Fuzzy Skrevet Februar 8, 2007 Skrevet Februar 8, 2007 Har hatt bilen (2000 modell 320 DAT) på service i dag; desverre fant de selvsagt to ting jeg ikke likte: 1) Motorfestene er dårlige slik at motoren vibrerer mer enn normalt på tomgang. Regner med at dette er selve "gummiklossene" som motoren "står på" (Gummipute med en 10 mm gjengestang ut i hver ende - en festes i karosseri og andre enden i motor). Er det DIY å skifte disse? Noen tips og råd? 2) 6 års rustgaranti gikk selvsagt ut i september - og nå finner de begynnende rust nederst på bakdørene (bakluka ble byttet for ett drøyt år siden). Stort sett bare bobler i lakken - er det noen vits i å pusse over disse med smergel, ha på ett strøk owatrol, ett strøk zink, arkanol og dekkfarge, eller må dørene byttes? Hvordan er det å få dette på goodwill fra BMW når det er nesten ett halvt år siden rustgartantien utløp?
Ellingsen B. Skrevet Februar 9, 2007 Skrevet Februar 9, 2007 Det er ikke så dyrt for disse motorfesteforingene vil jeg tro.
Ron Jeremy Skrevet Februar 9, 2007 Skrevet Februar 9, 2007 Sinnsykt mye problemer med E46 mht rust på panser, bakluke...
Fuzzy Skrevet Februar 9, 2007 Forfatter Skrevet Februar 9, 2007 Det er ikke så dyrt for disse motorfesteforingene vil jeg tro. Fått pris på 2.502,- for bytting inkl mva. Ser at delene koster ca 1000,- inkl mva på gsbildeler.
Fuzzy Skrevet Februar 9, 2007 Forfatter Skrevet Februar 9, 2007 Sinnsykt mye problemer med E46 mht rust på panser, bakluke... Ja; superkjipt Blir det bra nok om man pusser ned selv; legger på owatrol, zink og arkanol + farge og klarlakk fra sprayboks? Rusten er jo på ett "ikke synlig" sted. Eller må man ha proff 2-komponent kjemi for å fikse slikt? Fått pris på 8.125,- for fiksing på merkeverksted - synes det var litt stiv pris men det er klart det er noe arbeid - og det gis vel en form for garanti på jobber som er gjort også...
Fredrik Skrevet Februar 9, 2007 Skrevet Februar 9, 2007 Det er trist at mange har problemer med E39/E46 og rust, men bildet er ikke entydig... det er bare så kjipt for de som opplever det. Jeg tror ikke at Koed skal ha mer enn 1500 kroner inkl. moms for en brukt bakdør til en E46 Touring (forhåpentligvis uten rust)... og det kan være verdt en tanke. Vedr. motorfestene... hvor langt har bilen kjørt og er den evt. chippet ?
Fuzzy Skrevet Februar 9, 2007 Forfatter Skrevet Februar 9, 2007 Vedr. motorfestene... hvor langt har bilen kjørt og er den evt. chippet ? 124763 km - ikke chippet.
Fredrik Skrevet Februar 9, 2007 Skrevet Februar 9, 2007 124763 km - ikke chippet. At motorfestene skal skiftes så tidlig er spesielt. Jeg måtte for mange år siden skifte motorfestene ved ca. 90000 Km på en Mercedes-Benz W201 190E 2,3 med automatgear... trolig pga. for mange og harde manuelle nedgearinger (les: kickdownfunksjonen på gamle pneumatiske automatgearkasser fra Mercedes-Benz er ikke kjent for å være hurtige). Jeg ville ha snakket litt med BMW om en mulig delgaranti (type 50%) på disse festene... de bør holde lenger enn knapt 125000 Km.
E30 ex Skrevet Februar 11, 2007 Skrevet Februar 11, 2007 Jeg ble litt bekymret for rust på min 04/05 e46 etter allt prate rundt det på div fora. Så jeg tok kontakt med BMW norge og spurte hvordan det lå an. Han sa at det hadde vært noe reklamasjon på tidlige e46 modeller, men ennå ikke en eneste på 03 og nyere. Samtidig kunne han fortelle at på 04 og nyere er garantitiden utvidet til 12år.
Innovation Skrevet Februar 11, 2007 Skrevet Februar 11, 2007 Jeg ble litt bekymret for rust på min 04/05 e46 etter allt prate rundt det på div fora. Så jeg tok kontakt med BMW norge og spurte hvordan det lå an.Han sa at det hadde vært noe reklamasjon på tidlige e46 modeller, men ennå ikke en eneste på 03 og nyere. Samtidig kunne han fortelle at på 04 og nyere er garantitiden utvidet til 12år. Stiller meg undrende til informasjonen og den noe raske konklusjonen fra BMW Norge på dette. Jeg skal i alle fall ha min inn til Tronrud for å bytte panser, bakluke og førerdør. Alt på grunn av rust på min 04 mod. Tar det for gitt at Tronrud har rapportert dette til BMW Norge, i og med at det er BMW som gir garantien og ikke lokal forhandler. Ville i alle fall ikke tatt det BMW sier i denne forbindelsen som "god fisk"...
Ron Jeremy Skrevet Februar 11, 2007 Skrevet Februar 11, 2007 Jeg ble litt bekymret for rust på min 04/05 e46 etter allt prate rundt det på div fora. Så jeg tok kontakt med BMW norge og spurte hvordan det lå an.Han sa at det hadde vært noe reklamasjon på tidlige e46 modeller, men ennå ikke en eneste på 03 og nyere. Samtidig kunne han fortelle at på 04 og nyere er garantitiden utvidet til 12år. Stiller meg undrende til informasjonen og den noe raske konklusjonen fra BMW Norge på dette. Jeg skal i alle fall ha min inn til Tronrud for å bytte panser, bakluke og førerdør. Alt på grunn av rust på min 04 mod. Tar det for gitt at Tronrud har rapportert dette til BMW Norge, i og med at det er BMW som gir garantien og ikke lokal forhandler. Ville i alle fall ikke tatt det BMW sier i denne forbindelsen som "god fisk"... Rust på en 04 mod E46? Er ikke det litt nytt da?
Fredrik Skrevet Februar 11, 2007 Skrevet Februar 11, 2007 Rust på en 04 mod E46? Er ikke det litt nytt da? Enig... og det som virkelig er merkelig er at rustproblemer på E46 ikke er spesielt kommentert i undersøkelser fra NAF og/eller den danske ekvivalenten FDM... E39 derimot...
Evopower Skrevet Februar 11, 2007 Skrevet Februar 11, 2007 har hørt at e46 har mye problemer med rust, og tror nok at de modellene etter 04 ruster like mye bare de får noen år til på baken det jeg stiller meg undrende til, er at jeg trodde en bilprodusent utviklet bilene sine hele tiden, det vil si at for hver modell som kommer så skal den ha mindre og mindre feil, i teorien så ville vi fått en feilfri bil om 20 år. Et eksempel på dette er min 84 modell e28 som ikke har antydning til rust på bakluke og panser. Hvorfor går utviklingen feil vei!? Når det gjelder rust på E39, har jeg ikke opplevd store rustproblemer, men det er det kanskje andre som har gjort.. Men når det gjelder topic, så tror jeg ikke du får dekket noe på garanti. Men motorfestene klarer du kanskje å bytte selv? sparer deg for en 1000 lapp der vertfall. Bakluke og panser er billig hos koed, så får du en lakkerer til å rustbehandle og lakke delene for deg.
Innovation Skrevet Februar 11, 2007 Skrevet Februar 11, 2007 Rust på en 04 mod E46? Er ikke det litt nytt da? Enig... og det som virkelig er merkelig er at rustproblemer på E46 ikke er spesielt kommentert i undersøkelser fra NAF og/eller den danske ekvivalenten FDM... E39 derimot... Jo, det er DEFINITIVT for tidlig Det var etter flere innlegg på dette forumet om rustproblemer jeg selv ville kontrollere. Etter en rask tur med lommelykt døde gleden av å kjøre min første BMW rimelig kjapt. Bilen 2,5 år gammel! Har kjørt Audi i over 10 år og har ikke sett rust. Heldigvis har Tronrud god service, og jeg skal inn for å bytte nevnte deler i mars. Forklaringen fra Tronrud var som følger; Kitten som er benyttet i falsen på denne modellen har lett for å "krype". Dette medfører luftlommer mellom kitten og lakken. Kommer det en sprekk i lakken da, så er det gjort... Forferdelig trist når man har en så ny bil!
Fredrik Skrevet Februar 11, 2007 Skrevet Februar 11, 2007 Jo, det er DEFINITIVT for tidlig Det var etter flere innlegg på dette forumet om rustproblemer jeg selv ville kontrollere. Etter en rask tur med lommelykt døde gleden av å kjøre min første BMW rimelig kjapt. Bilen 2,5 år gammel! Har kjørt Audi i over 10 år og har ikke sett rust. Heldigvis har Tronrud god service, og jeg skal inn for å bytte nevnte deler i mars. Forklaringen fra Tronrud var som følger; Kitten som er benyttet i falsen på denne modellen har lett for å "krype". Dette medfører luftlommer mellom kitten og lakken. Kommer det en sprekk i lakken da, så er det gjort... Forferdelig trist når man har en så ny bil! Det er jeg helt enig... selvom jeg så langt har vært heldig med min E46 som er produsert i november 2002. Jeg har bl.a skrevet dette og dette om elendigheten tidligere...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå