Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 96
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Har nettopp kjøpt meg 4 nye piggfrie vinterdekk, 225/45-17. Men har ikke hatt de på bilen enda. Håper det blir bra.

Skrevet

Skal selv prøve 225/45-17 på 8x17" felger denne vintern.

Snakka med en som hadde denne dimmen på en e46 323ci i fjorvinter og han sa at på tørt og stabilt snøføre fungerte det bra, men ikke optimalt og til tider svært dårlig på bløt snø og sørpe

Skrevet

Jeg kjører 225/45/17 Michelin X-ice piggfrie på M-tech felgene som fulgte bilen. De er 7.5" framme 8.5" bak. Valgte å kjøre på lik bredde av frykt for at 245 bak ble for bredt. 225 rundt om er i hvertfall fullstendig problemfritt.

Edit: Kan legge til at jeg da brukte dekkene på alt fra sørpeføre i Osloområdet til ordentlig vinterføre i Gudbrandsdalen og synes de var overraskende gode.

Skrevet

Kjørt E90 i to vintersesonger med 225*45*17 foran og bak, med Nankang dekk uten pigg.

ALDRI igjen!!!

Nankang suger og bredden gjorde det ikke bedre!

:roll:

skal du kjøre med brede vinterdekk er det viktigre å kjøre med kvalitetsdekk enn for smalere dekk.

Skrevet
skal du kjøre med brede vinterdekk er det viktigre å kjøre med kvalitetsdekk enn for smalere dekk.

Det er jeg helt enig med deg i, men det er dyrt. Derfor kjører jeg heller på smale vinterdekk (195/65-15) og kjøper skikkelig kvalitet hvert år eller annethvert år. Vi snakker om en prisforskjell på over 110% når det gjelder f.eks Bridgestone Blizzak i dimensjonene 195/65-15 og 225/45-17... :roll:

Skrevet

En arbeidskamerat av meg hadde Nokian Hakka Q(forrige modell) i dim 255bak og 235 fram på sin Porsche 911. Det fungerte meget bra, og dette er faktisk en bil som er veldig kjørbar på vinteren. Hekkmotor og vinter er gode greier tydeligvis. De var utrolig gode spesielt på tørr snø, noe som kanskje termen friksjonsdekk kan forklare. Større kontaktflate? Artig bil, sommer og vinter :)

En annen kompis hadde 235/18 på sin E34tds og det fungerte ikke så bra, men han hadde Kumho piggfritt, og de er ikke det aller beste valget heller da 8)

Skrevet
En arbeidskamerat av meg hadde Nokian Hakka Q(forrige modell) i dim 255bak og 235 fram på sin Porsche 911. Det fungerte meget bra, og dette er faktisk en bil som er veldig kjørbar på vinteren. Hekkmotor og vinter er gode greier tydeligvis. De var utrolig gode spesielt på tørr snø, noe som kanskje termen friksjonsdekk kan forklare. Større kontaktflate? Artig bil, sommer og vinter :)

Jeg kjørte min 1984 911 Carrera på 215/60-15 vinterdekk med pigger deler av vinteren 1985-86... bra fremkommelighet var det, men den understyrte voldsomt selv på relativt bare veier. Jeg hadde ikke store nok baller til denne bilen på vinterføre (ikke etter en snurring på Ullernchauseen ved Smestad i Oslo) og solgte den til fordel for en Porsche 928S.

Skrevet
Jeg kjører 225/45/17 Michelin X-ice piggfrie på M-tech felgene som fulgte bilen. De er 7.5" framme 8.5" bak. Valgte å kjøre på lik bredde av frykt for at 245 bak ble for bredt. 225 rundt om er i hvertfall fullstendig problemfritt.

Edit: Kan legge til at jeg da brukte dekkene på alt fra sørpeføre i Osloområdet til ordentlig vinterføre i Gudbrandsdalen og synes de var overraskende gode.

Kjører med samme dimensjon og dekk på min E39. Null problemer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...