antiloop Skrevet Oktober 8, 2007 Share Skrevet Oktober 8, 2007 Blir nok 245 45 18 p å min E39 Fordi du bor på Bømlo? Nei hva skulle nå det ha med saken å gjøre da? Det er fordi felgene som fulgte med bilen var 17" lettmetall med 245 45 18 dekk på og det passet fint 18" på 17" felg skulle jeg ha likt å sett! Grunnen til at jeg spurte om Bømlo var på grunn av det milde klimaet. Så 245 der nede er sikkert ikke noe stort problem! Men hadde du hatt slike dekk på vinteren i Nord-Norge ville det nok ikke vært samme sak.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Oktober 8, 2007 Share Skrevet Oktober 8, 2007 Blir nok 245 45 18 p å min E39 Fordi du bor på Bømlo? Nei hva skulle nå det ha med saken å gjøre da? Det er fordi felgene som fulgte med bilen var 17" lettmetall med 245 45 18 dekk på og det passet fint 18" på 17" felg skulle jeg ha likt å sett! Grunnen til at spurte om Bømlo var grunn av det milde klimaet. Så 245 der nede er sikkert ikke noe stort problem! Men hadde du hatt slike dekk på vinteren i Nord-Norge ville det nok ikke vært samme sak.. Hehe ja vi får til det meste her på vestlandet skjønner du , ja det er sjelden det er noe snø å snakke om egentlig, går vel mest i regn her ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Oktober 8, 2007 Share Skrevet Oktober 8, 2007 Nei, du holdt på å ta hele sida på den fordi du ikke tilpasset farta til føret og dekkutrustningen din. Men du har rett i at brede dekk ikke er spesielt godt egnet på sørpe.. Det var på vei ut fra garasjen, som har varmekabler (Litt lite effekt) Så hadde kanskje 10 km/t... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E-30 big Skrevet Oktober 8, 2007 Share Skrevet Oktober 8, 2007 Har 245 forann og 265-19 bak på min E60 diesel og det funcker greit men klart antispinn har ett stressa liv;) er foresten maxi ice mener jeg å huske.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 9, 2007 Share Skrevet Oktober 9, 2007 Er spent andre veien jeg da, siden jeg skal kjøre på 205/55-16" rundt hele.. på M5en. Har større/bredere dekk på Land Roveren med 140 gamp og firehjulstrekk.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diesel power Skrevet Oktober 9, 2007 Share Skrevet Oktober 9, 2007 Er spent andre veien jeg da, siden jeg skal kjøre på 205/55-16" rundt hele.. på M5en. Har større/bredere dekk på Land Roveren med 140 gamp og firehjulstrekk.. He he, varer ikke en sesong de dekka, ihvertfall ikke om du får ett par dager bar bakke. Har du pigg blir du piggløs, og har du piggfritt blir det breit på bart Fikk forresten interesse for disse dekkene, noen som har kjennskap til dem? Høres spennede ut synes jeg. http://www.nokiantyres.com/personbiler_produkt_no?product=10226843&name=Nokian+WR+G2# Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TB328i Skrevet Oktober 9, 2007 Share Skrevet Oktober 9, 2007 skal du kjøre med brede vinterdekk er det viktigre å kjøre med kvalitetsdekk enn for smalere dekk. Det er jeg helt enig med deg i, men det er dyrt. Derfor kjører jeg heller på smale vinterdekk (195/65-15) og kjøper skikkelig kvalitet hvert år eller annethvert år. Vi snakker om en prisforskjell på over 110% når det gjelder f.eks Bridgestone Blizzak i dimensjonene 195/65-15 og 225/45-17... bra eksempel! bridgestone blizzak (ws50) er det beste. hadde 225/45R17 conti contakt 3 p.f. det sugde! ikke noe å leke med en gang. fikk ikke fart, fikk man fart, fikk man ikke stoppe. bytta til blizzak. det var som natt og dag. kjører nå 195/65R15 blizzak ws50 ingen over! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Oktober 9, 2007 Share Skrevet Oktober 9, 2007 Det var på vei ut fra garasjen, som har varmekabler (Litt lite effekt)Så hadde kanskje 10 km/t... Sånt er ofte skummelt! Blir ofte skikkelige kanter med is ut av garasjer, så lett å seile sidelengs. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TB328i Skrevet Oktober 9, 2007 Share Skrevet Oktober 9, 2007 http://www.nokiantyres.com/personbiler_ ... ian+WR+G2# ikkeno vinterdekk for norge. se bare på hastighets inndeksen, T og H piggfrie vinterdekk for norge bør ha Q eller R pga. hardheten i gummiblandingen. velg et mykt dekk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diesel power Skrevet Oktober 9, 2007 Share Skrevet Oktober 9, 2007 http://www.nokiantyres.com/personbiler_produkt_no?product=10226843&name=Nokian+WR+G2#ikkeno vinterdekk for norge. se bare på hastighets inndeksen, T og H piggfrie vinterdekk for norge bør ha Q eller R pga. hardheten i gummiblandingen. velg et mykt dekk. Ok, takk. Da holder jeg meg til Rsi, de er ihvertfall myk nok, nesten som å bla en i bok de lammelene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 9, 2007 Share Skrevet Oktober 9, 2007 He he, varer ikke en sesong de dekka, ihvertfall ikke om du får ett par dager bar bakke. Har du pigg blir du piggløs, og har du piggfritt blir det breit på bart Kjører (selvfølgelig) piggfritt, så vi får se da, hvor lenge de varer. Det står noen Conti 2 på felgene nå. De er gamle og slitte og skal egentlig bare brukes opp. Har fire Conti 3 i samme dim liggende som skal på før den verste glatta kommer. Syns i motsetning til en annen her i tråden at Conti 3 er bra. De føles ikke som tyggegummi på asfaltdekke, sånn som f.eks. en del Nokian-dekk gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TB328i Skrevet Oktober 9, 2007 Share Skrevet Oktober 9, 2007 de er bra på tørr og våt asfalt, men jeg har veldig dårlig erfaring med conti contact 3 på snø og is... individuellt fra 3 og 5 serie kanskje... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Oktober 9, 2007 Share Skrevet Oktober 9, 2007 Conti 3 er meget gode dekk! Men Yokohama Ice Guard fulgte med bilen, er imponert over disse og: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diesel power Skrevet Oktober 9, 2007 Share Skrevet Oktober 9, 2007 He he, varer ikke en sesong de dekka, ihvertfall ikke om du får ett par dager bar bakke. Har du pigg blir du piggløs, og har du piggfritt blir det breit på bart Kjører (selvfølgelig) piggfritt, så vi får se da, hvor lenge de varer. Det står noen Conti 2 på felgene nå. De er gamle og slitte og skal egentlig bare brukes opp. Har fire Conti 3 i samme dim liggende som skal på før den verste glatta kommer. Syns i motsetning til en annen her i tråden at Conti 3 er bra. De føles ikke som tyggegummi på asfaltdekke, sånn som f.eks. en del Nokian-dekk gjør. Jeg kjører Nokian, og har hatt Conti. Conti er nok et bedre dekk på asfalt, både tørt og vått. Helt enig, men jeg synes personlig at Nokiandekkene til gjengjeld er mye bedre på vinterføre. Spesielt sidestabilitet.Kjører ikke pigg, så der kan jeg ikke uttale meg. Men det er helt klart at bilen faktisk føles litt "løs" med Nokian dekkene på bar vei. Skyldes nok de utrolig myke lamellene. Litt tyggis om du vil kalle det for det. Var spesielt 2 biler jeg merket forskjellen voldsomt på, og det var Rav4 og CRV. Det ble en helt annen hverdag med Nokian på vinterføre med disse to. De ville dra rett ut på glatta med Conti. Jeg tror det skyldes skuldra på dekkene. Mens skuldren på banen til Nokian er helt rett, så er Conti dekket mere avrundet/vinklet. Fordelen med Rav`en kontra CRV`en var at den hadde konstant 4WD med brems bak og difflock på midten. Det gjorde den rett underholdene på vinterføre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TB328i Skrevet Oktober 9, 2007 Share Skrevet Oktober 9, 2007 conti er "bra" når det er forholdsvis nytt. bridgestone blizzak ws50 er bra helt ned pga. multicell gummien. litt amcar følelse på asfalt er overkommelig når snøen virkelig kommer. blir provosert av conti sin reklame, "mest vinnende i tester"... de har tross allt blitt avslørt for juks. ett dekk til test, et helt annet til forbruker. "det sikreste sporet i vinter" det "første" jeg gjorde var å skli sakte inn i et autovern... min mening: conti er kjeltringer! (pga. pris) conti er oppskrytt! dekktester er kjøpt og betalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå