BMW89 Skrevet August 19, 2008 Share Skrevet August 19, 2008 Som jeg har nevnt tidligere vurderer jeg Alpina frontleppe, men jeg vil undersøke mulighetene for av- og på- montering av denne på vinteren. Tror at 30mm i fronten med en alpinaleppe som bygger 20-40mm ekstra blir bra plog. Ellers kommer M-pakke til neste sesong.. Har jo hytte på fjellet og må ta hensyn til dette ettersom det stort sett er en vinterhytte.. Her er et bilde av min forrige 2004 E60 520iA med original M5 front og usenket bil, vinteren 2007.. Dette etter en hard kamp på snøveiene på hytta. Satt meg fast opptil flere ganger.. Som du sikkert vil se utifra bildene har jeg noe å ta hensyn til og jeg prøver derfor å ta hensyn til hvor og hvilke formål bilen skal brukes og oppgraderes utifra det.. nei nei nei har du kjørt griss her da !! fronten var jo full jo du må jo ha kjørt rett ut. er e60 så ubrukelig på vinterføre alså `? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet August 19, 2008 Forfatter Share Skrevet August 19, 2008 Hehe, nei, jeg har ikke kjørt ut. Men for at jeg ikke skulle sette meg fast i den enorme snømengden gav jeg flatt jern så jeg kom meg ut på hovedveien hvor det selvfølgelig var brøytet. Hele fronten var en eneste stor plog, derfor snømengden i støtfangeren.. Ellers er E60/E61 ganske god på vinterføre. Jeg satt meg ikke fast en eneste gang i vinter og da kjørte jeg på 245/40 R18.. Men gode dekk er jo alfa omega. De tyske vinterdekkene jeg hadde på E60'n var søppel.. Ellers skal jeg vel ikke påstå at det har skjedd så mye med bilen siden sist, men om 2-3 dager skjer det noe som gjør at bilen vil bli helt annerledes.. Jeg gleder meg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet August 19, 2008 Share Skrevet August 19, 2008 Ellers skal jeg vel ikke påstå at det har skjedd så mye med bilen siden sist, men om 2-3 dager skjer det noe som gjør at bilen vil bli helt annerledes.. Jeg gleder meg! Noe på gang altså, fortell fortell. Må si at E61 i sølv vokser på meg, var skeptisk i starten men kan ikke si at denne E61'en din er feil Salty -hmm--- tenke tenke, kanskje på tide å se på E61 snart... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet August 19, 2008 Forfatter Share Skrevet August 19, 2008 Jeg syns sølv er en kledelig og original farge som passer E60/E61 meget godt, men jeg syns det krever at bilen skiller seg litt ut fra mengeden.. Gjerne med noen mindre og diskree oppgraderinger. Du vil nok ikke angre på valg av E61, Ron Jeremy, det er noen fantastiske biler som holder seg svært godt.. De fleste her har jo mast om det i en god stund, men jeg skal altså gå ned et par trappetrinn på styltene.. Så får vi se hvordan det blir.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris A Skrevet August 19, 2008 Share Skrevet August 19, 2008 Har vær stille her uten deg Saltkjelen, ferie eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caaatooo Skrevet August 20, 2008 Share Skrevet August 20, 2008 Bilen kommer til å se mer gjennomført ut når den får mer bakkekontakt, Saltkjelen - du kommer garantert ikke til å angre på at du monterer senkesettet Ellers fungerer bilen fint? Hvor langt har du nå kjørt på sommerhjulene? Holder dekkene godt? Hvilket lufttrykk bruker du i hjulene? Har selv kjørt litt over 10.000 km på sommerhjulene. Er mye dekk igjen foran, mens bak er dekkene nokså nedslitt - noe som skyldes at jeg har kjørt med feil lufttrykk. Ellers kan jeg berolige deg med at jeg ikke har antydning til skjeivslitasje på dekkene, selv så mye senket som bilen min er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet August 20, 2008 Forfatter Share Skrevet August 20, 2008 Har vær stille her uten deg Saltkjelen, ferie eller? Ja, har hatt litt ferie, men har nå tittet litt innom i ny og ne bare for å holde meg litt oppdatert på hva som skjer. Er jo så vanvittig mye å ta igjen når man er tilbake.. Bilen kommer til å se mer gjennomført ut når den får mer bakkekontakt, Saltkjelen - du kommer garantert ikke til å angre på at du monterer senkesettet Ja, regner og håper på at det blir bra. Er selv spendt på resultatet og hvordan disse stagene til luftfjæringen oppfører seg. Monteringen skjer forøvrig ikke før om en drøy uke ettersom verkstedet var fullbooket til da. Ellers fungerer bilen fint? Hvor langt har du nå kjørt på sommerhjulene? Holder dekkene godt? Hvilket lufttrykk bruker du i hjulene? Har selv kjørt litt over 10.000 km på sommerhjulene. Er mye dekk igjen foran, mens bak er dekkene nokså nedslitt - noe som skyldes at jeg har kjørt med feil lufttrykk. Ellers kan jeg berolige deg med at jeg ikke har antydning til skjeivslitasje på dekkene, selv så mye senket som bilen min er Jada, bilen fungerer utmerket. Er så fornøyd atte. Jeg er ikke sikker på hvor langt jeg har kjørt på sommerhjulene, men det er nok betydelig mindre enn din. Antar vel at jeg satt på sommerhjulene ved rundt 2-3000km og nå har den nettopp passert 9000km. Bilen har kun vært en luftetur ut av garasjen for å vaskes i hele sommer, ellers har den ikke blitt brukt i det hele tatt. Jeg er ikke sikker på hva slags dekktrykk jeg kjører med, men jeg økte dekktrykket i forhold til det som var i dekkene når jeg kjøpte de. Da merket jeg at bilen ble mer komfortabel over ujevnheter. Jeg skal sjekke dekktrykket neste gang jeg skal ut å lufte bilen. Det var godt og høre. Jeg har bestilt firhjulskontroll i forbindelse med monteringen av settet- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet September 2, 2008 Forfatter Share Skrevet September 2, 2008 Da var bilen hentet, ferdig senket og med firhjulskontroll. Jeg er meget positivt overrasket over komforten. Jeg syns nesten bilen var bedre å kjøre med senken enn det var uten. Det ble så vanvittig gromt! Det jeg imidlertid ikke ble så glad for var at rattet på bilen nå dreier litt til høyre når jeg kjører fram. Retter jeg opp rattet svinger den til venstre. Så dette må jeg reklamre på. Noen som vet hva som har skjedd? Bilder kommer senere idag! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet September 2, 2008 Share Skrevet September 2, 2008 Ja, de som tok firehjulskontrollen er inkompetente og glemte rette opp rattet først. Lite trolig at noen foringer elns er gåene på din bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caaatooo Skrevet September 2, 2008 Share Skrevet September 2, 2008 Da var bilen hentet, ferdig senket og med firhjulskontroll. Jeg er meget positivt overrasket over komforten. Jeg syns nesten bilen var bedre å kjøre med senken enn det var uten. Det ble så vanvittig gromt!Det jeg imidlertid ikke ble så glad for var at rattet på bilen nå dreier litt til høyre når jeg kjører fram. Retter jeg opp rattet svinger den til venstre. Så dette må jeg reklamre på. Noen som vet hva som har skjedd? Bilder kommer senere idag! Bilder, bilder, bilder!! Godt å høre at du både er fornøyd med utseendet og kjøreegenskapene etter senkingen - hva var det jeg sa? Jeg regner med at en del av sporingen forsvant nå som bilen kom nærmere bakken..? At rattet ikke er 100% skyldes nok, som Hagenisse korrekt påpeker, et snev av inkompetanse, samt at det visstnok er veldig vanskelig å ta firehjulskontroll med så store/breie hjul. Dette hindrer deg imidlertid ikke fra å reklamere på jobben, det ville jeg ha gjort Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet September 2, 2008 Forfatter Share Skrevet September 2, 2008 Ja, jeg er meget fornøyd og angrer ikke et sekund. Takk for at du ikke ga opp masingen, E60 tvilling.. Ble kvitt en del av sporingen og det var behagelig, men jeg skal være så ærlig å innrømme at jeg satt hele veien å irriterte meg over rattet. Godt dette ble gjort på lovlig måte, det skal selvfølgelig reklameres på.. Jeg har ikke så veldig lyst til å legge ut de dårlige bildene, men det får gå for denne gang! Jeg syns den ser høy ut på bildene, men det er noe annet i virkeligheten.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Astri Skrevet September 2, 2008 Share Skrevet September 2, 2008 Det var jo en perfekt senk! Hva har du brukt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet September 2, 2008 Share Skrevet September 2, 2008 det gjorde seg med senk ja:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet September 2, 2008 Forfatter Share Skrevet September 2, 2008 Takk for det. Den er senket 30mm foran med HARTGE fjærer også har jeg brukt noen stag som også er levert fra HARTGE (genial løsning forøvrig) bak på luftfjæringen. Disse ble vel montert fra nivåreguleringen til bærebroa. Skal ta noen bedre bilder i morgen dersom været tillater det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Astri Skrevet September 2, 2008 Share Skrevet September 2, 2008 Takk for svar. Kan eg spøre ka prisen på noe slikt er? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå