Gå til innhold

Skal ha oss ny (familie)bil, men hva.....??

Share

Hva velger jeg?  

73 stemmer

1. 1. Hva velger jeg?

• VW Passelat
      14
    • BMW's 5-serie
      59
    • Mitsuhippi/Toyota/Nissan el.l
      1

Anbefalte innlegg

Er som topic sier ute etter en (familie)bil... Det SKAL være stasjonsvogn, nyere enn -97 og ikke koste mer enn 150 000.- Det jeg lurer på er;

Med hvilken bil får jeg mest for pengene? Har sett på BMW's 5 serie touring, og diverse andre også, men greier liksom ikke helt å falle ned på ett endelig valg. Har tenkt litt på Passelat grunnet at de har EKSTREMT god plass i baksetet f.eks... Jeg er vel det man kaller for BMWfanatiker, men er åpen for andre bilmerker også. Vi vil uansett beholde E36 318'en vår ;)

Men vil som sagt ha en større bil til ferieturer og lignende...

Og skal jeg velge diesel eller bensin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei Kai, da har jeg lagt inn en stemme på E39. Etter min mening en av BMW's beste biler. Søsteren min kjøpte seg Passat som familiebil for ikke så lenge siden og hun har vært belemret med noe problemer for å si det sånn. Tredje alternativet ditt blir vel egentlig mindre biler. Har nettopp kjøpt Mondeo som konebil og man kan vel egentlig sammenligen dem med den, ikke spesielt store.

Det er en del E39 ute på markedet, tror du kan finne en du liker til riktig pris hvis du bruker litt tid på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal ha nyest mulig bil, med lavest mulig kilometerstand i den klassen så kommer en liksom ikke unna passat stasjonsvogn. E39 touring i den prisklassen har som regel en god del kilometer på nakken... Så det blir en vurdering mellom følelser og fornuft :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel hva man kan kalle en styrt avstemning :wink:

Det jeg må si, er hvor utrolig godt BMWer holder seg utseendemessig. Med tanke på at E39 er et over 10 år gammelt design, er det imponerende hvor pen den fortsatt er!

Edit:

Dersom du ikke er Audi-hater, så ville jeg vurdert det også. Prismessig er det ikke så stor forskjell på brukt A6 og Passat. Årsaken til det er at mange tenker "Passat er jo billigere", og dermed blir etterspørselen stor, som igjen holder prisen oppe. Etter min mening er den gamle Passaten ur-kjedelig. A6en er en veldig god og komfortabel bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E39 er en svært god bil, men jeg vil tro at du får en mer problemfri om du velger en Toyota Avensis. Synd, men sant. Min svoger har en Toyota Avensis som har rullet godt over 150 000km og han har ikke hatt store problemene, storfornøyd. Eldre Volkswagen har jeg ingen erfaring med, annet enn at det har vært en del problemer med de - etter hva jeg har hørt. Hjertet sier E39, men fornuften sier Avensis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal ha nyest mulig bil, med lavest mulig kilometerstand i den klassen så kommer en liksom ikke unna passat stasjonsvogn. E39 touring i den prisklassen har som regel en god del kilometer på nakken... Så det blir en vurdering mellom følelser og fornuft :wink:

For å si det rett ut; Hjertet mitt sier selvsagt E39, men hjertet som jeg bor sammen med er litt i tvil, da en E39 i den prisklassen stort sett er bensinsekser... Og som i hennes øyne er en bensinsluker! Hun er den fornuftige av oss. Har kjørt mye avensis, og det er greie biler, men UTROLIG kjedelige.... Diesel E39'er er det langt imellom som ikke har bikket 300 000km til under 150 000.- Er litt tilbøyelig til Passaten selv. Men jeg har ikke prøvd den selv.... Det er selvsagt noe jeg må gjøre før jeg bestemmer meg, men jeg har ikke hastverk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får jo facelift versjonen av passat til rundt den prisen, så de er jo ikke så altfor stygge...

4_-642651083.jpg

03_777901621.jpg

Når du nevner toyota avensis så får du vel ikke den nyeste versjonen til den prisen? da blir det jo den gamle stygge varianten med mindre du vil ha en ny modell med nærmere 300k på telleren..

10003288_303650_2_1_603l.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, den Avensisen er jo liten innvendig da. Så det er jo temmelig uaktuelt. Fikk ett tips i retning SAAB 9-5 Estate, men den liker jeg ikke! Samme med ALLE koreanere o.l.... Passatene BalleKnalle viser her er pene biler. Og så lenge jeg har 318'en på tunet så får jeg min daglige Bimmerdose ;) Men E39 er jo unektelig ett alternaiv da, men har mest lyst på diesel, og da er E39 straks ute av dansen :( Vet om en jeg får til 110k, men den har gått 400 000km! Det er litt for langt dessverre.... Når det er sagt, så har jeg hatt den på prøve og det er en MEGET god og tight bil, og i god stand for å ha gått så langt....

Du spør på et BMW forum om hvilke av de bilene du burde gå for.

hmm.. jeg vet ikke helt jeg :-k

Det er vel ingen tvil om at 5`ern er det beste valget her.

Du får en 523i touring til rundt 150K

Jaja, det får så være. Jeg spør her fordi det er mange oppegående folk her, og som ikke nødvendigvis har skylapper på seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med et så begrenset budsjett bør du ikke kjøpe en E39... gammel luksus har dessverre en lei tendens til å koste alt for mange penger. Gå for en mest mulig ny Passat eller Toyota... en nyere 5-serie kan du alltids kjøpe når økonomien blir litt mer fleksibel. Et alternativ er å kikke på en tidlig E46 Touring med en av de mindre bensinmotorene. Den modellen er objektivt stor nok til en liten familie og bør ikke koste alt for mange kronene i drift/vedlikehold. Allikevel vil jeg mene at du får betydelig mer for pengene hvis du kjøper en Passat eller en Toyota.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min stemme gikk faktisk til Passat.

Det er fordi mor mi har en 2001mod 130 hk passat.

og chipper du denne til 180 er den heelt syk!

å denne går no sinnsykt for å være en 1.9tdi.

samt den er veldi diesel gjerrig, brukte på langkjøring, 2stk i bil på ferietur til sverige 0.48 på mila...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kommer an på hvor bortskjemt du er med lite feil og problemer på de bilene du har hatt, men alle biler i VAG konsernet og alle Koreanske biler har desverre for dårlig kvalitet. Japansk eller fransk etter 2002 er bra. citroen nå til dags kjører samme kvalitetssikringssystemet som toyota, men hvordan de blir om noen år er vanskelig å si. peugeot 406 stasjonsvogn fra 1998 er en vedlig behagelig bil og går bra med turbodieselen. at de er populære som taxi sier vel litt om kvaliteten, men fremdeles langt unna japanske biler og bmw når det gjelder kvalitet!

denne typen her er bra! De fikk designhjelp av bmw på frontfangeren :wink:http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1476561

Disse er ganske nye og diesel:

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1479181

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1490025

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...