Gå til innhold

bilder av sivile snutebiler


S.Arnesen
 Share

Anbefalte innlegg

Tok en hard oppbremsing med sivil bak meg når de skulle stoppe meg, det endte at de ikke klarte å stoppe men jeg la meg til høyre samtidig og de sto ikke i ro før de hadde passert meg (jeg på sommerhjul, de på vinterhjul).. Stemningen ble ikke god av det ;)

Glemmer aldri trynet på passasjerpolisen i det de kom forbi meg på siden i full Skrubb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når noen legger seg oppi rompa på bilen min gir jeg bare et lite nøkk i bremsen, så ordner det seg Hjelper det ikke bremser jeg hardere. Om noen da hadde kjørt aggresivt enda hadde jeg om mulig bråstoppa. Det er bilen bak som skal ha avstand nok til å stoppe for bilen forran. Lurer på hva konsekvensen av å kveste en sivil politibil ville vært om de ikke holdt avstandsregelene?

Vi tenker ganske likt :wink: Men de vil få et forklaringsproblem da, hvorfor kræsjet de i meg i første omgang? Om jeg holdt på å kjøre ned et rådyr må jeg jo bare bremse. De bak skal selv sørge for avstanden, så jeg skjønner ike hvordan det skal bli problem for førstemann, selv om jeg ikke nøler med å tro at jeg hadde blitt svarteper fordet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rykter sier svart sivil transit (av alle merkelige ting) i bergen.ikke sett den selv...

sent by me, with Tapatalk 2

Det kan ikke være sånn krimteknisk bil da? Går en sølvfarget Opel Vivaro her på Stord omegn.

Denne for å være helt presis. Regnr: Sd16099

h2bcbtuh0voki1umr9ot.jpg

Bekreftede Sivile Politibiler i Hordaland:

Svart Mercedes stasjonsvogn - SU 95664 - Kjennetegn; Dioder i bakrute og sidespeil. ekstra antenne på taket. Fører av denne bilen kjører ganske aggressivt. Kjører som oftest på motorvei mellom åsane og lagunen, eller står ved busstopp/påkjøringer langs denne veien. Føreren av denne bilen legger seg ut bak deg etter du kjører forbi og legger seg tett opptil for å presse deg opp i fart. har selv vært vitne til dette på vei hjem fra jobb flere ganger, da han følger etter biler som kommer forbi. hvis bilen som blir forfulgt holder vanlig hastighet over en viss stund bremser den ned og kjører av på neste avkjørsel. Dette er nok den sivilbilen som har samlet inn mest til julebordet i år og i 2012.

[ Bilde ]

Han som kjører den Merca er en skikkelig kuk! I fjor sensommer kjørte han som en idiot at og fram på E39 mellom Stord og Haugesund, å prøvde og framprovosere bilister til å gasse på i f.eks Bømlafjordtunnelen. Såg han ved flere anledninger stå klar i enden av tunnelen og ventet på biler. Håper han kjører av veien.

Her er forresten en Passat som går mest på Stord.

2008 VW Passat 2.0TDI 170hk

Regnr: TL25043

På besøk i nabolaget hos kommunale leiligheter

1lgcsrhuxcziryfsncxi.jpg

Til stede ved en trafikkulykke

xlxa0iih8thegrqnd229.jpg

5s500deo23yen71gk8bo.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig klyse han der ja :D

Ble nestet tatt av sivilmercen èn gang etter jobb.

skulle kjøre på motorveien og var på akselerasjonsfeltet inn på motorveien da en lastebil som holder 80-90 dukker opp rett på siden av meg, jeg gasser rolig opp for å skape stor nok luke for å blink meg inn foran lastebilen, lastebilen gir deretter full gass før jeg får lagt meg ut og jeg får da valget mellom å stoppe opp i akselerasjonsfeltet eller å gi gass slik at jeg skaper en luke jeg kan legger meg inn i før feltet tar slutt. Ettersom det var 4-5 biler bak lastebilen valgte jeg å gi gass. Da jeg hadde skiftet felt og lå foran lastebilen slapp jeg gassen og lot bilen rulle fra ca 100-110 nedover mot 80. Plutselig ser jeg en politimotorsykkel langs veikanten som står og måler, jeg bremser kjapt ned i 80-85, men ser at han allerede har målt meg og snakker med kameraten lenger fremme, som da kommer etter meg fra neste påkjørsel, han havner da bak lastebilen og de 5-6 andre bilene, en avstand på ca 100-150 meter. Jeg holdt meg rolig og timet min avkjørsel akkurat når han var på siden av lastebilen bak meg, så jeg kan tenke meg han var rimelig hissig da han så at jeg kom meg unna før han fikk lagt seg bak meg med blålysene :D.

Bor også langs samme motorveien og ser Mercen stoppe biler utenfor 2-3 ganger i uken mellom åsane-bergen sentrum utenfor vinduet mitt, så han er fremdeles aktiv og kjører i dette området. Definitivt den verste sivilen i Hordaland per dags dato.

Vi har iallefall et greit register over sivilbiler i Hordaland nå, var forbi politihuset i sentrum i dag, og 2 sølvgrå og 1 blå ford focus sto utenfor, alle utstyrt med police pilot og lys. om de brukes til dette formålet er uvisst, vet at 2 av disse (1 blå og 1 sølv) ofte blir brukt av politijuristene, som igjen betyr at de ikke brukes til kontroller/målinger i det tidsrommet.

Hvis noen har biler å tilføye på Hordalands listen, si ifra så legger jeg den til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Den mercedesen er innforjævlig irriterende.

Lå på motorveien fra Åsane mot Sotra. Cruiset forbi den i venstrefilen.

Så gasser han opp for å holde følge med meg i høyrefilen.

Så kom det en bil foran ham, så han måtte bremse. Så blinket han seg ut og lå i ræven på meg.

Jeg blinket inn i høyrefilen, så kjørte han forbi meg på venstre side og la seg inn foran meg.

Så la jeg meg ut igjen i venstrefilen etter en stund.

Kjørte en 100m forbi ham. Da bånnet han på, slang seg ut og kjørte svinfort etter meg. Hang klistret på meg og blinket noe vilt med langlysene. Så blinket jeg meg inn i høyrefilen igjen, han kjørte forbi meg og la seg inn foran igjen.

Prøvde virkelig å terge meg til å kappe.

Og Mercepurken slår til igjen. Bokstavelig talt...

http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Anmelder-UP-folk-for-politivold-2891849.html#.UYhTD7Xp2Sp

Selvfølgelig er det 2 sider til en sak. Men har hørt mye drit om han/de som kjører den mercedesen, også sett han stoppe flere utenfor jobb/hjem, (bor rett ved hovedinnfart (motorvei) til bergen sentrum, og jobber i sentrum). Har også hatt han liggende bak meg flere ganger uten at jeg har vært over fartsgrensen, men hvis en typisk "råkjører" bil kjører forbi når han står på busstopp/motorveirampe følger han etter. Han ligger seg da nesten på bakfangeren, i flere tilfeller har jeg ikke kunnet se frontlyktene på bilen hans når han ligger bak, altså mindre enn 5-8 meter. Slik ligger han å pusher de fleste han følger. Hvis de ikke gasser på innen 2-3km eller 1-2 avkjørsler, svinger han av og venter på neste offer.

Jeg skjønner absolutt behovet for sivil og uniformert UP, men det er viktig at de ikke utvikler cowboy tendenser og blir farligere enn de er ute etter å ta. Noe jeg klart mener denne mercemannen gjør.

252938_169646506427712_6282637_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykeste jeg har hørt, håper inderlig disse blir tatt :evil: Har ett par aggressive UP folk her i byen også, fikk de etter meg i en sort A4 Avant for ett par år siden. Blinka pent inn på første bussholdeplass jeg kom til for å slippe de forbi :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den mercedesen er innforjævlig irriterende.

Lå på motorveien fra Åsane mot Sotra. Cruiset forbi den i venstrefilen.

Så gasser han opp for å holde følge med meg i høyrefilen.

Så kom det en bil foran ham, så han måtte bremse. Så blinket han seg ut og lå i ræven på meg.

Jeg blinket inn i høyrefilen, så kjørte han forbi meg på venstre side og la seg inn foran meg.

Så la jeg meg ut igjen i venstrefilen etter en stund.

Kjørte en 100m forbi ham. Da bånnet han på, slang seg ut og kjørte svinfort etter meg. Hang klistret på meg og blinket noe vilt med langlysene. Så blinket jeg meg inn i høyrefilen igjen, han kjørte forbi meg og la seg inn foran igjen.

Begynner å tro at de er tøffere en Chuck Norris :whut:

Prøvde virkelig å terge meg til å kappe.

Og Mercepurken slår til igjen. Bokstavelig talt...

http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Anmelder-UP-folk-for-politivold-2891849.html#.UYhTD7Xp2Sp

Selvfølgelig er det 2 sider til en sak. Men har hørt mye drit om han/de som kjører den mercedesen, også sett han stoppe flere utenfor jobb/hjem, (bor rett ved hovedinnfart (motorvei) til bergen sentrum, og jobber i sentrum). Har også hatt han liggende bak meg flere ganger uten at jeg har vært over fartsgrensen, men hvis en typisk "råkjører" bil kjører forbi når han står på busstopp/motorveirampe følger han etter. Han ligger seg da nesten på bakfangeren, i flere tilfeller har jeg ikke kunnet se frontlyktene på bilen hans når han ligger bak, altså mindre enn 5-8 meter. Slik ligger han å pusher de fleste han følger. Hvis de ikke gasser på innen 2-3km eller 1-2 avkjørsler, svinger han av og venter på neste offer.

Jeg skjønner absolutt behovet for sivil og uniformert UP, men det er viktig at de ikke utvikler cowboy tendenser og blir farligere enn de er ute etter å ta. Noe jeg klart mener denne mercemannen gjør.

[ Bilde ]

De to som kjører den svarte Merce er skam for Bergens politiet. Helt feil prioritering hele tiden og virker at fyrene har et plan som de må følge...og i stedet for å ta virkelige råkjørere som jeg ser på veiene hver dag, tar de yrkessjåfører som ligger litt over 70 i 60 sone med sirene på, midt i en motorvei. :applause::applause::applause:

Begynner å tro at de er tøffere en Chuck Norris :whut:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tenkte jeg skulle informere om at UP i Bergen har byttet Mercen mot en svart BMW 325d e91 fra Stavanger.

Regnr: RK 30959. Veldig aktiv de siste dagene, og jeg som er mye på veien har lagt godt merke til den.

Her er et par bilder fra facebook:

165457_519816041410755_827551449_n.jpg

575644_519816048077421_567543912_n.jpg

264459_519816044744088_1467155208_n.png

Kjennetegn er antenne foran på taket, i tillegg til haifinnen som alle e91 er levert med. Den har også grå felger, noe som ikke er så veldig vanlig.

Iallefall lettere å få øye på denne enn Mercen spør du meg.

Så da kan folk i Stavanger begynne å se etter den Svarte C250 cdi 4-matic.

Reg.nr: SU 95664.

252938_169646506427712_6282637_n.jpg

Kjør forsiktig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...