Gå til innhold

Min E92 320i - Nye bilder på side 3!

Share

Anbefalte innlegg

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Grattis med NY bil!

Er selvfølgelig en flott bil, men har nå innsett at jeg aldri kommer til å forsone meg med bakdelen på den bilen. Særlig skrått forfra mot bakdelen som her... :?

IMGP0214-web.jpg

Blir for smal og rar liksom.

Men somsagt, penere bil enn det meste på veiene. Sitter godt på veien også. Prøvde en 325 for en tid tilbake og ble positivt overrasket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis.

Men du sier motoren drar godt..

Skal den ikke kjøres inn? :roll: Og såvidt jeg vet skal ikke motoren gå over 3000rpm første xxxx km, eller er det noe nytt på de nyere modellene?

Forhandleren nevnte ikke noe om dette, men det er mulig at det er rett. Tar det uansett litt pent i starten, selv om jeg ikke kunne motstå fristelsen å dra på litt et par ganger i dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen fiffig funksjon er at motoren skrur seg av hvis man setter den i fri og slipper clutchen. Å så starter den rett opp igjen når man trykker inn clutchen. Vistnok for å spare bensin i køkjøring og når man stopper på rødt lys. Var skeptisk i starten men fungerer faktisk veldig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen fiffig funksjon er at motoren skrur seg av hvis man setter den i fri og slipper clutchen. Å så starter den rett opp igjen når man trykker inn clutchen. Vistnok for å spare bensin i køkjøring og når man stopper på rødt lys. Var skeptisk i starten men fungerer faktisk veldig bra!

Det kalles effiecient dynamics, men trodde det var en option, altså noe du måtte velge?

Så det fungerer ok, ikke bare noe som virker ok på papiret liksom.

Skulle ønske yrkes sjåfører hadde denne featuren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal ikke si for sikkert med bmw, men jeg vet at jaguar kjorer inn motorene sine paa fabrikken. De har alle motorene paa rekke og rad der de kjores inn med et viss antall RPM saa naar kunden faar bilen saa er du good to go ;) og ikke bare 3000 rpm som ble nevnt her.. hehe

Alle motorer må kjøres inn før de kan brukes i en bil med varierende turtall, men det er store forskjeller på hvor mye tid og ressurser bilfabrikkene bruker på selve prosessen. Husk også at det ikke kun er motoren som bør kjøres inn/til i en bil... det er ganske mange bevegelige deler i en bil... så på den måten bør en ny bil alltid behandles litt varsomt i begynnelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis.

Men du sier motoren drar godt..

Skal den ikke kjøres inn? :roll: Og såvidt jeg vet skal ikke motoren gå over 3000rpm første xxxx km, eller er det noe nytt på de nyere modellene?

jo de nyeste skal tømmes ut av forhandleren :lol:

Nei vi får anta at den drar godt opp til 3000 da :wink:

skal ikke si for sikkert med bmw, men jeg vet at jaguar kjorer inn motorene sine paa fabrikken. De har alle motorene paa rekke og rad der de kjores inn med et viss antall RPM saa naar kunden faar bilen saa er du good to go ;) og ikke bare 3000 rpm som ble nevnt her.. hehe

Visste ikke at Jaguar gjorde det, men jeg vet at Ferrari kan sette bilen ( eller var det motoren) på benk og kjøre den inn slik at den er 100% klar for hard kjøring når man henter den på fabrikk. Det er nok også slik, som fredrik sier, at ikke bare skal motoren kjøres inn, men hele bilen og dens bevegelige deler. Å dra motoren til rødlinjen noen få ganger er vel kanskje ikke noe problem, men å gjøre det gjentatte ganger før bilen er kjørt inn er kanskje ikke så lurt.

Man kan imidlertid lure på nøyaktig hvor viktig dette er for vanlig bil med en vanlig motor. Er mange mennesker som ikke vet at motor, bremser og bilen generelt ikke er klar for store påkjenninger når den er helt ny. Hadde vært interessant å sett noen harde fakta på hva som faktisk skjer om man gir totalt blaffen i det, og bruker bilen som om den var 2 år gammel og med noen titusen på telleren.

Hva med alle de demobilene som lånes ut og som kjøres (relativt) hardt når helt nye, kanskje også mens motoren er kald en tidlig vintermorgen. Man skal jo teste bilen, right ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nydeleg farge kombinasjon på bilen din :!:

litt synd bmw har slutta med sekkser i 320.. :(

Det er jeg enig i, men dagens N42B20 motor er langt mer effektiv enn den siste "lille" rekkesekseren M54B22.

M54B22 - 170 HK ved 6250 rpm, 210 Nm ved 3500 rpm og 0,89 liter/mil.

N42B20 - 170 HK ved 6700 rpm, 210 Nm ved 4250 rpm og 0,63 liter/mil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med alle de demobilene som lånes ut og som kjøres (relativt) hardt når helt nye, kanskje også mens motoren er kald en tidlig vintermorgen. Man skal jo teste bilen, right ?

For ikke å snakke om nye biler som hentes av en lastebil (biltrailer) en kald vintermorgen ved Kielfergen eller et annet sted. Jeg skal skrive under på at motorene blir brutalt ruset for at de skal ha nok trekkraft for å komme opp på toppen lastebilen. Apropos demobiler... de bør man nok ikke kjøpe, men administrasjonsbiler/representasjonsbiler kan man med god samvittighet kjøpe. Disse bilene blir ofte kjøpt av de ansatte til gunstige priser... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...