Gå til innhold

EGR-ventil / Bypass-erstatning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jo det vil det jo være, men blir det helt skikkelig da? Er mange som blender både vakumslanger og eksos røret, er dette en bedre løsning da?

Skrevet

Sålenge vakumslangen er blendet vil ikke EGR ventilen gjøre noe annet enn å bare være montert på motoren. Den er jo stengt av, pga en sterk fjær.

Å gjøre det slik du beskriver vil jo være å ta smør på flesk, noe jeg synes er for mye. Det går såklart an, men hva er vitsen?

Skrevet

Eneste er at a) noen egr ventiler åpner under mottrykket når de blir litt slitt (typisk m57n), og B) få helt åpen fri veg for lufta.

Har forøvrig til m47/57/67 og m47n/57n om noen skulle trenge.

Skrevet

Så du Otis mener eg burde bare blende vakumslangen nå først og satse på motfjæra holder den tett slik at kun luft kommer inn i motoren? EGR ventilen min ligger nå i et bad med sterkt vaskestoff for å få vekk alt dritten som er i den... Er vertfall ikke interessert i å sleppe all den dritten som EGR'en slipper igjennom, inn i motoren min igjen. Bare blende vakumslangen med slangeklemme og en pinne/bolt eller noe slikt da? Så blir det mer avansert senere med en slik 'spesial' laget EGR ventil.

Motoren eg har eg er forøvrig 204D1 (2.0l diesel 136 hk 2001 mod), hadde du på lager til denne, og evt pris?

Skrevet

Det fungerer slik som Otis sier. Men ja, flere velger jo en bypass også.

Jeg har til den motoren (m47)

Skrevet

Utifra hva TRF-Racing sier selv, så er ikke det noe problem mht at fjæra blir for slapp i EGR ventilen, da dette kun gjelder M57.

Derfor fastholder jeg på at blending av vakum er godt nok, sålenge det er M47.

Skrevet

ligger på 1000,- ink mva

Beste kvalitet, trenger ingen "korketavle" pakning som på flere av de som selges rundt på nettet. (for svak plate mot manifold)

Har ikke bilder liggende nei (men kan sikkert ta og sende om noen ønsker), lagd i alu, med uttak for turbotrykksmåler (plugget, så trenger ikke å bruke det), dette kan også brukes som inngang for våre vann/metanol kit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...