skillbill Skrevet September 28, 2007 Skrevet September 28, 2007 Hei hei folkens! Var og så på og prøvekjørte denne i dag http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=11150173 Hva synes dere? Likte lakkfargen veldig godt, litt kjedelig interiørfarger men ellers veldig pen og se på, og behagelig og kjøre! MEN!: Langs kanalen neders på høyre side var det noen stygge riper, som selger mente han ikke "så før jeg påpekte det"... Samt noe stensprut på panser og frontfanger, men dette viste han meg, og dette er jo ikke noe stort problem og fikse. Men han sa det mest sannsynlig ikke ville bli gjort før salg, altså at bilen selges slik den er, bortsett fra den vanlige "klargjøringen" (vask, polering etc). Har flere bekjente som lakkerer så stenspruten skal hvertfall ordnes billig:D Det som gjør meg usikker er følgende: -Ikke skinn/delskinn sportsseter -Navi mangler (Ønsker meg egentlig også det surround-lydanlegget som kan fåes) En siste ting jeg lurer på er om noen har erfaring med dette stedet og selger/e? Syns nemlig det så litt "rufsete ut" Før et eventuelt kjøp skal det selvfølgelig fremlegges komplett servicehefte, og jeg bil be om og få ta en NAF test, samt sende bilen innom Tronrud Bil Fredrikstad-verkstedet for grundigere sjekk Så nå håper jeg spent på svar dere, kjære kollegaer! Spesielt fra dere som har erfaring med lignende biler, lignende utstyrt, og alt annet av tips, gjerne hvis det er noen spesielle "feil/mangler" ved E60 5-serie, sånn teknisk og mekanisk sett! Blir ikke kjøp før på nyåret grunnet vinter, så blir vel i april en eller annen gang. Et siste dilemma før jeg gir ordet til dere, er at jeg er en ganske godt bekjent av salgssjefen ved Tronrud Bil Fredrikstad, og han sier at hvis jeg bare setter opp en liste over hva slags bil/modell jeg ønsker, og hvordan denne "helst" bør være utstyrt (navi og skinn/delskinn sportsseter), så tar det han 1 uke, maks 2 før han har anskaffet min "drømmebil" Og Tronrud er jo autorisert BMW-forhandler så jeg tror nok jeg havner der Var egentlig veldig fornøyd med prisen på den bilen jeg har sett på, og 339.000 var billig syns jeg, men hvis min kjære venn på tronrud kan trylle frem tilnærmet "drømmebilen" for bare noen ti-talls tusen kr ekstra så blir det nok der i stedet!
Mikke1981 Skrevet September 29, 2007 Skrevet September 29, 2007 Veldig fin farge værtfall Men dele skinn er ikke helt min smak. Ellers blir nok dette min neste bil etter vært å
Saltkjelen Skrevet September 29, 2007 Skrevet September 29, 2007 Hei! Bilen ser pen ut den, men det er som du også påpeker at den mangler diverse utstyr. Utstyret som du også savner er i tillegg dyrt å ettermontere. Jeg registrerer i tillegg at den mangler setevarme foran, xenonlys og takluke.. Bare det hadde trolig gjort bilen uaktuell for mitt vedkommende.. Ellers er det ingenting å si på E60, det er en svært komfortabel bil og holder seg godt. Som alle andre biler kommer det også småfeil på bilen, jeg har vært inne å utbedret blandt annet skifte av xenonlykt grunnet dugg (Dette er kun svaket på xenon)! Jeg har også vært inne å fikset vinduer grunnet gnissing på ujevn vei. Jeg ser at bilen er en 2004 modell og da er det stor sansynlighet for at denne bilen også har/skal være kalt inn til varmesetekontroll. Min E60 520iA er importbil og jeg fikk innkallelse på min bil over 2 (!!!!) år etter den offisielle innkallelsen. BMW vil selv ikke dekke skadene som har blitt påført.. (saken skal videre).. Jeg vil derfor råde deg å sjekke chassinr (De siste nr skal være B159200) og finn ut om det er utført og utbedret varmesetekontroll. Dette kan fort koste deg penger - som det foreløpig vil koster meg penger å få utbedret.. Etter denne episoden har jeg bestemt at jeg aldri mer skal ha importbil! Lykke til med valget av E60..
Gunnar Skrevet September 29, 2007 Skrevet September 29, 2007 Akkurat navigasjon er jo ikke så kjempefarlig, du kan jo kjøpe deg en til frontruta for 2-3 lapper. Så fort som utviklingen går der, så er originalnaviene utdaterte på et par år. Riktig nok ser det ikke så pent ut med en i frontruta, men den må jo ikke stå der alltid heller.. Men syns ikke det virka som en kjempespennende bil. Kjedelig interiør og kjedelige felger. Har også sett billigere 520er med svart skinn. Saltkjelen, hvis den mangler setevarme så er vel neppe det du beskriver noe problem..
skillbill Skrevet September 29, 2007 Forfatter Skrevet September 29, 2007 Takker for svarene deres folkens, går en tur i tenkeboksen, men regner nok med at jeg ender opp med en liten prat med min kjære kompis på Tronrud Bil Fredrikstad
Gunnar Skrevet September 29, 2007 Skrevet September 29, 2007 Hvis du uansett ikke skal kjøpe før på nyåret, så har det jo liten hensikt å vurdere denne bilen her..
Fredrik Skrevet September 29, 2007 Skrevet September 29, 2007 Hvis du uansett ikke skal kjøpe før på nyåret, så har det jo liten hensikt å vurdere denne bilen her.. Det er jo absolut et poeng, men hverken navi, sportseter med/uten skinn, setevarme, takluke, store felger eller Xenonlys er avgjørende for hvorvidt bilen er en fin bil eller ikke. Servicehistorie, sidebulker og generelt inntrykk er mer avgjørende for min del. Navi er forøvrig oppskrytt... jeg har kjørt i store deler av verden med "papirnavi" og det fungerer utrolig nok helt fint. Jeg likte den aktuelle bilen...
[space] Skrevet September 29, 2007 Skrevet September 29, 2007 I din/vår alder hadde jeg vurdert en mindre bil. Håper på noe mindre enn e46 selv ved neste bytte hvertfall. I den konfigurasjonen den står deer tenker jeg gubbebil. Men nå skal det jo bare 19"/20" og senk til for å få e60 kul da
Orjan Skrevet September 29, 2007 Skrevet September 29, 2007 En siste ting jeg lurer på er om noen har erfaring med dette stedet og selger/e? Syns nemlig det så litt "rufsete ut" Har ingen erfaring med stedet men bilen du så på er inok kke bilen på bildene... Bildene er "lånt" fra denne tyske annonsen, og interiørbildet viser jo et navi-dashbord... Dessuten skal ikke en bil fra BMW Premium selection ha riper verken her eller der. Hør med kompisen din på tronrud du
milhouse Skrevet September 29, 2007 Skrevet September 29, 2007 En premium selection bil skal ikke ha riper? Hvor har du hørt dette? det kan jeg love deg at det ikke er sånn det fungere hvertfall. Er jo bare spm om garanti eller ikke så vidt jeg vet.
skillbill Skrevet September 30, 2007 Forfatter Skrevet September 30, 2007 Hvis du uansett ikke skal kjøpe før på nyåret, så har det jo liten hensikt å vurdere denne bilen her.. Så sant så sant, Gunnar! Men har alltid vært tidlig ute når det gjelder titting etter nybil, så kom jeg over denne, og det er jo sånn innimellom at man kanskje finner "noe ekstra", som da resulterer i at man fremskynder planene! Men som sagt, tror jeg venter og gir en liten jobb og salgsmulighet til T.B
skillbill Skrevet September 30, 2007 Forfatter Skrevet September 30, 2007 ":17e4kcde]I din/vår alder hadde jeg vurdert en mindre bil. Håper på noe mindre enn e46 selv ved neste bytte hvertfall. I den konfigurasjonen den står deer tenker jeg gubbebil. Men nå skal det jo bare 19"/20" og senk til for å få e60 kul da Hehe, nå har du møtt ditt motstykke jeg vil nemlig ha en litt gubbete bil! senk tviler jeg på, om ikke jeg kommer over en med m-sportunderstell, men kunne veldig gjerne tenkt meg 18" M6-felger... Mindre bil? hehe, mye reising og kjøring med bagasje etc gjør at jeg havnet i "stor-familiebil-markedet" Men titter jo selvfølgelig på e90 også, dog er jeg veldig usikker på sedan/st-vogn??? dette gjelder både e90 og e60
skillbill Skrevet September 30, 2007 Forfatter Skrevet September 30, 2007 En siste ting jeg lurer på er om noen har erfaring med dette stedet og selger/e? Syns nemlig det så litt "rufsete ut" Har ingen erfaring med stedet men bilen du så på er inok kke bilen på bildene... Bildene er "lånt" fra denne tyske annonsen, og interiørbildet viser jo et navi-dashbord... Dessuten skal ikke en bil fra BMW Premium selection ha riper verken her eller der. Hør med kompisen din på tronrud du takker og bukker og neier;) blir nok tronrud ja. men bilen er nok den samme, er jo ikke noe nytt at man "låner" bilder fra tidligere salgsannonser hvis man f.eks ikke har tilgang på kamera... når det gjelder dashbordet, bilen jeg kjørte hadde et slikt dashbord som på bildet, men det var ikke navi på den! kan e60 fåes med "navi-dashbord-utseende" men uten navi altså?
morteym Skrevet September 30, 2007 Skrevet September 30, 2007 Er det ikke litt dyrt å handle på tronrud da?? Ville ikke jeg gjort.. Kjøp alltid en bil med skinnseter, helst sportsseter, til nød delskinn hvis det er sportsseter. Ser du er fra ambjørnerød.. har du sett bmwn min oppi der siste fire åra bortsett fra det siste året kanskje?
milhouse Skrevet September 30, 2007 Skrevet September 30, 2007 når det gjelder dashbordet, bilen jeg kjørte hadde et slikt dashbord som på bildet, men det var ikke navi på den! kan e60 fåes med "navi-dashbord-utseende" men uten navi altså? Det behøver ikke å være navigasjon selv om du har skjerm nei. Du styrer idriven der, samt parkeringssensor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå