Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal bruke 7 serien som vinterbil for andre gang. Gikk greit i fjor og satser på at det går greit i år også, men har begynt å vurdere å satse på en "vinterbil".

Rattet litt rundt i "konebilen" i dag Mondeo 4x4 og det var faktisk gøy det også :D 4 gode piggdekk og ekte 4wd tar seg bra frem.

• Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Dette var den tenkte vinterbilen...

h3bwzxz6iuhxe80r6qo3.jpg

Men noen ville ha den, så nå er det bare denne igjen.

zxmbd4pwatloyutgkliz.jpg

97 mod. 2.0 V6 med ca 130 hk.

God og kjøre faktisk, og går helt greit.

Min bedre halvdel venter på at den sist innkjøpte vitaren, en 94 mod. 1,6.

skal bli ferdig og godkjent.

Ta noe rust og litt finish, så er den klar.

Fikk den billig, så jeg måtte bare ta den.

Skrevet

Går for min gode E36 i år som ifjor, er jo artig på snøen, selv om jeg kunne tenkt meg en E30 4wd som det ikke var så nøye med. Kan ha ganske hardt vintervær her i nord:P

Skrevet

Jeg kan forstå at folk sparer godbiler av type M3, M5 el andre "samlebiler" som holder seg godt i pris. Men en gammel E36??? Jaja, jeg skal kjøre MYE med min 530d i vinter. Jeg har kjøpt bilen for å bruke den.

Skrevet

skal bruke en 85mod nissan bluebird for å komme meg fram i vinter.. å når jeg vil ha det litt gøy lurer jeg meg uttpå glatta med min gode gamle opel omega 2.0 for noe sladding, det er en meget god slede på vintern :lol:

Skrevet

Jeg mener nå at en bil som ikke kan brukes om vinteren ikke er noe å samle på... :wink:

Bruker selvfølgelig dieseldyret året rundt i all slags vær.

En bil er en bruksgjenstand mener nå jeg, og får sikkert en haug med entusiaster mot meg :P

Skrevet
Kjører e30 iX 2,5

Så jeg trenger ingen spesiell vinterbil jeg :D

c0w5gkas66bkv9yw00ts_thumb.jpg

Seff noen stygge sorte stålfelger om vintern da :)

Er det konstant 4x4 på disse?

Skrevet
Kjører e30 iX 2,5

Så jeg trenger ingen spesiell vinterbil jeg :D

c0w5gkas66bkv9yw00ts_thumb.jpg

Seff noen stygge sorte stålfelger om vintern da :)

Er det konstant 4x4 på disse?

Konstant 4x4 63-37 kraftfordeling bak til foran og viskose brems bak.

Alle burde forøvrig ha en slik til vinterbruk, sinnsyk til å ta seg frem.

Skrevet
Alex di pyse.. hva skal man vel med vinterbil.. kjører året rundt jeg.. har det mest morsomt på vintern. er jo derfor jeg har bmw:P var i lia i går kveld og hadde det trollskøy=)

Nettopp! Er jo om vinteren det er gøy med bakhjulstrekk!

Er vær og føre skikkelig ille står Carinaen på piggdekk og har hurtigkjettingene klare baki så akkurat den dagen i året er den hovedvalget.

hurtigkjetting er for gamlinger og snøfresere. bruk Autosock den fungerer like bra, lettere å ta på, og ødlegger ikke bilen om den løsner.

Skrevet

Nissan Cherry 1.3

86mod

Den går fra A til B, ikke noe mer.

Kunne godt tenkt meg å bruke coupèn på vinteren, men siden den ikke er vinterkjørt før, samt at den trolig er en av de mer strøkne bilene til lands, velger jeg å spare den for salt, snø, isbiter og alt annet som følger.

Hagenisse får gi rapport på på hvordan den er til vinterbruk.

Skrevet
hurtigkjetting er for gamlinger og snøfresere. bruk Autosock den fungerer like bra, lettere å ta på, og ødlegger ikke bilen om den løsner.

Skjønner ikke alle som opphøyer denne "autosock" til gud på vinterføre.

Jeg spant i stykker 2 stk slike med min 530d (7 uttrykningskjøretøy ventet på å komme forbi) etter dette gikk jeg over til kjetting som fungerte knirkefritt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...