Fredrik 90 Skrevet Mai 22, 2022 Share Skrevet Mai 22, 2022 12 timer siden, Haug523 skrev: Jepp, og bensin er faset ut, da blir det en dyr pokal å ha i garasjen. Det vil i vår levetid alltid være mulig å få tanket diesel og bensin, så dette ser jeg ikke på som noen bekymring. Transportnæringen, landbruket, båter, motorsykler, veteranbiler, vanlige biler (100% elbil salg skjer aldri) og veldig mye annet vil være avhengig av drivstoff i all uoverskuelig fremtid. Også er det viktig å skille mellom det bildet media i Norge skaper og hva som faktisk er realiteten rund oss i Europa og resten av verden. Det vil alltid være dem som roper høyest i kommentarfeltet, på lunsjrommet, i media eller i sosiale lag at fossilbilens dager er straks talte. Ikke frykt elektrifiseringen, den er ganske harmløs så lenge du har bensin (eller diesel) i blodet 👍 Ampera og sveigis reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Mai 23, 2022 Share Skrevet Mai 23, 2022 10 timer siden, Fredrik 90 skrev: Det vil i vår levetid alltid være mulig å få tanket diesel og bensin, så dette ser jeg ikke på som noen bekymring. Transportnæringen, landbruket, båter, motorsykler, veteranbiler, vanlige biler (100% elbil salg skjer aldri) og veldig mye annet vil være avhengig av drivstoff i all uoverskuelig fremtid. Også er det viktig å skille mellom det bildet media i Norge skaper og hva som faktisk er realiteten rund oss i Europa og resten av verden. Det vil alltid være dem som roper høyest i kommentarfeltet, på lunsjrommet, i media eller i sosiale lag at fossilbilens dager er straks talte. Ikke frykt elektrifiseringen, den er ganske harmløs så lenge du har bensin (eller diesel) i blodet 👍 Med de drivstoff prisene vi ser nå, tror jeg ting vil skje mye raskere enn vi tror, folk er ikke interessert i å betale myye mer enn de må for en rekke varer og tjenester og da må det tiltak til som elektrifisering desverre, man ser det jo godt i anleggsbransjen blant annet, jeg håper jo jeg tar feil selvfølgelig men jeg vil si det spøker litt for oss Fossil hoder for tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trulsen Skrevet Mai 23, 2022 Forfatter Share Skrevet Mai 23, 2022 17 minutes ago, Haug523 said: Med de drivstoff prisene vi ser nå, tror jeg ting vil skje mye raskere enn vi tror, folk er ikke interessert i å betale myye mer enn de må for en rekke varer og tjenester og da må det tiltak til som elektrifisering desverre, man ser det jo godt i anleggsbransjen blant annet, jeg håper jo jeg tar feil selvfølgelig men jeg vil si det spøker litt for oss Fossil hoder for tiden. Jeg tror du til en viss grad har rett. Men på samme tid så er jeg usikker på om folk er interessert i å kjøpe elbil når de blir momsa og i tillegg prisen på strøm skyter i været. Jeg tror prisene vi ser i dag bare er en smakebit på hva vi har i vente med regjeringens mislykkede strømpolitikk. Jeg har både elbil og dieselbil og å reise på ferie med elbil er per i dag ikke økonomisk i forhold til dieselbil for mitt vedkommende. Lader jeg hjemme er det billig, men når jeg bruker 1500kr i strøm tur/retur Bergen og det koster meg med dagens priser og dieselbil rundt 12-1300kr så velger jeg lett diesel på en sånn tur. Nå er denne tråden 15 år gammel. Vi får plukke den frem igjen om nye 15 år og se hvor vi er da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smashy Skrevet Mai 23, 2022 Share Skrevet Mai 23, 2022 1 hour ago, Trulsen said: Jeg tror du til en viss grad har rett. Men på samme tid så er jeg usikker på om folk er interessert i å kjøpe elbil når de blir momsa og i tillegg prisen på strøm skyter i været. Jeg tror prisene vi ser i dag bare er en smakebit på hva vi har i vente med regjeringens mislykkede strømpolitikk. Jeg har både elbil og dieselbil og å reise på ferie med elbil er per i dag ikke økonomisk i forhold til dieselbil for mitt vedkommende. Lader jeg hjemme er det billig, men når jeg bruker 1500kr i strøm tur/retur Bergen og det koster meg med dagens priser og dieselbil rundt 12-1300kr så velger jeg lett diesel på en sånn tur. Nå er denne tråden 15 år gammel. Vi får plukke den frem igjen om nye 15 år og se hvor vi er da Jeg tror du er inne på noe her. Tenker det samme etterhvert som elektrifiseringen går fremover vil kostnadsbildet flyttes sakte men sikkert over på elektrisitet enn fossilt drivstoff. Spent på utviklingen ift strømnett og kostnader. Tipper vi får en jevnere pris mellom områdene i Norge etterhvert. Høyere kapasitet på stamnettet mellom regionene vil jevne ut prisen; sannsynligvis vil de billige regionene blir like dyre som resten. Begynnelsen på slutten for råbillig strøm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå