Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den originale Mercedes-Benz C63 AMG er en ganske imponerende konstruksjon som BMW og Audi ikke skal ta alt for lett på. Motoren er en V8 på 6208 cm3 uten turbo og/eller kompressor... og den yter 457 HK ved 6800 rpm mer eller mindre uten å løfte lillefingeren. Dreiemomentet er brutalt med 602 Nm ved 5000 rpm... 503 Nm er tilgjengelig mellom 2000 og 6250 rpm. Motoren er lett også... 3 Kg lettere enn BMW´s nye S65B40 motor. C63 klarer 0-100 Km/t på 4,5 sekunder, men det er i hastigheter over 160 Km/t at motoren viser at det egentlig ikke finnes noen god erstatning for motorvolum. AMG har utviklet en spesiell frontaksel for C63 som har en sporvidde som er 35 mm bredere enn standard... ditto en bredere bakaksel for å gi bilen skikkelige kjøreegenskaper. Resultatet er at både CAR Magazine og TopGear Magazine mer enn antyder at BMW må utvikle en CSL variant av E92 M3 hvis de ønsker å beholde ledertrøyen i denne klassen.

• Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Så for jævlig ut, ligner på gamle E190 syns jeg.

:?

Putte en Rieger front som har kjørt hardt på testo, gjør ikke saken noe bedre, stor motor eller ei...

Når det er sagt, så syns jeg nye C ser grei ut, men klare indikasjoner hvor de vil med den modellen, litt komisk nesten.

De har jo utelukkende markedsført den "sporty" varianten, men med motorer som ikke når opp ser jeg ikke hvordan denne modellen kan bli en suksess.

Dummeste jeg har hørt, Den nye C63 AMG'en har mere effekt enn den nye M3, samt at motoren er lettere. MB er generelt jævla bra på motor, er bare at de tar ut mere i bunnen og er ikke like kompromissløse som BMW. Motorkarakteristikken til MB er mere komfortorientert enn BMW. Det at motoren til MB ikke holder mål er rett å slett bare idiotisk.

Er det det dummeste du har hørt?

:roll:

Smaken er som baken, jeg syns bare den så jævlig ut, min mening.

Mht motorer, sjekk motoren til nye C klassen opp mot E90/91/92, og se hva jeg mener om ikke å holde mål.

At MB kan lage motorer med heftig effekt er ikke noe nytt, men de har ikke laget noen bil som dynamisk har vært bedre enn BMW.

De fleste går fort rett frem, som Auda tidligre gjorde, kommer det svinger, så blir det verre, da er BMW bedre, og igjen Porsche ennå bedre igjen.

8)

Skrevet

720hk i en slik bil!!! Spørsmålet da er om de klarer å få den kjørbar. Jeg tror ikke BMW kommer til å henge seg på den der, til det så setter de nok kriterier på andre områder for høyt, og jeg er enig med BMW.

Ønsker man en killer mot den der er det bare å kjøpe seg en BMW M5 fra Currency Motor Car`s. Hva med en E60 M5 med 810hk, 400hk og 0-100 på 3,6sek :wink:

http://e24.no/eksklusiv/bilogbaat/article1703049.ece

_M5_Earey101AA_jpg_530609t.jpg

Ikke problem å dra ut hk fra en slik motor, men det skal være en sammenheng her. Ikke noe problem å få en Atos til spurte 0-100 på 5sek. Men det gjør ikke akkurat bilen komplett av den grunn 8)

Det er på dette området BMW har skilt seg markert ut fra Mercedes og Audi(Audi har kommet nært med sin siste :( ). Ingen tvil om at Mercedes og Audi kan å lage motorer, men spesielt Mercedes har holdt en helt annen filosofi.

Designessig så var denne en katastrofe. Designet henger jo ikke sammen i det hele tatt :shock: Den fronten hadde kanskje passet bedre på en firkantet 190, men ikke på en Bangle light form [-(

Skrevet
At MB kan lage motorer med heftig effekt er ikke noe nytt, men de har ikke laget noen bil som dynamisk har vært bedre enn BMW.

La oss håpe at det gjelder for den nye C63 også... jeg føler meg ikke helt sikker iom. at marginene i BMW´s favør blir mindre og mindre år for år. CAR skriver bl.a at tradisjonelle Mercedes-Benz kunder nå kommer til å bli skuffet når det gjelder C63... selv E92 M3 er mer komfortabel, men at det er prisen Mercedes-Benz må betale for å konkurrere direkte med BMW´s mest sofistikerte modeller. Dette er imidlertid relativt store og tunge biler... C63 veier 1730 Kg og E92 M3 veier 1655 Kg... og de egner seg nok derfor uansett best til relativt hurtige baner/veier som f.eks Nürburgring/Autobahn.

Skrevet

La oss håpe at det gjelder for den nye C63 også... jeg føler meg ikke helt sikker iom. at marginene i BMW´s favør blir mindre og mindre år for år. CAR skriver bl.a at tradisjonelle Mercedes-Benz kunder nå kommer til å bli skuffet når det gjelder C63... selv E92 M3 er mer komfortabel, men at det er prisen Mercedes-Benz må betale for å konkurrere direkte med BMW´s mest sofistikerte modeller. Dette er imidlertid relativt store og tunge biler... C63 veier 1730 Kg og E92 M3 veier 1655 Kg... og de egner seg nok derfor uansett best til relativt hurtige baner/veier som f.eks Nürburgring/Autobahn.

Ser ikke noe gærnt i at Mercedes prøver å komme seg i angrepsposisjon mot BMW, som Audi har gjort. Det bør vel egentlig bare resultere i enda bedre varer fra BMW :D Og igjen så er det jo en kreditt til oss som hele tiden har sagt at dette er hvordan en bil skal være 8)

Mulig det gir resultat i form av at hk kappløpet stagnerer litt, og vi istedet får ett jevnere kappløp i form av kjøreegenskaper? Kan hende vi ender opp med en M3 til den nette sum av +2mill som veier i underkant av 1200kg :wink: Da er man inne på supersportsbil da :!:

Det verste som kan skje er at BMW går andre veien og begynner med understyrte, duvende biler for folk med hatt :whut:

Skrevet

Det verste som kan skje er at BMW går andre veien og begynner med understyrte, duvende biler for folk med hatt :whut:

Tja... BMW gjør da et godt forsøk med modeller som E87 116i, E90 316i, E60/61 520d og X3 2.0i... om ikke akkurat understyrte og duvende - så iallefall undermotoriserte og relativt langsomme i forhold til de andre modellene fra BMW... :roll:

Skrevet
720hk i en slik bil!!! Spørsmålet da er om de klarer å få den kjørbar. Jeg tror ikke BMW kommer til å henge seg på den der, til det så setter de nok kriterier på andre områder for høyt, og jeg er enig med BMW.

Ønsker man en killer mot den der er det bare å kjøpe seg en BMW M5 fra Currency Motor Car`s. Hva med en E60 M5 med 810hk, 400hk og 0-100 på 3,6sek :wink:

http://e24.no/eksklusiv/bilogbaat/article1703049.ece

_M5_Earey101AA_jpg_530609t.jpg

Ikke problem å dra ut hk fra en slik motor, men det skal være en sammenheng her. Ikke noe problem å få en Atos til spurte 0-100 på 5sek. Men det gjør ikke akkurat bilen komplett av den grunn 8)

Det er på dette området BMW har skilt seg markert ut fra Mercedes og Audi(Audi har kommet nært med sin siste :( ). Ingen tvil om at Mercedes og Audi kan å lage motorer, men spesielt Mercedes har holdt en helt annen filosofi.

Designessig så var denne en katastrofe. Designet henger jo ikke sammen i det hele tatt :shock: Den fronten hadde kanskje passet bedre på en firkantet 190, men ikke på en Bangle light form [-(

Vil heller si den BMW'en er verdens raskeste familiebil ja, ikke den merca :)

Skrevet

Tja... BMW gjør da et godt forsøk med modeller som E87 116i, E90 316i, E60/61 520d og X3 2.0i... om ikke akkurat understyrte og duvende - så iallefall undermotoriserte og relativt langsomme i forhold til de andre modellene fra BMW... :roll:

Jau da, er ikke akkurat M3 effekt det du nevner der nei, men sammelignet med sine respektive konkurenter i samme kategori så mener jeg de leverer langt bedre kjørebarhet sammenlignet med konkurentenes versjon med tilsvarende motor. Tror det hadde blitt dårlig butikk for BMW å kun leve av M3 og M5 :roll:

Har ikke prøvd 316i og X3 2,0i, men spesilet 116i holder en kjøreglede i denne klassen jeg tror kanskje kun Mini`n utfordrer. Har ikke prøvd alt selvsagt, men mye forskjellig. Tenker da spesielt på A3 og A-B.klassen med tilsvarende motorer. Det som dreper 520d mest for min del er ikke mangelen på krefter, de ville holdt for meg. "Problemet" var lyden faktisk, men dette er flispikeri i det store og hele. Bilen kjører jo meget bra. Hadde ikke vært meg imot med en E61 M-sport 520d. Får vel reaksjoner nå, men en X3 2,0d M-sport hadde jeg virkelig også kunne tenkt meg. Vet at BMW i Kristiansund har bestilt en X6, og jeg håper å få grini meg til en testrunde om ikke så altfor lenge :iwant:

Men som jeg nå tror nesten alle her inne er enige i, Audi har tatt ett STORT steg i riktig retning. Den nye C-klassen har jeg ikke prøvd, så der kan jeg ikke uttale meg enda, men pen er den sportutgaven. Ikke alle, inkl meg selv, som har råd/prioriterer en M versjon. Men jeg vil ha det pene utseendet og den spesielle atmosfæren det er å kjøre en BMW, om det kan være ett dekkende ord for hva jeg mener?

Ikke akkurat noen racerbil det jeg kjører nå heller, men jeg kan ikke se en annen bil i denne prisklassen/størrelsen jeg ville byttet med.

Akkurat for øyeblikket så duver min også som en Cadilac uten dempere da jeg fortsatt :evil: ikke har fått byttet demperne framme. Men disse er tross alt punktert da.

Skrevet
Hvorfor skulle BMW henge seg på Brabus? Brabus er jo ikke Mercedes. Må jo heller sammenligne ASC eller Alpina med brabus da, eller hva med M3 ESS kompressor :P

Selv disse må jo nesten regnes for moped kontra det som Currency Motor Car`s ovenfor oppgir. I ren effekt vel og merke, kjøreegenskapene blir en helt annen ting. Currency Motor Car`s er fra USA, og jeg tror ikke den bilen er like enkel å ratte rundt en bane med masse teknisk vanskelige svinger, samme som med Brabus. På baner med høye hastigheter vil den dog kanskje gjøre det veldig bra. Bare å se til Koenigsegg også det, ikke den enkleste bilen å ratte når banen begynner å kreve i forhold mer dynamiske egenskaper enn den effekten som skal til dytte bilen kontrollert rundt svingene.

810hk men Nm er ikke oppgitt som jeg ser, men sikkert voldsomt det også, og da er det heller oppsviktsvekkende at girkassen ikke er tuklet med i det hele tatt!!! Også plasseringen av turbo i bakenden er noe nytt for meg. Kanalene går på passasjersiden, og da spørs det hva som er igjen av plass til kjerringa der :wink:

Skrevet
nå har det seg slik at nye brabus c klassen står i guiness rekordbok som raskeste 4 dørs sedan.

En tittel jeg mener ikke bør henge høyest for BMW, det tross alt kun snakk om toppfart på rett strekk, og det er ikke der jeg ønsker at BMW skal være om de ikke klarer å levere tilsvarende gode veiegenskaper. Ikke det at jeg tror at Brabus`en er dårlig, men jeg er ganske sikker på at det krever sin mann å temme disse kreftene ved aktiv kjøring, om det i det hele tatt er mulig fult ut?

Om Currency hadde produsert mer en de 100 de skulle, så ville denne, selv langt større og tyngre bilen, tatt tittelen(vet ikke om det er antall produserte som gjelder, eller om kanskje Currency ikke er regnet som produsent?). Men jeg tror ikke BMW selv vil komme til dette stadiet, med mindre de finner opp noe helt revolusjonerende.

SKulle ikke Porsche også komme med en 4dørs Coupe/sedan sak? Hvor langt er denne kommet, og hva prestanda snakker vi om da? Da snakker vi ikke lengre om en tunet bil, men ren rå orginal fabrikkbil :!: Porsche er jo også kjent for å virkelig klare å levere varene, selv i segmenter man for få år siden ikke ventet å finne de. Cayenne er ett godt eksempel, som i disse dager er vist enda forbedret. Det er vel denne X5 bør strekke seg etter.

http://www.dinside.no/php/art.php?id=398104

Skrevet

Saken er at BMW ikke behøver å strekke seg etter Porsche og dermed gjør de det heller ikke... kyniske som bare BMW´s markedsavdeling kan være. Porsche Panamera kommer på markedet i 2009 og skal produseres i en ny fabrikk i Leipzig. Det er forventet at Panamera får en V10 motor på ca. 6,5 liter... med og uten turbo som yter hhv. rundt 600 HK og 750 HK.

PorschePanameraScp_1_560px.jpg

Skrevet
Saken er at BMW ikke behøver å strekke seg etter Porsche og dermed gjør de det heller ikke... kyniske som bare BMW´s markedsavdeling kan være. Porsche Panamera kommer på markedet i 2009 og skal produseres i en ny fabrikk i Leipzig. Det er forventet at Panamera får en V10 motor på ca. 6,5 liter... med og uten turbo som yter hhv. rundt 600 HK og 750 HK.

PorschePanameraScp_1_560px.jpg

Det der blir familieråskap på fire hjul :)

Spørs om ikke BMW må legge sin kynisme som du kaller det, på hyllen snart da(skjønte ikke helt den :-k:oops: ). Begynner å bli mange direkte konkurenter fra det holdet også nå.

750hk var da voldsomt, om man ser bort fra RUF som er ett egent brand, har de levert std biler med slik effekt før? Skulle jo gi noenlunde prestanda det der også 8)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...