Schnellfahren Skrevet Juni 6, 2007 Share Skrevet Juni 6, 2007 Buy land, they are not making that anymore.... Rent økonomisk: Bil=Tap mens leilighet/hus/fast eiendom er mest sannsynlig plussinvestering (sett at du kjøper/investerer) Men så var det om du har det like morro å kjenne vinden i håret på terrassen eller i en sprek cab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juni 6, 2007 Share Skrevet Juni 6, 2007 Ja, du trenger jo ikke nødvendigvis å direkte bruke de frigjorte pengene du får på en bil. Poenget mitt er, kjøp deg en "ufornuftig og egoistisk" bil nå som du har mulighet og lyst. Det er mitt poeng også... frem til du finner en ny dame er det tut & kjør... en fremtidig ny kjæreste kommer til å be om hus og barn hun også... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Juni 6, 2007 Share Skrevet Juni 6, 2007 Jeg hadde uten tvil kjøpt leilighet. En bil til 300' er vel strengt tatt ikke dyrere enn at de fleste kan ta seg råd til det i tillegg til et huslån, med litt prioritering av midler selvsagt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Juni 6, 2007 Share Skrevet Juni 6, 2007 Interresant tråd, og jeg hiver meg på... Var i samme situasjon som deg for noen år tilbake, dengang kjøpte jeg cab'en før samlivsbruddet da. Men for en terapi det er å kjøre rundt i en cab på sommeren, men RHCP på full guffe! Hva er vitsen med lykkepiller når man har cabrio sier jeg! Nei vet du hva, få orden på hue og så kjøp deg kåk når du har roet deg, gi gass, unn deg selv en cab og nyt sommeren og livet, du finner deg alltid noe bedre dame ikke sant. P.S. Boxter ser for jævlig ut, hva er foran og bak liksom... kjøp deg en Z4, evt 6 serie cab. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dykkefaen Skrevet Juni 6, 2007 Share Skrevet Juni 6, 2007 Jeg hadde satt pengene i leilighet. Som sagt tidligere i tråden, så er egenkapital greit å ha når du skal ha lån til hus. Men jeg skjønner veeeeldig godt at det er fristende med nytt glis på 4 hjul. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Betakaroten Skrevet Juni 6, 2007 Share Skrevet Juni 6, 2007 Synd med dama ja. I dette fine været som vi har nå så burde du selvsagt kjøpe deg en Z4 som du kan cruise rundt med i sommer, det blir gøy. Også må du ikke glemme at hvis du kjøper Z4 så blir penisen din 15cm lengre, det blir den ikke hvis du kjøper boxter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Juni 6, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 6, 2007 hehe, mye bra råd her begge veier Jeg er i utgangspunktet en veldig fornuftig fyr, så å gå for bilen hadde ikke helt vært meg egentlig. Han bank-kompisen min hadde vel gått i bakken Han snakker kun om fond Sitvasjonen er jo helt ny, så jeg får regne litt på det. Vet ikke om jeg fortsetter å bo i fredrikstad eller flytter til oslo heller... hørt med 4-5 meglere nå. Uansett hvor man selger skal de ha rundt 70.000,- Det spiser jo fort av fortjenesten på huset. Vi får se... Jeg kommer tilbake med mer info uansett ...og boxter er da ikke stygg! z4 er da også "spesiell" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Juni 6, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 6, 2007 ..en av tingene som teller for z4 er selvfølgelig nyere bil, bimmers og bmwtreff, og vinter. z4 fungerer vel gjennom året. Porsche er porsche og i utgangspunktet en større drømmebil en z4, men burde jo helst vært en 911, og vinterkjøring... Fredrik: 964 er vel dyr i drift? 993 er vel et bedre (men dyrere) kjøp? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Juni 6, 2007 Share Skrevet Juni 6, 2007 hva er dette for noe? en gjeng med tøfellhelter eller? Kjøper no vel den bilen man har råd og lyst på, dame eller ei! trenger da ikke vente til det blir slutt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juni 6, 2007 Share Skrevet Juni 6, 2007 ":3t479d7v]Fredrik: 964 er vel dyr i drift? 993 er vel et bedre (men dyrere) kjøp? Porsche 993 er jo den siste varianten med en luftkjølt boxersekser og det er et minimumskrav hvis man virkelig skal være en 911 purist. Nja... 993 er vel en bedre modell fordi den er nyere (og dyrere), men 964 er mer en klassisk 911 i mine øyne iom. at den egentlig kun er en faceliftet tradisjonell 911... i motsetning til 993 som bl.a har et helt annet og mer moderne understel med en bredere sporvidde. Jeg liker en 911 med minst mulig dilldall som turbovinger/skjermer... keep it simple... som denne elegante 911 SC Coupe´en fra 1978... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
geddi Skrevet Juni 6, 2007 Share Skrevet Juni 6, 2007 Leit det med dama. Opplevde akkurat det samme. Samlivsbrudd etter 5 år, 4 år som samboer. Kjøpte meg leilighet sporenstreks og den har nå økt ca.500.000kr på 2 år. Kan ikke si jeg angrer Kjørte videre med min gamle Nissan, men nå blir det straks bimmers på meg også. Min første. Skrev kontrakt idag Så for å summere opp...kjøp deg leilighet....og hvis du har råd, kjøp deg en fet bil også Dette er ikke tidspunktet i livet ditt til å være gniten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juni 6, 2007 Share Skrevet Juni 6, 2007 Så for å summere opp...kjøp deg leilighet....og hvis du har råd, kjøp deg en fet bil også Dette er ikke tidspunktet i livet ditt til å være gniten. Det er vel egentlig det [space] har funnet ut... ellers ville han sikkert ikke ha luftet perspektivene her inne... ... Når det er nevnt... jeg ble sammen med min bedre halvdel i 1985 og før vi fikk vårt første barn i 1993 hadde vi hele 8 fabelaktige år (ca. 3000 dager) som vi brukte til å slite europeiske veier tynne med 4 stk. Porscher, 1 BMW og 2 stk. Mercedes-Benz. Jeg er med andre ord den første til å underskrive på at man skal nyte livet mens man har muligheten... og jeg er ingen tøffelhelt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Juni 6, 2007 Share Skrevet Juni 6, 2007 Nei, til å ha jobb, hus, kone, barn og stasjonsvogn har du merkelig god tid til å sitte her. Skulle nesten tro du jobbet i staten! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juni 6, 2007 Share Skrevet Juni 6, 2007 Nei, til å ha jobb, hus, kone, barn og stasjonsvogn har du merkelig god tid til å sitte her. Skulle nesten tro du jobbet i staten! Jeg er nok ikke så mye på bimmers som man skulle tro (jeg er rimelig fraværende fra klokken 23.00 til 15.00)... vi har bredbånd og jeg gidder ikke å lukke ned de enkelte sesjonene selvom jeg bl.a har hjemmekontor ved siden av. Når det er nevnt er vi heldige som bor som vi gjør... stranden er 4-5 minutter unna på sykkel, til skogen tar det 2 minutter og hestene gresser mer eller mindre ved siden av huset. For ikke å snakke om golfbanen (som jeg imidlertid ikke benytter)... er også kun 4-5 minutter unna på sykkel. Jeg har heller ingen tidkrevende hobby utover familien og bilen er mer eller mindre original som da den forlot fabrikken. Ergo blir det lett litt ekstra tid til jobb og internettet. Nå har jeg imidlertid frivillig trappet litt ned her inne iom. at jeg nå kun er moderator og ikke lenger viseadministrator... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Juni 6, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 6, 2007 hehe, du har da nok innlegg her inne om dagen likevel Nå er det jo ikke dumt å sitte med bilen jeg har nå, en del penger på banken og kun et lite studielån heller. Har bannet litt over billånet noen ganger. Nå koster jo slike som denne også rett over 300k. Rimelig perfekt egobil, og det er vel også mulig å imponere det motsatte kjønn med en slik. (Om de da ikke bare tenker : "Dust") I tillegg kan jeg jo kjøpe bilen til dama, som jeg har liggende til salgs bl.a. her på bimmers, og bruke den som vinterbil. Jeg skal vel klare å få en bra deal på den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå