Gå til innhold

1 serie facelift

sondre
 Share

Anbefalte innlegg

Synes 1-seerien blir ordentlig tøff med 3 dører, men jeg er jo positiv til den "gamle" også.

Kan hende min kommer til å falle litt i pris siden jeg har pre facelift og de øker antall hester i 118d. Det var som pokker... Vet ikke hva jeg eventuelt kan bytte den til. liker bilen, men liker ikke å miste masse penger...

Liker du ikke å miste mye penger skulle du aldri ha kjøpt deg en relativt ny bil. Bil er og blir desverre et stort tapsobjekt.. Jeg tror ikke du har noe å frykte. 1 serie idag har jo et forholdsvis greit prisnivå i mine øyne og du kan fint selge bilen for så å kjøpe deg faceliften..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er direkte synd at BMW fjernet 520i (M54B22) fra markedet i 2005. Jeg hadde heller sett for meg at de kunne ha lagd en LE versjon som har en firesylindret motor, mens de som ønsker sekser kan fortsatt handle 520i. Når faceliften nå kommer må jeg istede velge en dyrere utgave som 523i eller 525i for å få sekser og det er synd..

Vi vet jo ikke om denne nye utgaven av N42B20 motoren finner veien til E60/61, men hvis den gjør det er 523i utgaven meningsløs. Jeg er ellers helt enig med deg i at M54B22 motoren var en betydelig mer interessant motor, men nå får man jo den samme effekten med en mindre og mer økonomisk motor... og det var nok også BMW´s begrunnelse for å ta deres mest harmoniske rekkesekser ut av sortimentet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er direkte synd at BMW fjernet 520i (M54B22) fra markedet i 2005. Jeg hadde heller sett for meg at de kunne ha lagd en LE versjon som har en firesylindret motor, mens de som ønsker sekser kan fortsatt handle 520i. Når faceliften nå kommer må jeg istede velge en dyrere utgave som 523i eller 525i for å få sekser og det er synd..

Vi vet jo ikke om denne nye utgaven av N42B20 motoren finner veien til E60/61, men hvis den gjør det er 523i utgaven meningsløs. Jeg er ellers helt enig med deg i at M54B22 motoren var en betydelig mer interessant motor, men nå får man jo den samme effekten med en mindre og mer økonomisk motor... og det var nok også BMW´s begrunnelse for å ta deres mest harmoniske rekkesekser ut av sortimentet.

Joda, jeg er forsåvidt enig med deg, men det er alikevel synd at man mister sekseren. Jeg er sikker på at N42B20 motoren blir en fin og økonomisk motor, men personlig ville jeg hatt sekser i en slik bil. Jeg syns heller at 523i har blitt mer interessant ifb. faceliften og passer bedre inn nå som den får 190hk og ikke 177hk som pre. faceliften har... Jeg må si at en 525xi blir rimelig interessant når den nå får 22,5% mindre Co2 utslipp og en avgiftsreduksjon på hele 78 786kr med automatgir.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at en 525xi blir rimelig interessant når den nå får 22,5% mindre Co2 utslipp og en avgiftsreduksjon på hele 78 786kr med automatgir

Har notert meg det samme T.A.S, denne motoren virker veldig pigg også, har ikke prøvd denne ennå, men er meget responsiv ifht 2.2 literen bl.a.

8)

Så 525Ix begynner å bli meget intresant ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes 1-seerien blir ordentlig tøff med 3 dører, men jeg er jo positiv til den "gamle" også.

Kan hende min kommer til å falle litt i pris siden jeg har pre facelift og de øker antall hester i 118d. Det var som pokker... Vet ikke hva jeg eventuelt kan bytte den til. liker bilen, men liker ikke å miste masse penger...

Liker du ikke å miste mye penger skulle du aldri ha kjøpt deg en relativt ny bil. Bil er og blir desverre et stort tapsobjekt.. Jeg tror ikke du har noe å frykte. 1 serie idag har jo et forholdsvis greit prisnivå i mine øyne og du kan fint selge bilen for så å kjøpe deg faceliften..

Ingen liker å miste penger regner jeg med, men som du sier så er det noe man må påregne når man har bil. Men hvis faller blir større en det som er "greit" kan det jo være lurt å bytte. Men har ingen annelse hva det eventuelt skulle blitt til så da er det vel greit da!!

brukte langt tid på å finne ut hva jeg skulle ha i fjor, angrer litt på at det ikke ble en strøken e46 2002 320 coupe med m-sport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg er forsåvidt enig med deg, men det er alikevel synd at man mister sekseren. Jeg er sikker på at N42B20 motoren blir en fin og økonomisk motor, men personlig ville jeg hatt sekser i en slik bil. Jeg syns heller at 523i har blitt mer interessant ifb. faceliften og passer bedre inn nå som den får 190hk og ikke 177hk som pre. faceliften har... Jeg må si at en 525xi blir rimelig interessant når den nå får 22,5% mindre Co2 utslipp og en avgiftsreduksjon på hele 78 786kr med automatgir.. :D

Ja... E60/61 525xi blir som et fornuftig alternativ til bl.a X3 3.0 en rimelig interessant modell. Dere er heldige som bor i Norge med tanke på bilprisene (akkurat det trodde jeg aldri at jeg noen gang skulle komme til å si), men nå vender vi trolig skuten hjemover om 4-5 måneder så da blir det andre saker for denne karen også... :P

Jeg liker de "små" modellene fra BMW. E30 318i, E34 518i, E39 520d... og vår E46 318d har gjort en meget god figur som hhv. lånte biler og privatbil. De har alle sammen vært betydelig bedre enn sitt rykte og spesielt E34 518i var på mange måter objektivt bedre enn den tilsvarende 520i modellen med M20B20 motor. Jeg liker absolut rekkesekser konfigurasjonen, men ikke for enhver pris... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...