønsker å kjøpe, hva han trenger og hva som er man mye nærere salg enn om man prater i vei om tekniske løsninger meget få mennesker egentlig er interessert i å få høre om. Merkelig at ingen av de kloke hodene her ser ting på den måten... Har du erfaring innen salg Håkon? Hørest nesten ut som at du har gått på diverse salgskurs. For på de salgskurs jeg har vært på har ofte agendaen vært at man ikke trenger å vite så mye detaljer om produktet man skal selge. Jeg mener at dette er feil. En bilselger bør da vite minst like mye om de biler han/hun selger som en elkjøpansatt (bare et eksempel) vet om vaskemaskiner! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Januar 14, 2007 Share Skrevet Januar 14, 2007 Troderud bil, hønefoss.. de har peiling.de hjalp til uten noe betaling, da navigasjons systemet krasja i 2006 525 turbo dieselen vår.. den importerte vi, ennå var det ikke noe problem! kjempe ålreite se altså! Nå har jo en 2006 garanti, så de må utføre arbeidet gratis. Jeg har forøvrig positive erfaringer med Tronrud Bil også.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Januar 14, 2007 Share Skrevet Januar 14, 2007 100 % einig med deg Espen M33! Når du skal gjere ein dyr invistering, så foretrekker du helst at dei du KJØPER varen av, VEIT ke dei snakker om! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet Januar 14, 2007 Share Skrevet Januar 14, 2007 100 % einig med deg Espen M33! Når du skal gjere ein dyr invistering, så foretrekker du helst at dei du KJØPER varen av, VEIT ke dei snakker om! Er og helt enig, en kunde må få vite detaljer om produktet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Januar 14, 2007 Share Skrevet Januar 14, 2007 Man trenger egentlig ikke noen spesiell utdannelse for å selge biler, og derfor er det mange som tar lett på det, og som ikke sitter på den kunnskapen mange her kan på rams. Det er klart at man må ha kunnskap om det man selger, men det er også grenser for hvor mye man egentlig trenger å vite for å kunne selge en bil. Dette er veldig avhengig av hvem man selger til. Det er mange som kjøper biler uten å ane hvordan en motor eller girkasse fungerer, men likefult skal de ha en bil. Hadde forbrukerene krevd at en simpel bilselger skulle kunne alle de tingene dere bemerker så kanskje de hadde det, men faktum er at vi her på Bimmers er en relativt liten del av det man kan kalle potensielle bilkøpere. Ikke vanlige mennesker som innehar den vanvittige kunnskapen mange her har. Jeg tror det er mye viktigere å kunne identifisere kundens behov og ønsker fremfor å kunne alle mulige tekniske løsninger. Har man oversikten over hva kunden egenlig ønsker å kjøpe, hva han trenger og hva som er man mye nærere salg enn om man prater i vei om tekniske løsninger meget få mennesker egentlig er interessert i å få høre om. Merkelig at ingen av de kloke hodene her ser ting på den måten... Har du erfaring innen salg Håkon? Hørest nesten ut som at du har gått på diverse salgskurs. For på de salgskurs jeg har vært på har ofte agendaen vært at man ikke trenger å vite så mye detaljer om produktet man skal selge. Jeg mener at dette er feil. En bilselger bør da vite minst like mye om de biler han/hun selger som en elkjøpansatt (bare et eksempel) vet om vaskemaskiner! Har aldri vært på noe kurs... det er mer generelle kjøreregler for salg. (En hver selger har sin egen teknikk) Jeg er litt enig med deg, men det kommer veldig an på hva man selger, og som sagt hvem man selger til. Å ligge ett skritt forran kunden er altid viktig. Å altid kunne ha svar på noe er avgjørende om kunden sjekker ditt kunnskapsnivå. Det aller beste for en selger er selvsagt å vite alt, men ett normalt menneske som ikke er spesielt interessert i sin jobb, vil ikke gidde å tilegne seg den kunnskap som mange her på forumet mener at man bør ha. Man kan være en særs god selger uten å vite veldig mye om produktet, men jeg tror fremdeles det er best å vite mest mulig slik at man i enhver sammenheng har kontrollen og kan sno seg unna sure spørsmål ¨på en elegant måte. Er argumentene for kjøp gode nok behøver de nødvendigvis ikke å være relatert til tekniske detaljer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå