Gå til innhold

bilder av sivile snutebiler


S.Arnesen
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg liker hvordan mange som er har sett noen ulykker umiddelbart mener at de på dette grunnlag har et bedre perspektiv på ting enn andre i samfunnet. Det finnes yrker hvor man ser langt mer alvorlige ting (og ikke minst gjør langt mer alvorlige ting) enn ei dødsulykke eller traume behandling, og det er fortsatt ikke et trumf kort for "perspektiv".

Endret av TRF-Racing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig godt poeng, som kan overføres til så mangt. F.eks. narkotikadebatten, der folk er selverklærte eksperter på alle stoffer, situasjoner og narkotikapolitikk, fordi de hadde en narkoman tante eller sønn, at de har prøvd noe selv, eller at de har jobbet med narkomane. 'Jeg har sett hva det gjør med folk,' 'jeg har trakket i driten' osv.  

Det er nærmest alltid "min erfaring" som er det eneste riktige, og som kan påføres alt (generalisering,) og så moraliserer vi ovenfor andre og tar på skylappene og ørepropper når de sier noe tilbake. Vi vet jo at de andre tar feil? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting er nå at det er relativt uproblematisk med 140 i 100-sonen om man har en moderne bil bygget for litt fart slik som mange av autobahn slukerne til BMW gjerne er. Øvrig trafikk går gjerne i rundt 120km/t uansett i høyre feltet så det er ikke mye raskere enn resten. Ved 100km/t i min gamle Geländewagen så begynte jeg å bli kvit på knokene, men i M5/X5n så hadde jeg sikkert ikke tenkt noe videre over at det gikk spessielt fort. 

Endret av minim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Så for noen uker siden at sivilen sto litt bortgjemt på parklys langs E6 ved Skulleruddumpa (Oslo syd) på nattestid. De brukte en hvit eldre Passat, eller med andre ord en eks-uniformert bil uten folie. Nå behøver man riktignok ikke være rakettforsker for å skjønne at dette er politi....

Har ellers sett ekstremt lite sivilbiler langs veiene siste halvåret. Det kan virke som de har sluttet å prioritere E6 Østfold-Gardermoen på nattestid i helgene, da jeg så de mye oftere før i tiden enn nå til dags. De har dog en Audi A4 Avant som dukker opp en sjelden gang.

volkswagen-passat.jpg

$_86.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...