Gå til innhold

bilder av sivile snutebiler


S.Arnesen
 Share

Anbefalte innlegg

Den mercedesen er innforjævlig irriterende.

Lå på motorveien fra Åsane mot Sotra. Cruiset forbi den i venstrefilen.

Så gasser han opp for å holde følge med meg i høyrefilen.

Så kom det en bil foran ham, så han måtte bremse. Så blinket han seg ut og lå i ræven på meg.

Jeg blinket inn i høyrefilen, så kjørte han forbi meg på venstre side og la seg inn foran meg.

Så la jeg meg ut igjen i venstrefilen etter en stund.

Kjørte en 100m forbi ham. Da bånnet han på, slang seg ut og kjørte svinfort etter meg. Hang klistret på meg og blinket noe vilt med langlysene. Så blinket jeg meg inn i høyrefilen igjen, han kjørte forbi meg og la seg inn foran igjen.

Prøvde virkelig å terge meg til å kappe.

Og Mercepurken slår til igjen. Bokstavelig talt...

http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Anmelder-UP-folk-for-politivold-2891849.html#.UYhTD7Xp2Sp

Selvfølgelig er det 2 sider til en sak. Men har hørt mye drit om han/de som kjører den mercedesen, også sett han stoppe flere utenfor jobb/hjem, (bor rett ved hovedinnfart (motorvei) til bergen sentrum, og jobber i sentrum). Har også hatt han liggende bak meg flere ganger uten at jeg har vært over fartsgrensen, men hvis en typisk "råkjører" bil kjører forbi når han står på busstopp/motorveirampe følger han etter. Han ligger seg da nesten på bakfangeren, i flere tilfeller har jeg ikke kunnet se frontlyktene på bilen hans når han ligger bak, altså mindre enn 5-8 meter. Slik ligger han å pusher de fleste han følger. Hvis de ikke gasser på innen 2-3km eller 1-2 avkjørsler, svinger han av og venter på neste offer.

Jeg skjønner absolutt behovet for sivil og uniformert UP, men det er viktig at de ikke utvikler cowboy tendenser og blir farligere enn de er ute etter å ta. Noe jeg klart mener denne mercemannen gjør.

[ Bilde ]

For en jævel!! Jeg blir helt kvalm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant å lese andre sine erfaringer her med denne kjekke politimannen vi har løs i Bergen, etter å ha fulgt saken i avisene om stakkeren som ble slengt i bakken. Som andre sier er det alltid to sider av en sak, men når man ser på vitneforklaringene andre bilister har kommet med og hva som blir sagt i denne tråden danner det seg et ganske klart bilde av noen som pent sagt er en skam for arbeidsgiveren.

Har sett eksempler tidligere på at politiet er svært lite fornøyd med at deres egne leker cowboyer og prøver å fremprovosere ulovligheter, så hvis det skjer et par ganger at samme person for dette dokumentert mot seg, i tillegg til saken som kom i avisen, så burde skrivebordet snart stå å vente på vedkommende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg observerte en svart e90 touring, med blålys på avkjøringen til olavsgård, patruljerer e6 oslo-minnesund det går også en svart X5 samme strekningen.. de klarte nesten og lure meg regnr kommer når jeg får på litt ladetrykk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere.

Fikk ikke tatt bilnummer/bilde, men det skal jeg begynne å gjøre etter å ha reg meg her...

I Lillestrøm område patruljerer det nå et par svært nye Mercedes stasjonsvogner:

Koksgrå (W212 ~sedan), E 250 CDI 4MATIC - sist sett medio april

Avantgarde. Denne er nærmest umulig å identifisere som politi. Leser på et annet forum at den er mye sett i Ullensaker distriktet, særlig på nye rv 2 Kløfta.

Svart (S204 ~st.v), C 250 CDI 4MATIC - sist sett 23.5

Med kapsler, trolig en Elegance utgave. Denne er også nærmest umulig å identifisere som politi.

Begge er UP sine.

Ble stoppa av den sorte S204'en Rælingen/Lillestrøm. Han kjørte svært anonymt. Foretok en forbikjøring av en en bil med bilhenger som kjørte i 50 i 60-sone. Problemet var at forbikjøringen forgikk over dobbel linje 8-[ Jeg var sikker på at lappen skulle ryke men han mente at forbikjøringen ikke var direkte uforsvarlig. Endte opp med 3 prikker og 3200 i bot. Blå, små LED lys overalt.

Har hittil aldri blitt tatt av sivile biler da de tidligere har vært relativt enkle å gjenkjenne, men nå har de byttet til helt andre biler (MB/BMW bl.a) samt at lys og annet utstyr er blitt vesentlig bedre skjult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rykter sier svart sivil transit (av alle merkelige ting) i bergen.ikke sett den selv...

Jeg kan bare sitere meg 2 tilfeller av denne "såkalte transiten"

Har oppservert den 2 ganger, Den var svart begge gangene. En gang mot åsane i Eidsvåg stige på taket og full blålys på taket og en satans fart!

Andre gang var då tidligere påkjøringsfeltet mot liavatne mot Bergen byn. Den gangen var den svart og uten stige men med full blålys alle rutene var så klart sotet og en satans fart og greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.bt.no/nyheter/lokalt/UP-byttet-bil-etter-pagripelse-2904553.html#.UaPUSKLxo4w

Her er mercedesen fra Bergen, men det står at den er tatt ut av tjeneste?

Tipset BT om dette da det ble kjent at denne ble sendt stavanger i bytte mot en BMW 325D

Fikk da svar etter kort tid om at de var interessert i mer om dette, og jeg henviste de henholdsvis til denne posten og facebooksiden "Kontroller i Bergensområdet" hvor det er diverse info om disse bilene. Det er også bekreftet av diverse personer at det er de samme betjentene som opererer den "nye" BMW sivilen som tidligere kjørte mercedesen.

Blir litt mistenksom når det plutselig dukker opp et ekstra vitne i form av en annen UP betjent som tilfeldigvis var i området, spesielt når dette ikke ble opplyst om når saken var mye i media... Og Caine(Anmelder og anmeldte) oppfordrer politet til å offentliggjøre videoen av hendelsen. Håper virkelig det gjør det, ellers vil manges mistenksomhet bare øke når det kommer til politiets troverdighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
http://www.bt.no/nyheter/lokalt/UP-byttet-bil-etter-pagripelse-2904553.html#.UaPUSKLxo4w

Her er mercedesen fra Bergen, men det står at den er tatt ut av tjeneste?

Tipset BT om dette da det ble kjent at denne ble sendt stavanger i bytte mot en BMW 325D

Fikk da svar etter kort tid om at de var interessert i mer om dette, og jeg henviste de henholdsvis til denne posten og facebooksiden "Kontroller i Bergensområdet" hvor det er diverse info om disse bilene. Det er også bekreftet av diverse personer at det er de samme betjentene som opererer den "nye" BMW sivilen som tidligere kjørte mercedesen.

Blir litt mistenksom når det plutselig dukker opp et ekstra vitne i form av en annen UP betjent som tilfeldigvis var i området, spesielt når dette ikke ble opplyst om når saken var mye i media... Og Caine(Anmelder og anmeldte) oppfordrer politet til å offentliggjøre videoen av hendelsen. Håper virkelig det gjør det, ellers vil manges mistenksomhet bare øke når det kommer til politiets troverdighet.

Mercen observerte jeg senest i går kveld i Sandnes. Står parkert i nabolaget mitt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mercen observerte jeg senest i går kveld i Sandnes. Står parkert i nabolaget mitt :P

Så da er det bekreftet 100% at den er hos dere ja. Hadde dere tidligere en svart 328 med RK skilter i området? iallefall denne som kom til Bergen samtidig som Mercedesen forsvant.

Får håpe de som kjører mercen nå er mer fornuftige enn de tidligere sjåførene, mange tilfeller av cowboykjøring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...