Saltkjelen Skrevet Mai 23, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 23, 2008 Det blir Herlig Steffan.. Kan vi si gratulerer eller må vi fortsatt vente litt..? Fikk forøvrig bilen igjen fra BMW idag. For en drøy måned siden var den inne ettersom jeg hadde fått en skranglelyd inne kupe'en når jeg slapp gassen i fart og på tomgang. Hørte klart og tydelig at ulyden kom fra dashbordet. BMW klarte ikke finne feilen, selv om de brukte demo-bilen deres ved siden av for sammenlikning. De hørte klart og tydelig at noe var galt. De byttet motorfester og lyden ble bedre. Så kom den tilbake igjen og her om dagen var det en skikkelig skrangling. Fikk time hos Stenshagen idag og vips har jeg fått en helt ny bil tilbake. Det hele viste seg å være en vaier som lagde leven. Vaieren er byttet og alt i orden. Vil også gi en stor takk til Stenshagen som ordnet med en 2008 320dAT (163hk) som lånebil i mellomtiden.. Knallsevice! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caaatooo Skrevet Mai 23, 2008 Share Skrevet Mai 23, 2008 Godt at du fikk tingene på stell Saltkjelen, det må være svært kjedelig å bli plaga med en splitter ny bil. Mamma kjøpte på slutten av 90-tallet to VW Golf - en Golf 3 og en Golf 4 - og begge disse ble hun så plaget med at VW forhandleren tok dem tilbake. Samtidig er det jo en kjensgjerning at det kan bli feil på alt, og da gjelder det å gjøre det beste ut av situasjonen - slik Stenshagen tydeligvis har gjort. Skal man overleve i serviceyrkene så er det nettopp god service som er avgjørende. Nå vet jeg ikke hvor mye du fikk kjørt med lånebilen, men hvordan opplevde du E91 sammenlignet med E61? Fordeler og ulemper med E91 kontra E61, og vice versa? Støynivå? Kjøreegenskaper? Kupeen? "Opplevelsen" bak rattet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Mai 23, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 23, 2008 Jada, det var godt å få ting på stell selv om jeg var forberedt på at de måtte plukke fra hverandre litt og litt å se om det hjalp. Heldighvis fant de feilen, og det var bra. At Stenshagen gjorde som de gjorde gjorde det også slik at kundeforholdet ble sterkere.. Fikk desverre ikke kjørt så veldig lenge. Leverte E61'en tidlig idag og fikk den tilbake utpå ettermiddagen. Hadde derfor ikke anledning til å få kjørt så mye. Jeg syns det var en flott bil, manglet selvfølgelig en del utstyr, men utover det var inntrykket bra. Sportssetene var gode å sitte i, men personlig har jeg blitt relativt svak for de deilige komfortstolene våres. Satt en del høyere enn i 5'ern og merket godt at det var en mindre bil. Virket som en relativt solid bil, også når man smalt igjen døren. Fin lyd! Bilen var også hurtig, men ville aller helst hatt de nye automatkassen. Hadde ikke hatt noen problemer med å ratte rundt i en E91, men personlig ville jeg nok da ha ventet på faceliften.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caaatooo Skrevet Mai 23, 2008 Share Skrevet Mai 23, 2008 Jeg misunner deg virkelig faceliften, den nye 7 trinns girkassen og de sorte, høyglanspolerte interiørlistene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SuperGaute Skrevet Mai 23, 2008 Share Skrevet Mai 23, 2008 Jeg misunner deg virkelig faceliften, den nye 7 trinns girkassen og de sorte, høyglanspolerte interiørlistene. De listene har jeg nå sett til salgs en eller annen plass.... Mener ikke prisen var avskrekkende heller. Funnet ut mer om baklyktene til oss med gammel bimmers Saltkjelen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Mai 24, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 24, 2008 Caaatooo: Det er faktisk ingen 7-trinns kasse, derimot en 6-trinns kasse. Forskjellen er jo at denne kassen er elektronisk og girer hurtigere. Også må jeg jo si at den har et mye mer spenstig design enn den utgåtte kassen i de tidligere 5'erne.. Hadde jeg vært deg caaatooo, så hadde jeg faktisk dratt å lakkert listene mine i en eller annen sortfarge som er så og si helt lik pianolakken. Får også lakkert interiørlister i skikkelig pianolakk gjennom en bekjent, men koster litt. Supergaute: Ja, har faktisk fått undersøkt litt. Har ikke gjort annet enn å tatt noen research, men det antar jeg vel fungerer like greit? Du/dere som ønsker å bytte MÅ ha en kabel adapter. Du kan jo se på denne linken -> http://forums.e60.net/index.php?showtopic=51446 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris A Skrevet Mai 24, 2008 Share Skrevet Mai 24, 2008 Disse lyktene er meget mye finere altså (faceliften), en den første lykten som jeg har! Lå bak en facelift tidligere i uken, utrolig stilig når den satte på blinklysene Vet du Saltkjelen hvor man får tak i disse lyktene (Pris)? Og følger ikke kabeladaptere med lyktene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Mai 24, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 24, 2008 Hehe, ja, det er vel ikke til å legge skjul på at lyktene har blitt spesielt mye tøffere ved faceliften, spesielt bak. Og jeg må jo være ærlig og si at det er en god del tøffere med led i blinkersene. I tillegg elsker jeg markeringslyset på siden, som gjenspeiler seg med frontlyktenes markeringslys. Uansett.. Så at KOED solgte facelift-lyktene til ca 1500DDK pr. stk. Tviler på at disse adapterene medfølger, men er heller ikke sikker på hvor disse adapterene fåes kjøpt.. Kan jo prøve å få undersøkt hvor man kan få kjøpt de, men kan ikke love noe.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris A Skrevet Mai 25, 2008 Share Skrevet Mai 25, 2008 Thanks, Saltkjelen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Juni 12, 2008 Share Skrevet Juni 12, 2008 Hvordan går det med denne bilen da? fått noen nye features i det siste? Min står fortsatt hos mekaniker, i 3 uke nå Makan til kjip feil. Men desto større grunn til å nyte Byfesten Blir det byfest på deg da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juni 13, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 13, 2008 Det skjer ikke store greiene med bilen for tiden. Jeg kjøpte meg nylig et speilreflekskamera, Canon EOS 450D, så må jo hvertfall få prøvd å tatt noen skikkelige bilder av bilen. Har begynt å tenke på monteringen av senkesettet, men det tar visst litt lenger tid via min bekjente. Så vi får se, går stadig rundt å tenker på Alpina-leppe.. Uff, kjedelig når tiden bare drar utover og utover.. Var feilen så omfattende altså? Har desverre ikke fått vært nede på byfesten. Hadde faktisk tenkt meg en tur dit idag, men etter å ha sett ut av vinduet tror jeg faktisk at jeg dropper det foreløpig.. Slik var det i fjor også, bare at da var det skikkelig kaldt og småregnet innimellom. Makan til dritt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Juni 13, 2008 Share Skrevet Juni 13, 2008 Bra kamera det, lyst på slik selv. Mulig jeg kjøper den typen over sommern. Kjipt vær ja, frister ikke å stikke til sentrum akkurat. Men Blodsbrødre er konge bra. Verdt å få med seg Ja det haler ut med bilen nå. Men tar bare tid fordi jeg ikke gidder å bytte alle dyser og pumpene. Hadde sikkert løst problemet men prøver å få dette gjort billigst mulig bare. Men må innrømme at jeg har begynt å få sansen for en E60 Så kan vel hende jeg kommer i en slik om ikke lenge he he. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Friksen Skrevet Juni 13, 2008 Share Skrevet Juni 13, 2008 fytti rakkern.. den er fin den børsa di altså.. er så misunneli på den girkassa di jeg.. så får vente noen år så blir det vårs tur:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juni 18, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 18, 2008 @Kjennern: Det er fullt forståelig kjennern. Får jeg spørre hvor dyrt det vanlighvis koster å få fikset dette? Det er bare å komme i en E60/E61, du er hjertelig velkommen i klubben - og da aller helst med Toora hjul og titansølv metallic. Hadde jo vært stilig med to søskne i Lillestrøm området.. @Friksen: Tusen takk for fine ord Friksen. Jeg har ikke glemt å sende deg bildene av faceliftlyktene som jeg har lovt, men har heller vært det at jeg ikke har hatt tid til å legge inn bilder på PC'en. Knipset noen i forbifarta, så de er helt ordinære og kjedelige. Skal laste dem opp i morgen, så skal du få se da. Girkassa er herlig og jeg liker hvordan den oppfører seg i vanlig og sport-modus. Helt knall og i tillegg ser den jo ikke så værst ut.. Faktisk litt smågrom.. Testet i midlertid ut speilrelekskameraet (som forøvrig er EOS 400D og ikke EOS 450D som jeg skrev lenger opp i tråden. My bad), men kan ikke akkurat skryte på meg at det ble allverdens av bilder. Med litt øving og tips (tusen takk for mange fine tips E.H.D), så skal det vel forhåpentlighvis bra etterhvert. Har et sandtak i nærheten som jeg skal få tatt meg en tur til når det blir sol og fint vær igjen.. Må jo også i den forbindelse si at jeg småklør litt i fingrene etter oppgraderinger, men vet liksom ikke hva jeg skal. Senkinga kommer jo på plass så fort han som skal gjøre det får bukken. Er litt på tanken av å kjøpe en Alpina-leppe inntil neste år hvor jeg skal ha M-fanger eller om jeg rett og slett skal finne en brukt M fanger eller hva jeg skal gjøre.. Tips til noe gromt og ikke altfor dyrt til bilen..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Juni 19, 2008 Share Skrevet Juni 19, 2008 Prøve satt i en 06 530dat i går, fytte grisen for en bil E6x er Med panorama glasstak og litt små sota ruter ble det tøft. Blir nok en E60 tenker, vet ikke helt om jeg har lyst på touring igjen men får se. Den jeg prøvde igår hadde sportseter, syns ikke de var noe spesielt bra. Komfort seter er jo en helt annen verden i den bilen der. Sportsetene på E39en syns jeg var mye bedre en de på E61en hvertfall. Så skal jeg ha E6x blir det garantert komfort seter, uten tvil. Ellers har jeg litt lyst til å vente 1 år og kjøpe en facelift for å få den nye girkassa. En 520d eller 525d bør jo ha kommet nogenlunde ned i pris da. Når det gjelder feilen på bilen så ser det ut til å være 1 eller flere dyser som har vært ustabile. Selv om jeg bytta 2 stk i fjor. Mulig jeg har fått noe dritt i tanken engang som har kommet seg frem til dysene. Og med en stk pris på 3500 + arbeid så er det greit å vite hvem som er defekt så jeg slipper å bytte alle 6 . Skal levere bilen til Asker Elektro Diesel idag så skal dem ta ut alle dyser og kjøre dem i benk. Angrer litt på at jeg ikke har gjort dette før for da hadde nok jeg spart mye tid på verksted. Virker på meg som BMW verksted ikke har utstyr til å teste enkelt dyser, ei heller har spesielt høy kompetanse på slike feil. Mener ikke å ta alle over en kam, men etter ca 3 mnd på verksted med feilsøkning så har jeg ikke kommet stort lenger en jeg var i fjor sommer. Så innen 1-2 uker så er nok alle ferie penga brukt opp på dyser Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå