Gå til innhold

BMW Quiz - vinneren hoster opp et nytt spørsmål.


Lien
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

mener den skulle sette rekord i bensingjerrighet :)

Som nevnt så er dette en E21 Alpina, bak den fæle snuta.

For ikke å dra ut dette noe lenger gir jeg rett svar til UniX.

Bladet Auto Motor Und Sport organiserte i 1981

"The Shell Kilometer Maraton"

En konkurranse for å spare drivstoff.

3 liter klassa var ikkje et tema enda,

men alikevel vann en BMW Alpina 318i

si klasse med et forbruk på 2,672 liter pr. 100 kilometer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

YES! endelig;), er på jobb til i kveld, men har veldig lyst på muligheten til å legge ut et spørsmål. så hvis dere klarer å vente noen timer hadde det vært flott!

Vi har bestemte konkurranseregler nettopp for å unngå slike situasjoner. Man har en frist på 1 time til å legge ut et nytt spørsmål... hvis ikke er det førstemann til mølla for den som føler seg kallet til å legge ut et nytt spørsmål. Hvis man legger ut et spørsmål har man 2 timer til å komme med enten mer informasjon hvis ingen har et svar... eller til å gi en tilbakemelding på et svar. Alternativt er det førstemann til mølla for den som føler seg kallet.

Reglene er like for alle... og man bør med andre ord vite på forhånd... altså før man svarer på et spørsmål... om man har tid til å være med på konkurransen. Neste runde i konkurransen åpner derfor senest 17:03... med mindre du ikke innen den tid benytter din mulighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Relger er regler, Jeg synes i grunn at "SteffenM2" Fortjener æren i og med at mitt svar var omtrent likt hans, bare litt annerledes formulert. Hvis jeg får lov vil jeg gjerne gi bort rettigheten til å komme med et nytt spørsmål til deg SteffenM2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt spørsmål (dette er ingen tråd om vekt og bensinforbruk)... :wink: ... E39 M5 og E60 M5 ble/blir ikke bygget av BMW Motorsport i Garching, men ble alle andre M5 modeller/biler produsert i Garching ?

Grunnen til at vi snakket om bensin forbruk, var vel fordi forgje personen som spurte et spm, spurte om hva den bilen ble brukt til, og den hadde satt rekord i bensin forbruk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja de eldre M5'ene ble bygget/produsert i Garching, de var og håndbygget sådan. Men karroseriet som ble brukt (535) ble produsert i dingolfing...

MEN:

E28 M5 ble produsert i Munchen fram til 1986, før de siste bilene ble produsert i Garching

edit: redigerte innlegget litt, etter jeg sjekket opp dette T.A.S :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt spørsmål (dette er ingen tråd om vekt og bensinforbruk)... :wink: ... E39 M5 og E60 M5 ble/blir ikke bygget av BMW Motorsport i Garching, men ble alle andre M5 modeller/biler produsert i Garching ?

Nei. Etter informasjonen jeg sitter på er det E28 M5 som ikke ble bygget av BMW M i Garching. E28 M5 var utgangspunket av 535i og motoren til M1 ble videreutviklet for E28 M5. E28 M5 var håndbygget av BMW M, mens BMW E34 var håndbygget av BMW M i Garching... Så svaret må da altså bli at E28 M5 ikke ble produsert i Garching.... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...