Gå til innhold

Min nye bil - E61 520dAT Facelift SOLGT!

Share

Anbefalte innlegg

Joda, alt blir penere når man skifter ting og gjør litt med den.. Men som nevnt over.. M-pakken hadde kostet meg 80 000kr med det jeg skal ha og det blir for mye.. Som også Ron Jeremy sier så er det allerde valgt en del "gromutstyr" og det koster peng.. Bilen har blitt dyr nok i utgangspunktet og hvertfall når jeg i tillegg skal sote ruter og montere 20".. Nye vinterdekk trenger jeg også, bilen blir jo levert med sommer..

Har hatt overraskende positiv respons på E60'n etter at den ble lagt ut på finn.no i dag tidlig. Er trolig en som kommer å henter bilen på Mandag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 563
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den viktigste delen av M-pakken koster jo også bare 7849kr + mva hos Koed da, så det er nesten like greit å ettermontere :D

Hehe, ikka sant.. Så klarer vel du å lage et skikkelig tilbud slik som Daniel C. lagde til meg når han jobbet hos dere.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den viktigste delen av M-pakken koster jo også bare 7849kr + mva hos Koed da, så det er nesten like greit å ettermontere :D

Hehe, ikka sant.. Så klarer vel du å lage et skikkelig tilbud slik som Daniel C. lagde til meg når han jobbet hos dere.. :wink:

Skulle ikke forundre meg nei.. hehe ;) Fin julegave det vel! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, joda, Fredrik. Fin julegave det.. ;)

Vi har forøvrig vært hos Autozentrum og sett på biler med sorte interiørlister.. Vi har nå bestemt oss for sort høyglands i vår.. Blir det ikke fint har vi tabbet oss skikkelig ut.. :?

v_r_E61_1.jpg

v_r_E61_3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har forøvrig vært hos Autozentrum og sett på biler med sorte interiørlister.. Vi har nå bestemt oss for sort høyglands i vår.. Blir det ikke fint har vi tabbet oss skikkelig ut.. :?

Med sort skinn blir interiøret selvfølgelig ganske mørkt med sorte lister, men på den annen side også temmelig sobert. Jeg har sett slike lister "live" flere ganger og ville absolut ha valgt disse fremfor f.eks sølvlister. Du behøver ikke å ligge søvnløs om natten pga. listene... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Dr_S, men som jeg har nevnt tidligere har vi valgt sølv pga. renhold etc. Sølv er sinnsykt praktisk og når man får på 20 tommere og sota ruter blir den forhåpentlighvis ikke så kjedelig. Syns også sølv/sort er en lekker fargekombinasjon.

Har forøvrig hørt om chip, kan vente meg ca 210hk og 470Nm. Venter på pristilbud.

Venter også på pristilbud på Toora T190 i 8.5x20 og 10x20 med 245/30 ZR 20 og 285/25 ZR 20..

t190.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Dr_S, men som jeg har nevnt tidligere har vi valgt sølv pga. renhold etc. Sølv er sinnsykt praktisk og når man får på 20 tommere og sota ruter blir den forhåpentlighvis ikke så kjedelig. Syns også sølv/sort er en lekker fargekombinasjon.

Har forøvrig hørt om chip, kan vente meg ca 210hk og 470Nm. Venter på pristilbud.

Venter også på pristilbud på Toora T190 i 8.5x20 og 10x20 med 245/30 ZR 20 og 285/25 ZR 20..

t190.jpg

Med slike felger blir det er grom bil T.A.S, eh saltkjelen.

Må si 520D med slike motor spesifikasjoner blir en anstendig "520" hvis du skjønner?

Ikke mindre enn imponerende.

Min E39 530dat har 193/410 hk/Nm, snart har 520d tilsvarende ytelser.

:wink:

Enig det mht fargevalg, men har du ikke en mellomting mellom Sort og Sølv, hva heter denne Sølv fargen forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, skjønner.. Joda, modellene får bare større og større motor, og er som du sier snart på nivå med tidligere E39 530d. Det finns desverre ikke noe oppdaterte opplysninger på 520d 177hk, finns bare på 150hk og 163. Til og med brosjyra er på det, men håper å se den oppdatert snart. 520d med 163hk og 340Nm skal iht. BMW klare 0-100km/t på 8,7 sekunder. Stenshagen fortalte at den nye med 177hk og 350Nm var 0.3 sekunder raskere fra 0-100km/t enn den utgåtte. Imponerende spør du meg.

Joda, er en mellomting mellom svart og sølv, Spacegrå og Platinagrå (som den jeg lånte), men de begge er kalt av damen i huset - Møkkasølv! Dermed står det kun igjen med Titansølv - som vi også har valgt..

Når det gjelder chipen jeg nevnte, så er det 210hk og 480Nm som er riktig. En fin effektøkning det.. :)

Bykjøring med 0,67l/mil, langkjøring med 0,45l/mil og blandet kjøring med 0,53l/mil er svært hyggelige tall.. :)

36240728vd4.jpg

jpg1ks0.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, skjønner.. Joda, modellene får bare større og større motor, og er som du sier snart på nivå med tidligere E39 530d. Det finns desverre ikke noe oppdaterte opplysninger på 520d 177hk, finns bare på 150hk og 163. Til og med brosjyra er på det, men håper å se den oppdatert snart. 520d med 163hk og 340Nm skal iht. BMW klare 0-100km/t på 8,7 sekunder. Stenshagen fortalte at den nye med 177hk og 350Nm var 0.3 sekunder raskere fra 0-100km/t enn den utgåtte. Imponerende spør du meg.

Helt enig, downsizing med med positvt mht forbruk og spesifikasjoner, kan man bedre ha det?

Mulig det er lyden som ikke er så flaterende men, alt annet høres glimrende ut.

Og med de tallene du nevner der, spørs om ikke neste 5 serie, vil komme som 518D også etterhvert?

Joda, er en mellomting mellom svart og sølv, Spacegrå og Platinagrå (som den jeg lånte), men de begge er kalt av damen i huset - Møkkasølv! Dermed står det kun igjen med Titansølv - som vi også har valgt..

I så måte, tror jeg du valgte helt rett.

Når det gjelder chipen jeg nevnte, så er det 210hk og 480Nm som er riktig. En fin effektøkning det..

Bykjøring med 0,67l/mil, langkjøring med 0,45l/mil og blandet kjøring med 0,53l/mil er svært hyggelige tall..

Det er intet mindre enn imponerende.

Blir morsomt å se hvordan de tallene blir i RL etterhvert.

:wink:

Fått solgt E60'n forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg får ikke annet enn å bare glede meg og ta en telefon til Stenshagen å endre litt på bestillingen.. ;)

Mulig en i BMWCCN kjøper den, eller så er det en annen som allerede sagt at han har pengene og venter på klarsignal fra meg med å ta fly ned å hente den. Jeg vil jo helst at en i miljøet skal ha den, så han har eventuelt førstepri. Skal snakke med begge senere idag.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ble det 5`er igjen, bra valg det med 520 dt Saltkjelen`!

M-pakke eller lignende kan du oppgradere med etterhvert,. det er jo noe av moroa det å oppgradere litt etterhvert og føle gleden/spenningen ved hver realisering :)

Så bra at du fikk solgt så fort, det viser at det lønner seg å oppgradere litt og gjøre bilen attraktiv. Dette selvfølgelig ved siden av pedantisk bilhold med hyppig vask og polering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...