THE WOLF Skrevet Januar 30, 2007 Share Skrevet Januar 30, 2007 en ting er iallefall sikkert,smaken er som baken,hehe. det er jo ikke dårlige seter i en bil til 1,7 mill,enten det heter Bmw eller Mercedes Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Januar 30, 2007 Share Skrevet Januar 30, 2007 Det er ikke prislappen som avgjør om hvor gode setene er.. En 92 modell til 30 000kr kan ha like gode, hvis ikke bedre seter enn en 02 modell til 300 000kr.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
THE WOLF Skrevet Januar 30, 2007 Share Skrevet Januar 30, 2007 som sagt,smaken er som baken. Og det er bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Januar 30, 2007 Share Skrevet Januar 30, 2007 Man kan vel ta det som en kompliment at Mercedes prøver å herme etter BMW. Selv liker jeg nye S klassen. Både utvendig og innvendig. Har enda ikke fått prøvd nye S. E65 syns jeg ikke var store opplevelsen. E38 har MYE mer kvalitetsfølelse over seg. Spesielt innvendig. A8 er den bilen jeg syns ser finest ut og kjører best. Det er også den jeg hadde valgt skulle jeg valgt mellom E65, S eller A8. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Energetic Skrevet Januar 30, 2007 Share Skrevet Januar 30, 2007 Begge bilene har møbelfølelse innvendig, som å sitte i en stue og kjøre. Men det er vel det feite direktører liker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 30, 2007 Share Skrevet Januar 30, 2007 Begge bilene har møbelfølelse innvendig, som å sitte i en stue og kjøre. Men det er vel det feite direktører liker. Hmmm... alle direktører ser da ikke ut som John Fredriksen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Januar 31, 2007 Share Skrevet Januar 31, 2007 Det er vel det som er meningen med disse bilene? Jeg tviler på at du finner noen som kjøper S (eller 7-serie/A8 for den del) og så velger vekk utstyr pga vekt. Folk med denne typen biler trives nok ofte også best i baksetet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas1 Skrevet Januar 31, 2007 Share Skrevet Januar 31, 2007 Til opplysning litt ved siden av temaet så er det nok mer behagelig å være feit sjåfør i en BMW enn i en Mercedes. Noe av årsaken er at låsen til sikkerhetsbeltet sitter plassert høyere ved midtkonsollen i BMWer enn i Mercedeser så man slipper å pille seg i stumpen hver gang man skal sette fast sikkerhetsbeltet. Folk med denne typen biler trives nok ofte også best i baksetet. Jeg hadde sikkert ville trives veldig godt i baksetet også, men skulle jeg først ha en slik bil ville jeg nok ha rattet den selv . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
in2you Skrevet Januar 31, 2007 Share Skrevet Januar 31, 2007 det eg syns er litt rart, er at mercedes kritiserer bmw pga. interiøret og i-drive systemet. og jaggu kom jo mercedes med et interiør som ser ut som ''facelfita'' utgave av bmw's e65 7-serie. eg har aldri sagt at mercedes (eller bmw) lager stygt interiør, men det virker litt rart at mercedes tør å påstå det, for så og komme med et nesten likt (designmessig). men alt i alt, så går det vel ikkje an å si at det er stygge biler akurrat tenk om bmw og mercedes hadde slått seg sammen på en bil, bare for å se hvordan det hadde blitt gode kjøreegenskaper, bra design, status, komfortable seter og bra kvalitet... til en himmla pris men dette er selvsagt fy-fy snakk sjølv holder eg en knapp på bmw's e65, men det forutsetter at det er fine felger på bilen, kunne godt vert lik den til han som driver Risa AS for tida. en sølv/gull 7-serie med ac-schnitzer! det hadde ikkje vert feil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingard Skrevet Januar 31, 2007 Share Skrevet Januar 31, 2007 Hehe, jeg er på langt nær enig med dere begge. Jeg fatter ikke hva som er så pent med S-klasse, den er ikke spesielt spennende og har store stygge markerte hjulbuer - det som også er litt morsomt er at C-klasse giga-markerte hjulbuer på en så liten bil.. .. Hvertfall. Jeg har sett den nye S-klassen live og jeg har faktisk sittet i den. Jeg syns ikke den så bedre ut live og den var på langt nær så god og sitte i som 7 serie. Setene var harde og altfor A4 i en slik bil.. Det ligger vel i det Jan Erik Larssen fra autofil sa en gang, da han testet E500 mot 530d. "Setene i mercedes er sære, ikke gode og sitte i og passer nok en stor overvektig direktør bedre".. Damn! Den var det ikke mye å skryte av.. ser ut som en passat.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 31, 2007 Share Skrevet Januar 31, 2007 Damn! Den var det ikke mye å skryte av.. ser ut som en passat.. Hmmm... det er ikke mye Passat over W221... husk at du får den med 612 HK ved 4750 rpm og 1000 Nm ved 2000 rpm også... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
in2you Skrevet Januar 31, 2007 Share Skrevet Januar 31, 2007 w221 er MYE finere i svart med amg sportspakke, men liker aller mest viss det er snakk om en s63 amg UUUuuu...! da snakker vi bil med motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Januar 31, 2007 Share Skrevet Januar 31, 2007 Damn! Den var det ikke mye å skryte av.. ser ut som en passat.. Hmmm... det er ikke mye Passat over W221... husk at du får den med 612 HK ved 4750 rpm og 1000 Nm ved 2000 rpm også... Hehe, det er ikke motoren som avgjør om bilen likner på VW Passat eller ikke.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 31, 2007 Share Skrevet Januar 31, 2007 Hehe, det er ikke motoren som avgjør om bilen likner på VW Passat eller ikke.. Nei, men saken er jo at W221 objektivt ikke ligner på en Passat... iallefall ikke mer enn E60 ligner på Lexus GS eller omvendt... ... Jeg kan se en helt begrenset likhet i siderutenes formgivning, men ellers er den nye s-klassen nettopp klassens fineste konstruksjon. E65 har ikke mye å stille opp med mot W221 i kretser utenfor et hardcore BMW miljø... E65 begynner ganske enkelt å bli en gammel modell. Motormessig er det ingen som slår Mercedes-Benz for tiden... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattrokiller Skrevet Februar 1, 2007 Share Skrevet Februar 1, 2007 Likte den forrige S-klassen bedre. LIker bare ikke de skjermene på den nye, ser så billig og påklistret ut. Er som den forrige Focusen liksom. Neste er vel opera-lamper på bakre stolper utvendig med kromlist rundt, sånn som Cadilac etc fra 70-tallet. Grunnen til at Tysk bilindustri har blitt så stor er tror jeg fordi det har vært så ingenør-topptunge bedrifter, har alltid levert et teknisk bra produkt som har vært veldig saklige og samtidig laget for fart og autobahn. Har blitt litt vel mye Krusseduller og new-edge eller hva det heter i det siste fra den kanten. Virker som VW holder stilen da. Se på nye Golfen, ikke en overflødig linje på den bilen. Eller hekken på den første 3-serien fra 70-tallet. Var jo bare ganske enkelt genial! Baken på E-46 touringen min er så full av design-linjer så ser ut som noen har gått over den med rake egentlig. Helt unødvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå