Gå til innhold

Bilder fra USA ! oppdatert 9.feb- har hentet bilen i norge

Anbefalte innlegg

Skrevet

I morgen drar jeg ! Med SAS sin flight "Scandinavian 926 heavy" fra Dulles til Bergen , via køpenhavn !

var på "biltilsynet" i går, å leverte skiltene fra BMW`en, og fikk et straffegebyr på 150 dollar,for å ha kjørt noen dager uten forsikring, men jeg sa jeg skulle komme tilbake senere å betale ;)

men kommer nok til å rømme landet!

• Svar 435
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Vi mangler jo å få vite hva som er favoritflyet... både i forhold til hva du selv kan fly og hva du kunne tenke deg å fly. Jeg har bare en historisk og teoretisk interesse for fly, men jeg mine favoritfly er

og naturligvis
... Spitfire Low Pass.... 8)
Skrevet
Vi mangler jo å få vite hva som er favoritflyet... både i forhold til hva du selv kan fly og hva du kunne tenke deg å fly. Jeg har bare en historisk og teoretisk interesse for fly, men jeg mine favoritfly er
og naturligvis
... Spitfire Low Pass.... 8)

vel,mitt favorittfly av de jeg har flydd her borte er nok Piper seminole på førsteplass. i hovedsak fordi det har 2 motorer og er gøyere å fly,og er mest verdifull tid å ha i loggboken i forhold til jobb-søking

men har og flydd litt piper Navajo

,det var morro

wltqiyqf0jdu9nwna563.jpg

så har jeg flydd Diamond da-40, som har joystick kontroll, var interesant det og

au6pzizlvwedv2joihz8.jpg

bortsett fra det så har jeg for det meste flydd Cessna 172 , er de vi har flest av, men har og noen piper archer, en Socata trinidad GT, og en c-182 med glasscockpit.

men hender jeg får kunder som har sitt eget fly , og flyr vi av og til Mooney , bonanza osv

men her er altså piper seminolen, bildet for anledningen er en tur til Marthas vineyard. fløy opp dit på 10.000 fot, 40 nautiske mil fra kysten av new york.

tq19p3au3zl03iot9jjy.jpg

men drømmen når jeg kommer hjem er å få jobb i Widerøe eller Norwegian. jeg har rikelig mer enn timekravene til Widerøe

1tlgzit6p8j0pztue5aa.jpg

Skrevet
Men Norwegian har jo kun jetfly? Krever det annen opplæring/flere flytimer?

krever en typerating , det gjør forsåvidt Dash 8 også.

en typerating på 737 koster ca 200.000,- så kansje jeg må selge bimmeren min å kjøpe typerating for å få jobb der ;)

Skrevet

nå er jeg hjemme i norge folkens!!

var 2 fine år i USA med oppturer og nedturer, men overalt en fin opplevelse å bo i utlandet en periode.

takk for alle som har lest og kommet med gode tilbakemeldinger !

dere er en fin gjeng !

nå er jeg på østlandet hos dama i BØ, men skal til Oslo i morgen.

er fint å være hjemme på "bjærget" igjen , selv om man får bare 21 liter bensin for 300 kroner ;)

heia norge! og takk for nå!

Skrevet
Vært artig å følge med på disse 28 sidene,

kjempe fint at du lagde denne tråden.

Godt å være hjemme igjen?

åh ja, du aner ikke hvor digg det er å være tilbake i norge!

har hvert mye sammen med jenta mi også,og tilbringer tid med familien. nå jobber jeg lit for pappa,og kjører ambulansebåt,men må bli flinkere å lese nå ;) skal på kurs i Ålesund den 17. november,og må lese mye innen den tid.

jeg forventer også at bilen min kommer til landet om 2-3 uker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...