Gå til innhold

bilder av sivile snutebiler


S.Arnesen
 Share

Anbefalte innlegg

Problemet er at vi alle liker å tro at UP er ordentlige mennesker med ordnetlige holdninger. At de er litt "idealistiske" av seg, fremstår som gjennomtenkte og "raffinerte" i sitt syn på tjenesten. Sanneheten er desverre ofte en helt annen, og landevegs cowboy er desverre ofte et passende uttrykk. Vi liker å tro at de aldri ville finne på å "kjør fort for morro skyld", men sannheten er at det skjer støtt og stadig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det dem prøver og oppnå med og utfordre billister til og kappe egentlig? Skaper bare farlig situasjoner, mye kan dem takke seg sjøl for...

De opptrer som en moderne variant av mafiaen. Istedenfor å rane deg med kniv bruker de forelegg. De støtter ikke akkurat opp om drømmen om "nullvisjonen" når de prøver å sette i gang grisekjøring.

100% sann historie:

Jeg lå i fartsgrensen på en landevei og møtte en uniformert V70. De la seg midt i veien og tok på tusenmetere og blålys, og presset meg ut i grøfta. Jeg ble så sint og provosert at jeg girte ned og kjørte fra jævlene.

En uke senere møtte jeg en uniformert V70 (mest sannsynlig samme bilen/folka) på E18. De slo på blålysene og tok u-sving og kom etter. Jeg kjørte fra dem igjen :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører på med et bilde.

UF29845 Ford Mondeo Stasjonsvogn 2.2 Diesel.

sivil.jpg

Registrert på sunnmøre politidistrikt og holder nok til i området Skodje/Ålesund og Ørskog.

Gjennkjent ved 1000-meterene i fronten og svarte stålfelger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke bilde av noen av de og husker heller ikke skiltnummer, men det går en sort Audi A4 og en grå VW Passat i Elverumsdistriktet. Begge stasjonsvogner, med strober innebygget i grillen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en E38 med blålampe på taket i oslo på onsdagen, kom forbi meg i kollektivfeltet.

Går noen halvgamle Merc S-klasser og E38er i regjeringen. Sikkert en av dem.

Når det gjelder sivile biler er det vanskelig å ikke legge merke til de om man er litt våken på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går en e38 i asker og bærum som er sivil.

Werther: Haha, knall historie!

Opplevd det samme selv.. Lå pent og pyntelig i 50 sona bortover landeveien og ser uniformet politi komme utav et kryss. De får øye på bilen min og skrur straks på blålys og sperre umiddelbart halve veibanen! Girte ned og maksa det denne S4en min hadde å by på, passaten forsvant i speilet med svært god margin for å si det slik :lol: 30min senere fikk jeg telefon hjemmefra om at snuten sto på døra og ville ha en alvorsprat med meg, slang på røret og dro på langtur til Kongsberg resten av natta :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse er i Haugesunds området.

DK54xxx Volvo v70 Grå

SC74049 Volvo 940 Kvit

SC88777 Volvo 940 Svart

SD45095 Volvo XC70 grå/svart

ST91395 Volvo XC70 besj

DK94229 Volvo V70 Lyseblå

Dk92xxx Volvo V70 Lyseblå?

SD45095 Volvo XC70 Grå

SD18159 Ford Focus Svart

SD18521 Ford Focus Grå

SD 18159 Ford Focus Blå

SD12205 Ford Focus Mørke grønn

SD18258 Ford Mondeo Sølv/grå

SD18201 Ford Mondeo rød

SD18507 Ford Mondeo Grå/sølv

SD12021 Ford Mondeo Grå/sølv

SD50281 Ford Mondeo Sølv

SD13576 Ford mondeo Blå

SD50276 Ford Fiesta Rød

SD50296 Ford Transit Blå

SD50291 Ford Mondeo Svart

TL26050 Ford Fiesta Grå

SD50976 Ford Focus Blå

SD50281 Ford Mondeo Grå

SU35765 Toyota Rav4 grå

TL16416 VW Passat Kvit

ZT44295 VW Tiguan Sølv

SD53xxx VW Passat Sølv/grå

RH80055 Nissan Primera Grønn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går en e38 i asker og bærum som er sivil.

Werther: Haha, knall historie!

Opplevd det samme selv.. Lå pent og pyntelig i 50 sona bortover landeveien og ser uniformet politi komme utav et kryss. De får øye på bilen min og skrur straks på blålys og sperre umiddelbart halve veibanen! Girte ned og maksa det denne S4en min hadde å by på, passaten forsvant i speilet med svært god margin for å si det slik :lol: 30min senere fikk jeg telefon hjemmefra om at snuten sto på døra og ville ha en alvorsprat med meg, slang på røret og dro på langtur til Kongsberg resten av natta :P

Hva skjedde så når du kom hjem igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjedde så når du kom hjem igjen?

Det ble nok anmeldt, og henlagt.

Jeg ble selv forsøkt stoppet av to politifolk som løp ut foran bilen og vinket og veivet. Jeg ga gass og forsvant, de heiv seg i bilen og kjørte etter (men jeg var kvikkere).

Fikk brev i posten etter 4mnd at saken var henlagt pga bevisets stilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når noen legger seg oppi rompa på bilen min gir jeg bare et lite nøkk i bremsen, så ordner det seg Hjelper det ikke bremser jeg hardere. Om noen da hadde kjørt aggresivt enda hadde jeg om mulig bråstoppa. Det er bilen bak som skal ha avstand nok til å stoppe for bilen forran. Lurer på hva konsekvensen av å kveste en sivil politibil ville vært om de ikke holdt avstandsregelene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der har vært min holdning også, og jeg praktiserer den en gang i blant. Skulle jeg gjort det mot politiet er jeg likevel redd for at de kunne gitt meg skylden på et vis. Spesielt med tanke på at jeg bråbremser uten grunn som sikkert er uforsvarlig kjøring på et vis. Jeg kan prøve å påstå at en svart katt eller noe i den duren befant seg midt i veien og jeg måtte bremse, men er det to politifolk i politibilen og de lukter noe muffins så blir det 2 mot 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...