Gå til innhold

Demokjørt bil!

fast Dog
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg hadde ikke kjøpt en demo bil av den grunn at jeg veit folk bare gir faen i den, kjører det det går på kald og ikke innkjørt motor osv...Skulle hatt mye mer avslag på en sånn bil enn det det er, hvis jeg skulle kjøpt en sånn bil. Men på en annen side, kan jo bilen være kjørt pent osv, men tviler sterkt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ingen problem med å kjøpe en demobil. Prisen bør selvsagt være lavere da gud og hvermann har fiklet og klådd med både knapper, seter og gulv. Er det noe som er ødelagt er det bare å få forhandler til å reparere det. Godtas ikke det hadde jeg vært på vei til neste forhandler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. innkjøring, så bruker forhandlerne å kjøre inn bilen før den blir en demobil for kundene....

Det er ikke helt sant... jeg og far kjørte en E70 X5 for litt siden. Den hadde bare kjørt 6 kilometer.

Sikkert forskjellig praksis rundt omkring ja..

Men spør iallefall forhandleren om denne bilen ble ordentlig innkjørt først.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. innkjøring, så bruker forhandlerne å kjøre inn bilen før den blir en demobil for kundene....

Det er ikke helt sant... jeg og far kjørte en E70 X5 for litt siden. Den hadde bare kjørt 6 kilometer.

Sikkert forskjellig praksis rundt omkring ja..

Men spør iallefall forhandleren om denne bilen ble ordentlig innkjørt først.!

Da var selgeren med oss. Uansett... Med driftstemp oppnådd og bilen ferdig med innkjøringsperiode er det ingen problem å dra ut turtallet, men å råkjøre bilen utover det den er beregnet for... hvem gjør slikt med en bil de bare låner?

Jeg tror det er trygt å kjøpe en demo bil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv demobil, og mener nå at når en kjøper en såpass ny bil så er det uansett liten sjanse for at en kommer til å oppleve videre problemer med bilen den tiden en eier den allikevel.

Jeg fikk 50.000 i rabatt på en bil som var tre mnd gammel med noen få tusen km på nakken, så jeg mener det er et godt kjøp. En skal ha i bakhodet at det største verditapet en bil har er det du får i det hjulene ruller over "dørstokken" i bilbutikken. Kjøper du en demobil slipper du nå iallefall det tapet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs litt hva slags bil det er snakk om. Er det en bil med større motor så blir det kjørt hardere. Og folk som prøekjører venter ikke til motoren er varm. Hva slags bil er det du tenker på? Jeg kan ikke så mye om motor, men regner med at hvis bilen er ordentlig rævkjørt så kommer problemet når bilen har godt litt lengre, tenk egoistisk har du fremdeles den bilen da?

Ole Jonny: Jeg vurdere sterkt å kjøpe med en presse bil fra BMW tyskland. Grunnet at de bilene som pressen kjører blir ALLE skruer i bilen skrudd enda hardere. Ett annnet aspekt er at bilprodusentene har 10% margin på antall hester i bilen og de bilene er ikke på feil side av den skalaen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med demobiler er ikke positiv, de er slitne til å ha gått så lite, men på den positive side, så er de ofte godt utstyrt.

Så kan man gjøre en bra deal på den.

Btw Håkon, hva syns du om E70, har ikke hatt gleden av å prøve denne ennå.

8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser overhodet ikke no problem i å kjøpe hverken en presse- eller demobil! Men man skal se an kjøpet, selvfølgelig(dette gjelder vel strengt tatt alle kjøp!?)! Fattern kjøpte arbeidvogn; Ford Ranger gjennom informasjonssjefen i Ford, som forøvrig er søstra te muttra... Overhodet ingen problem, og om det skulle være noe, så gjelder garantien! Da har du 3år på å finne ut om den er kjørt i stykker på de første km... Ser ikke helt at det skal være så voldsomt farlig, MEN prisen skal være betraktelig lavere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og forresten... Pressen har ikke som mål å kjøre i hjel en bil! Ser det er flere som sier at de ikke engang kjører bilen varm... Det er tull! De sitter ikke som mange andre og tenker: "Dette er ikke min bil, så jeg gir faen..."

De skal teste en bil i forhold til bruksområde, og da betyr det ikke at de må teste toppfart og 0-100 på en 316! Kjøper man en demo 330 eller 335turbo, så er en vesentlig del av prøveturen testing av sportslige egenskaper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer aldri til å kjøp en brukt bil jeg vet har vært kjørt som demobil, leiebil, pressebil, firmabil hos forhandler eller annet. Den skal i såfall være mye billigere enn tilsvarende "normale" biler på markedet. Regn med at de fleste tenker det samme. Greit nok at man kanskje sparer en del på å kjøpe den, men bruktverdien er lavere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...